Ja hier 2 kinderen met sterke voorkeur voor papa, 1 echt heel sterk. 1 neutraal.
Ik vind het soms ook wel pittig, niet alleen voor hem maar ook voor mezelf want ik kan het niet snel goed doen als ze hem willen. En dat is soms ook op momenten dat ik alleen met ze ben :’)
Ik kaats af bij het woord Smoefelen ![]()
Wat een goor woord
Ik volg nurtured first op Instagram, die hebben ook een podcast (zij is kindertherapeut en hij is gewoon een nuchtere vader) en een cursus. Ik heb die cursus verder niet gedaan, maar de Instagram vind ik vaak al verhelderend.
Dank, ga het bestuderen! Had al veel uitgezocht, maar merk nu idd in de winter dat het haar echt droger is. Ik heb al een fijne vernevelaar (die is ook echt nodig om de krullen “wakker” te maken ‘s ochtends). En ik heb nog een klein flesje olie van Davines liggen, die zal ik eerst proberen tot ik in de stad kom.
Misschien deze podcast? Gaat over geweldloos opvoeden.
Ik wil 'm ook gaan luisteren nog.
Even los van het “voorkeursprobleem”, maar wij zijn naar de theatershow “ons kind” van psychologie in theater geweest. Was erg leerzaam en leuk! Het grote voordeel is dat je allebei tegelijk dezelfde info hoort. Dat werkt hier veel beter dan wanneer ik zeg: “ik heb dit gelezen/gezien”.
Het schijnt dat het kan helpen om als ouders naast elkaar en tegenover je kinderen te gaan zitten. Maar misschien heb je dat al eens geprobeerd:
Ga het eens proberen. De jongste kan nu meestal wel zelf eten dus zou wel een optie zijn. Ze zitten ook het liefst met z’n tweeën op een triptrap ![]()
Ik dacht dat Opvoedcast een aflevering had over H2T2K, maar die kan ik niet vinden. Ik vond wel deze aflevering:
Zelf niet geluisterd, maar misschien heb je er wat aan?
Ze zeggen hier nooit hoe je als gezin van 3 ‘moet’ zitten maar wij hebben obv wat van deze theorieen recent kind van de kop van de tafel verplaatst naar een zijkant en dan een van ons op kop en de maaltijden zijn zó veel beter en rustiger geworden. Eerst was ze alleen maar bezig met ons en aandacht vragen, nu kunnen we gewoon weer een gesprek voeren en zit ze rustig te eten ![]()
Welke gel of wax gebruiken jullie voor jullie zoons? Hoeft niet heel sterk te zijn voor stekeltjes ofzo. Meer voor een zij scheiding.
Ik wil ook niet elke avond zn haar wassen
Gebruik nu wax van de kapper en werkt wel priem maar zooo duur hahah
Ik gebruik deze van HEMA. Wordt niet hard en ziet er niet nattig en gel-achtig uit, maar toch alsof er iets in zijn haar zit. Deze raadde zijn kinderkapper aan en je doet er echt eeuwig mee. Ze hebben ook nog een ‘shaper’ die nog wat meer hold heeft.
Ooh top! En de volgende dag? Is het ook niet hard?
Nee is er ‘s avonds alweer uit. Die shaper blijft iets meer in het haar zitten, is wat vettiger. Voor die prijs zou je even kunnen kijken welke je fijner vindt.
Ja, inderdaad een aanrader! Ik was er met mijn moeder heen en dat vond ik ook een aanrader, gaf veel gespreksstof over mijn eigen jeugd, hoe zij het ouderschap beleefd had hoe ik het nu aanpak met mijn eigen kind. Echt een bijzondere voorstelling! Mijn ouders zijn ook naar de andere twee thema’s geweest (relatie en dementie) en dat waren ook aanraders.
Ja ik snap alleen nooit hoe mensen kinderen NAAST elkaar zetten en dat dat elkaar niet afmaakt?
“Hij zit te dicht bij mij”
“Hou eens op met neuriën ik hoor je”
“Ze hangt helemaal met haar elleboog bij mijn bord!!!”
Jat stukje vlees van bord terwijl zusje ergens anders heen kijkt
Zitten met voeten op elkaar stoel.
Doen jullie kinderen dit niet?
Ik ben net een politie agent dan de hele maaltijd haha
Ik vind het moederschap even niet meer zo leuk. Baby is ruim 8 maanden. Slaapt al weken vreselijk slecht, begint rond 05:16 zijn dag. Is verder ontzettend chagrijnig en snel boos. Pff het valt me echt even zo zwaar.
Haha ja herkenbaar. Wij hebben ze nav die theorie ook naast elkaar gezet maar werkte totaal niet. Nu zitten we weer kruislinks, dus ouder en kind naast elkaar en tegenover de ouder het andere kind en daarnaast de ouder (klinkt het logisch?) en dat werkt echt het beste. Grappig dat de tafelindeling zoveel uit kan maken
Echt naar, hebben wij ook gehad. Duurde 5 weken (incl om het uur wakker worden). Echt een pittige slaapregressie. Maar het wordt beter!! Hierna sliep onze zoon ineens nog veel langer en konden we hem zo wegleggen.
Bezoekje aan de osteopaat heeft geholpen, hij had heel erg veel spanning van doorkomende kiezen die maar niet doorkwamen.
Maar echt, het is nu kut maar het is wel een fase
gaat snel weer over!
Bedankt voor je berichtje! Heb dat echt even nodig, want het lijkt zo uitzichtloos.