Doe je die olie dan in vochtig of droog haar? Of is dat de olie in een laatste stap na gel of mousse of het natte haar? Ik probeer de krullen van mijn dochter te begrijpen, maar heb zelf 1a haar dat geen enkele vorm van conditioning kan verdragen, dus vind het lastig. Het wordt snel droog/pluizig ondanks conditioner, krullencreme en gel of mousse.
Ja, ik start meestal op nat of vochtig haar. Water, leave ik crĂšme en dan sealen met olie. Heb 4C haar en gebruik op dit moment de volgende producten:
Shea moisture manuka honey cream, batana oil, de Lush solid olie of de olaplex finishing oil.
Shea moisture heeft voedende producten voor kinderen en verschillende haartypes.
En stel je gebruikt een styling mousse/gel dan komt dat na het hydrateren van je dochters haar.
Zo doe ik het inderdaad ook.
Als het toch gaat over haarproducten. Mijn jongste dochter heeft echt het fijnste/dunste/gladde haar dat er bestaat. Echt balen dat ze wat dit betreft de genen van mijn schoonfamilie heeft
.
Is er iets wat je in het haar kan doen dat het niet gelijk overal uitglijdt? Mag ook een product voor volwassenen zijn. Maar omdat ik zelf heel ander haar heb, heb ik geen idee wat hiervoor nou goed werkt.
Ik heb zelf heel dun en glad haar en gebruik daarvoor wat droogshampoo, maar weet niet of het ideaal is voor kleine kindjes⊠komt best een walm uit die spuitbus ![]()
Tip voor een binnen uitje voor kinderen tot 7 jaar. Ik was er vorige week met kinderen van 2,5 tot 6 jaar en was een groot succes! 1000x beter dan een plek als Monkey Town oid wat mij betreft. Daar spelen de kinderen ook heerlijk, maar de akoestiek was hier echt veel fijner en de kinderen speelden er op een heel andere manier en met meer rust, maar hadden net zoveel plezier.
Dank voor je uitgebreide antwoord. Ik mis alleen nog een olie dan. Mijn dochter is 3b denk ik, maar ze heeft wel heel fijn haar. Had daarom nooit aan olie gedacht, omdat mijn fijne haar dat niet aankan. Maar ga het zeker proberen, want wist helemaal niet dat dat zo belangrijk is voor de hydratatie.
@Keroppi Voor mij werkt geen conditioner en zoutspray. En idd ook droogshampoo (heb je ook zonder spuutbus). Mijn haar is ook onmogelijk glad.
Dit is echt een leuke plek maar ik vond het wel heel/te druk in de vakanties de afgelopen jaren. Evengoed beter dan monkeytown
Oh, dat is wel jammer. Bij ons was het niet druk (nog 60 tickets over oid), maar kane voorstellen dat het bij drukte minder leuk is.
Heeft iemand ervaring met een sterke voorkeur van kinderen naar een van de ouders? Mijn beide kinderen hebben een sterke voorkeur naar mij en dat is voor mij vermoeiend en voor mijn partner heel verdrietig. Ze zitten aan tafel steeds te discussiëren naast wie ik ga zitten (we doen dit expres juist heel random) en doen regelmatig heel lelijk naar hun vader.
Denk zelf dat het aan zijn manier van communiceren ligt. Hij heeft af en toe echt een autoritaire manier van opvoeden nog. Ik heb hem al 100 keer gevraagd om zich meer in pedagogiek te gaan verdiepen. Hij lijkt er nu eindelijk een beetje voor open te staan. Ik heb dat boek van how2talk2kids al een paar keer onder zijn neus gedrukt maar hij leest heel sloom en lijkt de essentie niet echt op te pakken. Iemand een idee van nuchtere down to earth podcasts/luisterboeken of een (online) cursus die hij zou kunnen volgen?
Hier is er meer uitleg over de haarroutine voor 3b haar. Ga naar Holland en Barrett en koop daar een flesje jojobaolie en zoân watervernevelaar. Is veel aangenamer dan zoân harde straal die uit plantenspuiten komen.
En het is echt trial and error, te veel olie maakt de krullen zwaar en moeilijk te stylen. Te weinig doet niets, begin met kleine hoeveelheden en kam het zo met je vingers door haar haar. Ik heb voldoende aan twee keer per week hydrateren en in de winter ga ik over naar drie.
Ja hier 2 kinderen met sterke voorkeur voor papa, 1 echt heel sterk. 1 neutraal.
Ik vind het soms ook wel pittig, niet alleen voor hem maar ook voor mezelf want ik kan het niet snel goed doen als ze hem willen. En dat is soms ook op momenten dat ik alleen met ze ben :â)
Ik kaats af bij het woord Smoefelen ![]()
Wat een goor woord
Ik volg nurtured first op Instagram, die hebben ook een podcast (zij is kindertherapeut en hij is gewoon een nuchtere vader) en een cursus. Ik heb die cursus verder niet gedaan, maar de Instagram vind ik vaak al verhelderend.
Dank, ga het bestuderen! Had al veel uitgezocht, maar merk nu idd in de winter dat het haar echt droger is. Ik heb al een fijne vernevelaar (die is ook echt nodig om de krullen âwakkerâ te maken âs ochtends). En ik heb nog een klein flesje olie van Davines liggen, die zal ik eerst proberen tot ik in de stad kom.
Misschien deze podcast? Gaat over geweldloos opvoeden.
Ik wil 'm ook gaan luisteren nog.
Even los van het âvoorkeursprobleemâ, maar wij zijn naar de theatershow âons kindâ van psychologie in theater geweest. Was erg leerzaam en leuk! Het grote voordeel is dat je allebei tegelijk dezelfde info hoort. Dat werkt hier veel beter dan wanneer ik zeg: âik heb dit gelezen/gezienâ.
Het schijnt dat het kan helpen om als ouders naast elkaar en tegenover je kinderen te gaan zitten. Maar misschien heb je dat al eens geprobeerd:
Ga het eens proberen. De jongste kan nu meestal wel zelf eten dus zou wel een optie zijn. Ze zitten ook het liefst met zân tweeĂ«n op een triptrap ![]()
Ik dacht dat Opvoedcast een aflevering had over H2T2K, maar die kan ik niet vinden. Ik vond wel deze aflevering:
Zelf niet geluisterd, maar misschien heb je er wat aan?