Tips, ervaringen & aanraders #10 (Deel 10)

Ze zeggen hier nooit hoe je als gezin van 3 ‘moet’ zitten maar wij hebben obv wat van deze theorieen recent kind van de kop van de tafel verplaatst naar een zijkant en dan een van ons op kop en de maaltijden zijn zó veel beter en rustiger geworden. Eerst was ze alleen maar bezig met ons en aandacht vragen, nu kunnen we gewoon weer een gesprek voeren en zit ze rustig te eten :exploding_head:

8 likes

Welke gel of wax gebruiken jullie voor jullie zoons? Hoeft niet heel sterk te zijn voor stekeltjes ofzo. Meer voor een zij scheiding.
Ik wil ook niet elke avond zn haar wassen
Gebruik nu wax van de kapper en werkt wel priem maar zooo duur hahah

1 like

Ik gebruik deze van HEMA. Wordt niet hard en ziet er niet nattig en gel-achtig uit, maar toch alsof er iets in zijn haar zit. Deze raadde zijn kinderkapper aan en je doet er echt eeuwig mee. Ze hebben ook nog een ‘shaper’ die nog wat meer hold heeft.

2 likes

Ooh top! En de volgende dag? Is het ook niet hard?

Nee is er ‘s avonds alweer uit. Die shaper blijft iets meer in het haar zitten, is wat vettiger. Voor die prijs zou je even kunnen kijken welke je fijner vindt.

1 like

Ja, inderdaad een aanrader! Ik was er met mijn moeder heen en dat vond ik ook een aanrader, gaf veel gespreksstof over mijn eigen jeugd, hoe zij het ouderschap beleefd had hoe ik het nu aanpak met mijn eigen kind. Echt een bijzondere voorstelling! Mijn ouders zijn ook naar de andere twee thema’s geweest (relatie en dementie) en dat waren ook aanraders.

3 likes

Ja ik snap alleen nooit hoe mensen kinderen NAAST elkaar zetten en dat dat elkaar niet afmaakt?
“Hij zit te dicht bij mij”
“Hou eens op met neuriën ik hoor je”
“Ze hangt helemaal met haar elleboog bij mijn bord!!!”
Jat stukje vlees van bord terwijl zusje ergens anders heen kijkt
Zitten met voeten op elkaar stoel.

Doen jullie kinderen dit niet?
Ik ben net een politie agent dan de hele maaltijd haha

4 likes

Ik vind het moederschap even niet meer zo leuk. Baby is ruim 8 maanden. Slaapt al weken vreselijk slecht, begint rond 05:16 zijn dag. Is verder ontzettend chagrijnig en snel boos. Pff het valt me echt even zo zwaar.

Haha ja herkenbaar. Wij hebben ze nav die theorie ook naast elkaar gezet maar werkte totaal niet. Nu zitten we weer kruislinks, dus ouder en kind naast elkaar en tegenover de ouder het andere kind en daarnaast de ouder (klinkt het logisch?) en dat werkt echt het beste. Grappig dat de tafelindeling zoveel uit kan maken

1 like

Echt naar, hebben wij ook gehad. Duurde 5 weken (incl om het uur wakker worden). Echt een pittige slaapregressie. Maar het wordt beter!! Hierna sliep onze zoon ineens nog veel langer en konden we hem zo wegleggen.

Bezoekje aan de osteopaat heeft geholpen, hij had heel erg veel spanning van doorkomende kiezen die maar niet doorkwamen.

Maar echt, het is nu kut maar het is wel een fase :heart: gaat snel weer over!

1 like

Bedankt voor je berichtje! Heb dat echt even nodig, want het lijkt zo uitzichtloos.

2 likes

Wij zitten inderdaad ook kruislings zoals jij omschrijft, dat werkt voor ons het beste.
In iedere vakantie schuiven we dan 1 plek door zodat de kinderen dan weer de aantal weken naast de andere ouder zitten.

1 like

Is hij bij anderen ook zo boos? Ons kind was in die periode leuker bij/met anderen dus ik maakte daar graag gebruik van door wat meer op visite te gaan of mensen uit te nodigen. En dan kon ik ook een beetje kletsen en met mazzel koffie drinken als het mensen waren die mijn kind een beetje wilden helpen vermaken. En heel eerlijk we keken ook gewoon af en toe Dikkie dik op YouTube als ik een moment nodig had om bij te komen net als een dag vrij nemen wanneer zij een opvangdag had (en dan gewoon echt alleen maar in bed of op de bank liggen chillen).

2 likes

Ik heb ook zo’n vroege vogel en precies rond die periode werd het ons echt te veel. Het wordt beter :hugs: Ik weet niet of je op tips zit te wachten/wat je al doet, maar wij zijn rond 8-10 maanden begonnen met wakkertijden strak aanhouden en dat hielp al een stuk met het vroeg wakker worden.

Mijj dochter is inmiddels 3 en alweer een paar weken vroeg wakker geweest en ik voel en ben dan ook echt geen leuke moeder. Logisch toch, je hebt op een gegeven moment zo’n slaaptekort en irritatie door structureel te vroeg wakker gemaakt te worden. Kan je met je partner (als je die hebt) evt de ochtenden afwisselen?

Ah wij hadden hier kaartjes voor maar allebei buikgriep dus niet kunnen gaan. Zo jammer! Misschien toch nog eens kijken of we een ander keertje kunnen gaan…

Hier is het momenteel ook elke dag half 5 wakker dus ik heb gisteren ook de wakker tijden gids aangeschaft van bureau slaap in de hoop dat dit gaat helpen. Ander probleem is dat hij soms veel te korte dutjes doet overdag dus hij red het vaak niet met 2 dutjes.

1 like

Ik heb toen de vroege vogelgids van bureau van slaap gebruikt en die heeft ons ook geholpen! Maar vooral dankzij de tip om wakkertijden te hanteren dus dat is al een goede start.

2 likes

Hoe zit het met de totale slaap per 24? Misschien is hij om half 5 gewoon helemaal uitgeslapen.

Ja ook te weinig denk ik. Heb al wel geaccepteerd dat mijn kind wat minder slaap nodig lijkt te hebben maar het is meestal overdag max 2 uur samen en s nachts 10/11 uur.

1 like

Mijn kind was ook een periode half 5/5 wakker en toen ben ik hem meer vetten gaan geven gedurende de dag. Avocado, pindakaas, eieren, volle yoghurt ipv half vol. En dat leek toen te helpen maar kan ook toeval zijn.

5 likes