Het voordeel van vaseline is juist dat het afsluit, zodat er geen vocht uit de huid ontsnapt. Je zou er nog wat anders onder kunnen doen wat wel voedt of repareert. Ik gebruik altijd La Roche-Posay cicaplast baume b5 voor alle plekjes.
Ja, wij hebben het thuis aan ons bed, doet goed zijn werk. Het wordt trouwens afgeraden voor jonge kindjes, weet niet hoe oud het jouwe is? Omdat ze er dan wel tegenaan/tussen matras en hekje kunnen geraken. Die van ons ons best groot om mee op vakantie te nemen, dus hangt van je auto af.
Het is denk ik makkelijker, als je al een peuter hebt, om een matras op de grond te leggen of bijvoorbeeld een zwemnoodle onder het laken te leggen, of wat kussens op de grond voor als hij eruit valt.
Het ziet er (zeker de plek naast het oor) ook een beetje ringworm-achtig uit. Mijn kind had vaak eczeem en ringworm. Als de hormoonzalf na 2 dagen niet werkte dan smeerde ik met anti-schimmel crƩme (miconazolnitraat vrij verkrijgbaar). Maar het was altijd een puzzel.
Eens mbt de schimmelālookā. Ik smeer op alle droge schrale plekken de bodylotion van naif. Werkt echt als een trein, ook van schrale plekken rond haar mond van het kwijlen en krabben door tandjes. Doet het ook goed op mijn eigen eczeem en droge huid @girlonfire
Bepanthen heeft ook een eczeem-creme waarbij we goed effect zagen bij onze kinderen.
Moet wel zeggen dat het soms niet afdoende was en dan smeerden we in overleg met de huisarts een paar dagen zalf met corticoās erin.
Bedankt allemaal! Ik duik zo nog even de drogist in.
En wat je ook smeert; vaker smeren dan je denkt! Zolang het geen hormoonzalf is, mag je de hele dag door smeren (om het uur zegmaar).
Super dank voor de tip! Hoe kwam je hier achter? Ik volg Albelli op insta en ik gebruik elk jaar graag die code maar ik zie het steeds alleen via dit forum. Ik krijg die code dus zelf nooit. Ook niet in mei als het ook wel eens geweest is.
Ik krijg altijd een mailtje⦠maar hoor van meer mensen dat ze dat mailtje niet krijgen
En daarom zo blij dat je de tip hier deelde! Plus je eerdere peptalk heeft gewerkt want ik hoef alleen nog december te doen in mijn fotoboek dus ga het zeker voor het einde van de actie afkrijgen!
Dit is inderdaad eczeem, geen ringworm. Ik zou hier geen hormoon zalf op smeren. La roche posay AP+M of eucerin smeren, zo min mogelijk in bad en als in bad dan met een badolie.
@girlonfire idd la roche posay gebruik ik voor mijn eigen eczeem huid en mijn dochters. Idd niet elke dag in bad/onder de douche. Voor douchegel gebruik ik ook van la roche posay.
Ja toch elk jaar weer een stok achter de deur die actie ![]()
Heeft iemand tips voor drie autostoeltjes naast elkaar? Binnenkort verwachten we onze derde en hebben daarvoor de Maxi Cosi Pebble 360 incl base. Mijn oudste is 4 jaar, maar nog geen 100 cm lang, dus een zitverhoger in het midden is te vroeg nog. Hij zit nu in de Maxi Cosi Titan, mijn twee jarige in de Pearl 360, dus die gaat sowieso doorschuiven.
Ik heb Nomad XL besteld voor in het midden, maar het lijkt gewoon onmogelijk te passen met zijsteunen. Door omstandigheden lukt het niet om een keer fysiek naar Babypark te rijden om autostoelen te passen. Ik wil vooral dat het veilig is, want soms gaan we naar familie op 1,5 uur rijden.
Ik zag dat @irisboeree hier op instagram deze week een reel over gedeeld had. Zij heeft straks 3 kinderen onder de 4.
Bepanthen heeft bij mijn dochter ook goed geholpen. Als je iets zoekt dat meer voedt dan vind ik de bodylotion van Mixa met panthenol echt een aanrader. Dit is verkrijgbaar bij Kruidvat. Hiermee komen de plekjes bijna niet meer terug. Alleen op koude dagen of wanneer we een keer vergeten te smeren verschijnt er wel eens een rood plekje, maar dat is na het smeren hiermee ook snel weer weg!
Officieel mag je zonder zit er hoger vanaf 2.5 tussen 2 stoelen ondanks lengte. Of je dat veilig vind⦠wij niet. Als je geen broers en zussen het mag het niet en is het niet veilig, heb je die wel dan is het ineens een veilige optie
?! Maar⦠Het mag.
Er zijn wel small stoelen, maar die komen niet zo veilig uit de test.
Wij zijn zelf voor we 7 persoons auto gegaan - dat is niet voor iedereen een optie dat snap ik, en als ze wel met zān allen mee moesten zonder de 3e rij dan ging ik zelf in het midden
.
Wat houdt de actie precies in? ![]()
Voor degene waarbij het kind een paar maanden in een cosleeper heeft geslapen, hoe lang duurde het voordat hij/zij normaal op de eigen kamer sliep?
Hier al 6 maanden in de cosleeper, dutjes wel gewoon op zān eigen kamer dus geen onbekend bed ofzo, maar laatst een nacht in zijn eigen bed gelegd en van 20.30-4.00 zijn we er 16 keer naar toe moeten gaan en toen heb ik m tussen ons in gelegd want was er klaar mee en sindsdien ligt hij weer in de cosleeper. Willen hem opzich wel in zān eigen bed leggen, maar kan het ook even niet aan om 20 keer per nacht eruit te moeten.
Ze sliep 6 maanden in de cosleeper. Ook alle dutjes. Op een gegeven moment zijn we meer dutjes in de cosleeper gaan doen en toen met 6 maanden in bed. Ze heeft geen speen dus ken het issue niet dat je die 10 keer per nacht moet zoeken. Het ging bij ons heel goed, totdat er weer iets was (tandjes, verkoudheid, slaapregressie) maar denk dat die issues in de cosleeper niet anders zijn geweest.