Tips, ervaringen & aanraders #10 (Deel 10)

Als je financiën het toestaan: lekkere massage boeken!

4 likes

Naar de sauna als je er van houdt :smiling_face_with_three_hearts:

3 likes

Ik ging net met kind naar zo trampolinehal. Waar ze in de ochtend een speciaal uurtje hebben voor kleintjes. Het was lekker rustig en toen we thuis kwamen liep mijn kind bijna meteen uit zichzelf naar zijn bed :+1:
Dus tipje haha. En heb zelf hopelijk ook meteen wat van de afgelopen drie kerstdiners eraf gesprongen

13 likes

Ik vind dit ook een lastige, vooral omdat je geld bij sparen op lange termijn minder waard wordt door inflatie. Dus vraag me af wat slim is. Heb nu een M.eesman rekening geopend waar ik maandelijks wat op stort (gewoon 1 pot voor onszelf en de kinderen). En heb op onze eigen spaarrekening bij de bank een potje waar ik maandelijks iets op zet voor de kinderen, omdat alles beleggen als een groot risico voelt. Maar misschien is een kinder beleggingsrekening wel interessant? Iemand die daar ervaring mee heeft?

Mijn kind zit in 92, is een omgeslagen ielmpak in maat 104 nog een beetje oke (er langer mee kunnen doen) of zit dat echt veel te gek en los?

1 like

Ja hoor, kan prima.

2 likes

Ik heb een foto waar m’n dochter in maat 68 een pak maat 98 draagt en een foto waar m’n nichtje maat 104 datzelfde pak draagt :sweat_smile:. Gaat prima hoor.

3 likes

Uitslapen, naar een museum en lekker lezen zou ik denk ik doen.

1 like

Ik heb sinds een paar maanden al het spaargeld voor mijn dochter op een beleggingsrekening gestort. Maar wel met een relatief laag risico.

Heeft er nog iemand wat goeie kids proof pasta saus recepten met veel groente erdoorheen gepureerd? M’n kind eet pasta het allerbeste maar wil meer afwisselen… we hebben al een kids proof bolognese en een groene groente pastasaus.

Deze wordt hier graag gegeten door onze kinderen (en door mezelf ook wel).

3 likes

Spinazie (gewoon uit de vriezer), tomaatjes/zongedroogde tomaten, uitje en beetje kookroom (of Philadelphia). En dan bijv met zalm of kip, werkt hier als een van de beste. Maar misschien is dit je groene pasta saus haha?

3 likes

Hahah nee da’s broccoli/courgette/kruidroomkaas, dus deze kan er idd wel bij!

Heeft iemand zo’n Joha wol fleece vest in 80 of 90? Ben benieuwd hoe groot het verschil is. Dochtertje heeft nu maat 74 en sommige dingen 80 maar draagt nog een joha vest maat 60, die is wel kort bij de mouwen nu maar vraag me af of 80 dan nog aankomend najaar ook zou kunnen dan of dat ik beter direct 90 kan doen

Proberen los te laten dat je hem optimaal moet benutten en gewoon proberen te ontspannen!

Heb hier zelf ook echt veel moeite mee maar ben er wel achter dat ik me echt bij alles moet haasten, me heel snel schuldig voel naar andere mensen (kind, vriend) en dat probeer ik op zo’n dag dan eens helemaal niet te doen.

7 likes

Ik zou echt helemaal niks doen. Lekker op de bank liggen, vreten en tv kijken

16 likes

Ik vind/vond dit ook best lastig. Maar heb nu voor mezelf wel een chille invulling gevonden: eerst even rustig in een stil huis lezen en koffie drinken, dan lekker de deur uit voor koffie of lunch in de stad, beetje slenteren of een museum, dan 's middags even rommelen in huis of wat klusjes doen waar ik niet aan toe kwam (kledingkast opruimen ofzo?). Maar inderdaad niet teveel verwachtingen hebben helpt mij wel. Voelde de eerste keer ook zo als spijbelen, ondertussen kan ik er juist wel van genieten gelukkig haha.

2 likes

Inderdaad proberen los te laten dat je de dag optimaal moet benutten. Als ik een dag voor mezelf heb ga ik vooral thuis aanrommelen. Lezen, series kijken, eventueel klusje dat fijner is zonder kinderen. In m’n eentje dingen buiten de deur ondernemen lukt ook wel als de kinderen thuis bij hun vader zijn, alleen thuis zijn (en totaal m’n eigen gang gaan) is uitdagender.

3 likes

Herkenbaar dat je dan alles uit zo’n dag wil halen. Maar waar heb je zelf het meest behoefte aan? Lekker helemaal niks of juist een dag iets gaan doen. Ik vind het altijd fijn om bijv naar een museum te gaan, en dan ergens lunchen/taartje eten en door de stad te slenteren. En ook fijn om dan voldaan thuis te komen en lekker voor de buis te eten. Belangrijkste is dat je niet teveel ‘moet’ van jezelf, dan ben je straks teleurgesteld omdat je niet alles hebt kunnen doen. Alleen maar genieten is het belangrijkste.

3 likes

Pompoen salie saus vindt ze hier ook erg lekker!

2 likes