Heeft iemand toevallig ervaring met de puffer jackets van Wheat? Op hun website staat dat ze “klein” vallen, maar is dat relatief t.o.v. hun andere jassen (die vallen echt een maat groter dan de aangegeven maat?) of vallen ze echt een maat kleiner?
Ik heb 's avonds best last van harde buiken, heb het idee dat dit ook komt omdat de baby dan erg actief is - sowieso beweeglijke baby - en mijn baarmoeder daarna samentrekt. Herkenbaar voor anderen?
Bij mij waren de harde buiken wel vaak savonds maar eigenlijk altijd een gevolg van ‘te veel’ doen en niet van mijn drukke baby
Mijn baby heeft plekjes die hier heel erg op lijken die heb ik nu een paar dagen goed vet gehouden met tepelcreme en het is bijna weg. Werkt hier dus echt super goed!
Bij mij was dit ook een teken dat ik teveel gedaan had. Wat ik op dat moment onzin vond, want kantoor/zitbaan, maar achteraf wilde ik dat ik beter naar mijn lichaam geluisterd had. Drukte en stress op het werk kan ook ‘teveel gedaan hebben’ zijn.
Ja dat gevoel heb ik bij mij niet perse, heb verder ook geen lichamelijke klachten / pijntjes & voel me goed maar zal dat ook even in de gaten houden komende dagen!
Ik had ook veel harde buiken maar dacht dat dit normaal was omdat het eigenlijk elke avond was. Totdat ik stopte met werken omdat mijn verlof begon. Toen had ik opeens een ontspannen, ‘zachte’ buik
Ik krijg het ook van bijv seks of als ik nodig moet plassen of mijn buik erg vol zit van eten, misschien heb ik een gevoelige baarmoeder haha? Heb vakantie dus werk momenteel niet maar baby is deze weken wel veel duidelijker beweeglijker geworden (26 weken nu).
Heb je dat al met je VK besproken? Vind dat best vroeg voor harde buiken maar weet niet of het kwaad kan hoor. Dacht eigenlijk dat het vaak richting het einde pas voor komt.
Ja heb ik gedaan bij laatste echo en ze gaf aan dat ze vanaf 20 weken wel al kunnen voorkomen & vanaf 24 weken vaak vaker worden.
Ik had ook harde buiken in rust vooral. Achteraf gezien werkte ik gewoon teveel en deed ik teveel. Ook nog sport erbij.
Overleggen met verloskundige kan nooit kwaad.
Edit. Je hebt al aangegeven. Misschien als je veel last hebt nog keer aangeven.
Ik heb ze een periode heel veel gehad, en toen ik erover ging nadenken besefte ik me dat het meestal voor of na het plassen waas. Toen heb ik urine ingeleverd en bleek ik een blaasontsteking te hebben. Dus misschien een idee om dat nog even uit te sluiten?
Een vrij random vraag, voor A diploma moeten ze korte broek en shirt dragen. Maar nu zijn er blijkbaar behoorlijk wat voorwaarden aan die korte broek. De broek moet én tot op de knie komen én zakken hebben.
Ze heeft nu een soort legging tot op de knie maar die voldoet dus niet. Veel korte broeken voor meisjes zijn veel korter. En ik wil ook liever geen hele superzware stof.
Iemand toevallig een goede tip die ook een beetje betaalbaar is?
Eerste wat ik dacht is een lange broek afknippen? Maar weet niet of dat mag
Bijvoorbeeld een broek die ze niet meer past ofzo
Haha, wat een bijzondere eisen. En wat verschilt dat dan, hier is A diploma een lange broek en shirt met lange mouwen (maar mag dan wel weer een dunne broek zijn).
Oh, ik dacht even zakken als in zakken aan de zijkant. Maar je bedoelt denk ik gewoon broekzakken ![]()
Misschien een sportbroek? Die zijn vaak wel dun en heb je ook met zakken.
Hier is voor A diploma lange broek en lang shirt.
Maar misschien een jongensbroek? Die zijn vaak tot aan de knieën.
Ja thanks voor tip, vandaag gedaan op advies verloskundige maar geen blaasontsteking enkel verhoging (+1) van leukocyten. Verder had ik haar niet gedeeld over mijn eigen idee van harde buiken icm heel beweeglijke baby, maar kwam ze daar zelf mee als waarschijnlijke verklaring.
Ik heb ze bewust wel in een gewone spijkerbroek laten zwemmen. Ja dat is zwaarder maar vaak ook de realiteit als ze in t water zouden vallen
…
Maar hier is A eisen ook: korte mouwen en lange broek (& raden ze dus spijkerbroek aan). En B is lange mouwen ipv kort en C met jas erbij.
Als je perse kort wil zou ik denk ik een broek afknippen.
Op zoek naar ervaringen van mensen die moedermelk sieraad hebben laten maken. Ik zie online dat er best wel wat prijsverschil in zit, dus weet nog niet zo goed wat ik ga kiezen en waar het verschil in zit. Ik wil zelf overigens een ketting gaan kopen denk ik.