Tips, ervaringen & aanraders #10 (Deel 10)

Vijf maanden in de cosleeper en dutjes eerst in haar box, dan veel betere en langere dutjes in die cosleeper. Toen ze bij de onthaalmoeder ging ben ik haar in haar eigen beginnen leggen en dutjes ook.
Gaat goed tenzij ze last heeft van tanden, ziekte zoals bij Onweer hier boven. Eerst werd ze een keer wakker voor een fles en nu niet meer.

Wij hebben ons kindje bij 5/6 maanden in de ledikant gelegd en eigenlijk geen gedoe mee gehad. Hij slaapt nog bij ons op de kamer omdat hij nog ‘s nachts wakker wordt, maar verwacht niet dat een eigen kamer een probleem wordt gezien er op plekken als vakantie etc ook gewoon goed geslapen wordt in een andere ruimte.

1 like

Is het kouder in zijn kamer? Ons zoontje ligt nog in de cosleeper maar overdag wilde ik de dutjes in zijn kamer gaan doen. Lukte niet echt tot we ontdekten dat het echt best koud was op zijn kamer, dit aangepast en nu lukt het wel.
Als het de nabijheid is misschien tijdelijk een van jullie met matras op het kamertje slapen en dan steeds verder van het ledikant? Geen idee of dat werkt en je moet er wel zin in hebben. Maar zo vaak eruit ‘s nachts is ook niks…

2 likes

Mijn baby doet overdag ook prima haar dutjes in haar ledikantje (of ja relatief prima want ze is gewoon geen goeie slaper maar dat is een ander verhaal) maar 's nachts gaat ze noway in haar eigen kamertje of bedje. Dus ik herken wel dat het 's nachts heel anders is dan overdag. Ik zou je kind gewoon lekker bij je op de kamer houden, maak het jezelf zo makkelijk mogelijk. En als de cosleeper te klein is voor je kind, misschien het ledikantje op je eigen slaapkamer zetten als dat past?

1 like

Ja we willen hem ook niet weg hebben omdat het vervelend is, ik vind het juist heel fijn en gezellig om hem naast me te hebben, maar de cosleeper begint te klein te worden en het ledikant past niet meer op onze kamer sinds we een groter bed hebben gekocht.

@Tumtum zijn kamer is wel koud, ik denk niet heel veel kouder dan onze kamer want we hebben alleen airco op de overloop en verwarmen dan dmv de deuren open te houden, misschien moeten we zijn deur dan (langer) open laten staan en de airco aan. Heb wel een wollen onderlegger in de cosleeper en dat toen ook in zijn eigen bed gelegd, maar dat maakte geen verschil.

Ik denk wel dat het misschien niet de beste timing was aangezien zijn tandjes net door kwamen, maar in de cosleeper sliep hij destijds wel beter dan in zijn eigen bed. Misschien moeten we weer een poging wagen want hij heeft nu alweer een dikke week heel goed geslapen in de cosleeper.

1 like

Mijn kind heeft ook eczeem sinds geboorte. Voor iedereen werkt iets anders maar dit zijn producten die hier geholpen hebben.

IMG_8332

We hebben deze heel veel gebruikt. Krijg je bij de tuinen. Werkt goed maar wel best prijzig op de lange termijn.

Nu gebruiken we afhankelijk van hoe haar huid is verschillende producten.

Als haar huid goed is gebruiken we deze. Deze heeft Jetske Ultee eens getipt.

Als het wat slechter gaat smeren we met cetomacrogol met vaseline en dan vaak icm een hormoonzalf.

Grote probleem is bij ons douchen/in bad gaan. Dat doet ze heel graag maar is natuurlijk niet zo goed.

Hele fijne douchegel van dm, gebruik deze zelf ook graag voor mijn gezicht.

Bij kruidvat van de derma lijn

En deze knaller ben ik echt mega fan van:

Hele vette zalf die je ook onder de douche kunt gebruiken om mee te wassen. Maar ook op droge huid kan gebruiken om mee in te smeren.

20 likes

Dank voor deze post namens een mede eczeem-kindje :pray:t3:

Eens met dat voor ieder wat anders werkt, maar ik ga zeker een paar van deze tips proberen.

2 likes

Graag gedaan! En mocht het voor je kind niet werken dan zijn dit ook allemaal hele fijne producten voor jou zelf.

3 likes

Wow mega bedankt! Heel fijn en lief dat je zoveel moeite hebt genomen!

3 likes

Heeft iemand toevallig ervaring met de puffer jackets van Wheat? Op hun website staat dat ze “klein” vallen, maar is dat relatief t.o.v. hun andere jassen (die vallen echt een maat groter dan de aangegeven maat?) of vallen ze echt een maat kleiner?

1 like

Ik heb 's avonds best last van harde buiken, heb het idee dat dit ook komt omdat de baby dan erg actief is - sowieso beweeglijke baby - en mijn baarmoeder daarna samentrekt. Herkenbaar voor anderen?

1 like

Bij mij waren de harde buiken wel vaak savonds maar eigenlijk altijd een gevolg van ‘te veel’ doen en niet van mijn drukke baby

3 likes

Mijn baby heeft plekjes die hier heel erg op lijken die heb ik nu een paar dagen goed vet gehouden met tepelcreme en het is bijna weg. Werkt hier dus echt super goed!

2 likes

Bij mij was dit ook een teken dat ik teveel gedaan had. Wat ik op dat moment onzin vond, want kantoor/zitbaan, maar achteraf wilde ik dat ik beter naar mijn lichaam geluisterd had. Drukte en stress op het werk kan ook ‘teveel gedaan hebben’ zijn.

2 likes

Ja dat gevoel heb ik bij mij niet perse, heb verder ook geen lichamelijke klachten / pijntjes & voel me goed maar zal dat ook even in de gaten houden komende dagen!

1 like

Ik had ook veel harde buiken maar dacht dat dit normaal was omdat het eigenlijk elke avond was. Totdat ik stopte met werken omdat mijn verlof begon. Toen had ik opeens een ontspannen, ‘zachte’ buik

1 like

Ik krijg het ook van bijv seks of als ik nodig moet plassen of mijn buik erg vol zit van eten, misschien heb ik een gevoelige baarmoeder haha? Heb vakantie dus werk momenteel niet maar baby is deze weken wel veel duidelijker beweeglijker geworden (26 weken nu).

1 like

Heb je dat al met je VK besproken? Vind dat best vroeg voor harde buiken maar weet niet of het kwaad kan hoor. Dacht eigenlijk dat het vaak richting het einde pas voor komt.

4 likes

Ja heb ik gedaan bij laatste echo en ze gaf aan dat ze vanaf 20 weken wel al kunnen voorkomen & vanaf 24 weken vaak vaker worden.

3 likes

Ik had ook harde buiken in rust vooral. Achteraf gezien werkte ik gewoon teveel en deed ik teveel. Ook nog sport erbij.
Overleggen met verloskundige kan nooit kwaad.

Edit. Je hebt al aangegeven. Misschien als je veel last hebt nog keer aangeven.