Ik zou lekker 90 doen en de mouwen omslaan. Wel echt mn favo vestje/jasje hier! Zo lekker soepel en toch warm
7 groenten saus van Jamie Oliver vind ik prima te eten met pasta en eet mijn kind ook altijd goed: 7-veg tomato sauce | Vegetable recipe | Jamie Oliver recipes
Werkt eventueel ook als basissaus voor kindvriendelijke lasagne, chili of curry
Wat is een fijne haarspray waarmee je dun fijn peutermeisjes haar een beetje nat kan maken voor bijv een goede invlecht?
Ik hou niet zo heel erg van die strakke gel koppies, dus liefst droogt het wel weer “droog en zacht” op. En het hoeft van mij ook niet te geuren, maar mag wel.
Ik gebruik nu gewoon een plantenspuit met water
en missch is dat ook gewoon precies het beste voor mijn wensen. Maar ben benieuwd wat jullie gebruiken.
Ik gebruik ook altijd een plantenspuit met gewoon water haha, werkt prima
maar aan het eind van een dag spelen en rennen is het altijd wel flink aan het pluizen dus er zijn vast producten die fijn peuterhaar beter op zn plaats houden.
Ik gebruik Zwitsal haargel. Maakt het een beetje nat maar droogt niet hard op, maar maakt de vlechtjes wel net wat strakker. Zit het Zwitsal geurtje aan maar vind het niet overheersend.
Van Happy Earth de Hair lotion, droogt gewoon zacht op maar net wat chiller met vlechtjes. En ruikt lekker!
Ik gebruik baby olie in haar haar. Ze heeft fijn pluizend krullend haar en hiermee blijft het gehydrateerd en glad.
Olie hydrateeert niet echt maar vormt een extra laag bovenop je huid/haar, … Altijd het haar eerst nat maken met water en/of een leave in lotion en dan die hydratatie sealen met een olie.
Ik gebruik ook een spray flesje met water. Maar als ik iets echt strak wil vlechten of lang wil laten zitten, doe ik er deze crème in na het natmaken / voor het vlechten. Zie je niet of nauwelijks zitten en borstel je er eventueel, als het droog is, zo weer uit.
Doe je die olie dan in vochtig of droog haar? Of is dat de olie in een laatste stap na gel of mousse of het natte haar? Ik probeer de krullen van mijn dochter te begrijpen, maar heb zelf 1a haar dat geen enkele vorm van conditioning kan verdragen, dus vind het lastig. Het wordt snel droog/pluizig ondanks conditioner, krullencreme en gel of mousse.
Ja, ik start meestal op nat of vochtig haar. Water, leave ik crème en dan sealen met olie. Heb 4C haar en gebruik op dit moment de volgende producten:
Shea moisture manuka honey cream, batana oil, de Lush solid olie of de olaplex finishing oil.
Shea moisture heeft voedende producten voor kinderen en verschillende haartypes.
En stel je gebruikt een styling mousse/gel dan komt dat na het hydrateren van je dochters haar.
Zo doe ik het inderdaad ook.
Als het toch gaat over haarproducten. Mijn jongste dochter heeft echt het fijnste/dunste/gladde haar dat er bestaat. Echt balen dat ze wat dit betreft de genen van mijn schoonfamilie heeft
.
Is er iets wat je in het haar kan doen dat het niet gelijk overal uitglijdt? Mag ook een product voor volwassenen zijn. Maar omdat ik zelf heel ander haar heb, heb ik geen idee wat hiervoor nou goed werkt.
Ik heb zelf heel dun en glad haar en gebruik daarvoor wat droogshampoo, maar weet niet of het ideaal is voor kleine kindjes… komt best een walm uit die spuitbus ![]()
Tip voor een binnen uitje voor kinderen tot 7 jaar. Ik was er vorige week met kinderen van 2,5 tot 6 jaar en was een groot succes! 1000x beter dan een plek als Monkey Town oid wat mij betreft. Daar spelen de kinderen ook heerlijk, maar de akoestiek was hier echt veel fijner en de kinderen speelden er op een heel andere manier en met meer rust, maar hadden net zoveel plezier.
Dank voor je uitgebreide antwoord. Ik mis alleen nog een olie dan. Mijn dochter is 3b denk ik, maar ze heeft wel heel fijn haar. Had daarom nooit aan olie gedacht, omdat mijn fijne haar dat niet aankan. Maar ga het zeker proberen, want wist helemaal niet dat dat zo belangrijk is voor de hydratatie.
@Keroppi Voor mij werkt geen conditioner en zoutspray. En idd ook droogshampoo (heb je ook zonder spuutbus). Mijn haar is ook onmogelijk glad.
Dit is echt een leuke plek maar ik vond het wel heel/te druk in de vakanties de afgelopen jaren. Evengoed beter dan monkeytown
Oh, dat is wel jammer. Bij ons was het niet druk (nog 60 tickets over oid), maar kane voorstellen dat het bij drukte minder leuk is.
Heeft iemand ervaring met een sterke voorkeur van kinderen naar een van de ouders? Mijn beide kinderen hebben een sterke voorkeur naar mij en dat is voor mij vermoeiend en voor mijn partner heel verdrietig. Ze zitten aan tafel steeds te discussiëren naast wie ik ga zitten (we doen dit expres juist heel random) en doen regelmatig heel lelijk naar hun vader.
Denk zelf dat het aan zijn manier van communiceren ligt. Hij heeft af en toe echt een autoritaire manier van opvoeden nog. Ik heb hem al 100 keer gevraagd om zich meer in pedagogiek te gaan verdiepen. Hij lijkt er nu eindelijk een beetje voor open te staan. Ik heb dat boek van how2talk2kids al een paar keer onder zijn neus gedrukt maar hij leest heel sloom en lijkt de essentie niet echt op te pakken. Iemand een idee van nuchtere down to earth podcasts/luisterboeken of een (online) cursus die hij zou kunnen volgen?
Hier is er meer uitleg over de haarroutine voor 3b haar. Ga naar Holland en Barrett en koop daar een flesje jojobaolie en zo’n watervernevelaar. Is veel aangenamer dan zo’n harde straal die uit plantenspuiten komen.
En het is echt trial and error, te veel olie maakt de krullen zwaar en moeilijk te stylen. Te weinig doet niets, begin met kleine hoeveelheden en kam het zo met je vingers door haar haar. Ik heb voldoende aan twee keer per week hydrateren en in de winter ga ik over naar drie.