Tips, ervaringen & aanraders #10 (Deel 10)

Wij zitten inderdaad ook kruislings zoals jij omschrijft, dat werkt voor ons het beste.
In iedere vakantie schuiven we dan 1 plek door zodat de kinderen dan weer de aantal weken naast de andere ouder zitten.

1 like

Is hij bij anderen ook zo boos? Ons kind was in die periode leuker bij/met anderen dus ik maakte daar graag gebruik van door wat meer op visite te gaan of mensen uit te nodigen. En dan kon ik ook een beetje kletsen en met mazzel koffie drinken als het mensen waren die mijn kind een beetje wilden helpen vermaken. En heel eerlijk we keken ook gewoon af en toe Dikkie dik op YouTube als ik een moment nodig had om bij te komen net als een dag vrij nemen wanneer zij een opvangdag had (en dan gewoon echt alleen maar in bed of op de bank liggen chillen).

2 likes

Ik heb ook zo’n vroege vogel en precies rond die periode werd het ons echt te veel. Het wordt beter :hugs: Ik weet niet of je op tips zit te wachten/wat je al doet, maar wij zijn rond 8-10 maanden begonnen met wakkertijden strak aanhouden en dat hielp al een stuk met het vroeg wakker worden.

Mijj dochter is inmiddels 3 en alweer een paar weken vroeg wakker geweest en ik voel en ben dan ook echt geen leuke moeder. Logisch toch, je hebt op een gegeven moment zo’n slaaptekort en irritatie door structureel te vroeg wakker gemaakt te worden. Kan je met je partner (als je die hebt) evt de ochtenden afwisselen?

Ah wij hadden hier kaartjes voor maar allebei buikgriep dus niet kunnen gaan. Zo jammer! Misschien toch nog eens kijken of we een ander keertje kunnen gaan…

Hier is het momenteel ook elke dag half 5 wakker dus ik heb gisteren ook de wakker tijden gids aangeschaft van bureau slaap in de hoop dat dit gaat helpen. Ander probleem is dat hij soms veel te korte dutjes doet overdag dus hij red het vaak niet met 2 dutjes.

1 like

Ik heb toen de vroege vogelgids van bureau van slaap gebruikt en die heeft ons ook geholpen! Maar vooral dankzij de tip om wakkertijden te hanteren dus dat is al een goede start.

2 likes

Hoe zit het met de totale slaap per 24? Misschien is hij om half 5 gewoon helemaal uitgeslapen.

Ja ook te weinig denk ik. Heb al wel geaccepteerd dat mijn kind wat minder slaap nodig lijkt te hebben maar het is meestal overdag max 2 uur samen en s nachts 10/11 uur.

1 like

Mijn kind was ook een periode half 5/5 wakker en toen ben ik hem meer vetten gaan geven gedurende de dag. Avocado, pindakaas, eieren, volle yoghurt ipv half vol. En dat leek toen te helpen maar kan ook toeval zijn.

5 likes

Ons kind heeft hand voet mond ziekte opgelopen. In die blaasjes is krentenbaard ontstaan dus haar hele gezicht, handen en kont zitten vol grote krentenbaard plekken. Bovenop heeft ze een mega eczeem uitbraak gekregen over haar hele armen en benen die haar mega jeuken. Ze mag niet vaak meer douchen of in bad ivm de eczeem. We smeren haar meermaals per dag in met koelzalf maar ze word helemaal gek van de jeuk. Iemand enig idee wat we kunne doen? We slapen al dagen niet meer en zitten met een heel ongelukkig kind. En ik wil haar zo graag helpen…

Ach gossie wat sneu! Wij gebruikten bij hand voet mondziekte de verkoelende lotion van dr leenarts wat goed hielp tegen jeuk. Alleen die droogt de plekjes ook in, dus weet niet of dat in dit geval geschikt is? Hopelijk is het snel beter!

2 likes

Wat zielig. Heeft de huisarts nog tips? Ik weet het niet maar misschien zou in dit geval een antihistamine ook helpen met de jeuk? Moeite waard van uitzoeken / dokter vragen wellicht.

1 like

Goeie! Ga even een econsult eruit doen met deze vraag!

Ach wat sneu! Vorig jaar had mijn dochter waterpokken waar ook krentenbaard in was gekomen, echt hele flinke plakkaten. Ze vond het heel fijn en jeuk verlichtend als we zachtjes met iets wapperden (of bv blazen). Vind ik zelf met mn eczeem ook altijd fijn.

Hopelijk gaat het gauw beter!!

2 likes

Heeft iemand ervaring met zo’n bedhekje?
Is dit ook makkelijk mee te nemen op vakantie?

Mijn baby (8,5 mnd) heeft een hele droge huid. Eczeem-achtig denk ik. Op z’n hele gezicht en zag nu ook plekjes op z’n hand zitten. Heb de huisarts gebeld (mogen volgende week langskomen) en de assistente adviseerde vaseline om het vet te houden. Ik heb er weinig verstand van, maar vaseline voelt tegenstrijdig en totaal niet voedend, alleen afsluitend.

Ik ben altijd terughoudend met crème smeren en heb tot nu toe alleen Droge huid zalf van Dr leenarts gebruikt (geen effect). Maar las nu dat dat ook vooral vaseline is, dus wellicht dat het daarom gee effect had.

Vroeg mij dus af of hier mensen zijn met tips? Dus een droge/eczeem huid voor een baby van 8,5 maand: wat smeer ik erop? Van de drogist, dan kan ik het straks nog kopen.

foto’s

2 likes

Ik gebruik zelf bij droge eczeemachtige plekken cetomacrogolcreme (of zalf maar dat is vetter, lijkt me in gezicht niet zo fijn) als onderhoudszalf op advies van de huisarts. Koop je gewoon bij de drogist maar apotheek heeft het ook.

3 likes

Mwah, het ding voor onder het bed kan vaak omhoog geklapt maar het daadwerkelijk uit elkaar halen is toch wel echt meer gedoe dan een campingbedje (wat ik ook al gedoe vind).
Als het omhoog geklapt kan en je hebt geen benen op de achterbank dan zou je 'm daar kunnen schuiven.

Lanoline helpt bij m’n kind en mezelf wel goed voor dit soort plekken.

1 like

Wij gebruiken deze https://www.kruidvat.nl/kruidvat-cetomacrogol-50-vaseline-vetcreme/p/6077496 voor de eczeemhuid van ons kindje. Werkt erg fijn, aantal keer per dag insmeren. Wij doen het altijd voor ieder slaapje omdat het zo’n vette laag achterlaat

2 likes