Tips, ervaringen & aanraders #10 (Deel 10)

Ik heb een soortgelijke situatie en hou zelf de one parent one language aan, zodat ze onze twee talen eerst goed leert. Mijn kind is wat ouder (2.5) en spreek bijna nooit Engels direct tegen haar, maar merk dat ze al wel woorden begrijpt, en ook heel soms iets in het Engels zegt.

Engels is ook een taal die je snel kan oppakken en ook luisterend goed kan leren.

2 likes

Heb je een foto? Ik wil ook nog iets laten maken als afsluiting van alle bv die ik heb mogen geven.

Dat is ook zo ja, zo heb ik als kind ook Engels geleerd. Al is dat in Nederland wat makkelijker want hier in Duitsland wordt letterlijk alles vertaald naar het Duits haha.

@Fredje Duits! Niet mijn taal dus. Maar idd, voor nu lijkt gewoon eigen moedertaal spreken het meest logisch.

1 like

Ik heb je via een privĂ©bericht wat foto’s gestuurd

1 like

Weten jullie een merk met tuinbroeken die wat wijder in de pijpen zijn? Vind dat echt zo lief, maar m’n baby heeft spekbeentjes dus zijn bovenbenen passen vaak niet. Heb er net een bij Zeeman gekocht en ik dacht nog oh super handig met verschonen die knoopjes in het kruis, maar die staan op springen en gaan nĂ©t dicht. :joy:

Oshkosh paste mijn bollige baby altijd goed, wel via Vinted

2 likes

Ik had dit tijdje geleden ook gevraagd , misschien heb je nog wat aan de antwoorden.
Ik heb er nu 2 van Hema die passen maar ik gebruik ze niet omdat het me toch wel koud lijkt met die knoopjes tussen zn benen? Hij ligt nml ook heel op de grond nu

2 likes

Voor het geval iemand hier deze producten heeft gekocht:

https://www.nu.nl/economie/6381727/nestle-roept-mogelijk-besmette-babyvoeding-terug.html?fbclid=IwdGRjcAPKCvBleHRuA2FlbQIxMQBzcnRjBmFwcF9pZAwzNTA2ODU1MzE3MjgAAR4KeoUQMQIH38JWDTptW0VcFiMIK14E44VmaxT_3uBmcou7qUMApRFB3kwtJQ_aem_h6PdXL4dR2MEABbHdG4S3A

1 like

Mijn zoontje is nu een aantal dagen ‘plaszindelijk’. Als in: hij kan het redelijk goed ophouden, max 1 of 2 ongelukjes per dag, maar geeft het zelf nog niet aan. Ik ben er heel tevreden mee, maar hij heeft nu 2 dagen niet gepoept. Daarvoor 2x in zijn onderbroek gepoept en dat vond ie heel erg. Ik probeer hem wel meer vezelrijke dingen te geven voor zover dat gaat. Maar vanaf wanneer moet ik me zorgen maken/huisarts bellen? Hij poept normaal 1x per dag.

Edit: oh ja als hij zijn nachtluier aan doet, dan zeg ik dat hij daarin mag poepen, maar dat wil hij niet. Hij geeft ook nog niet aan dat ie buikpijn heeft ofzo. Wel hele vieze schetenđŸ€ą

1 like

Je kan proberen hem te helpen met een pruimen hapje en dan afwachten.

1 like

Hoe oud is je kindje? Bij mij hebben beide kinderen eerst nog in de luier gepoept, toen ze al plas zindelijk waren. Mentaal dingetje.

1 like

In maart wordt ie 4 :sweat_smile: hij mag van mij best in de luier poepen, maar dat doet ie dus ook (nog) niet. Hopelijk komt dat nog dan een dezer dagen.

Mijn zoon heeft 1 smalvoetje (en een zooltje) dus sneeuw of regenlaarsjes slipt hij uit (eerlijk toegeven: dit jaar ook niet geprobeerd wanttttt was weer te laat :joy:.) Nu heb ik een ikea zakje om zn voetje gedaan, dan sokken en dan zn schoen. Blijven zn voetjes toch droog! Gratis tippie

6 likes

Heeft iemand een gouden tip voor het schoonmaken van drinkbekers zoals die munchkin 360 of rietjesbeker? Ik heb zo’n mini ragertje, maar wát een werk om al die gaatjes te poetsen. Ook even goed schrobben met een afwasborstel haalt niet alle viezigheid weg of sommige hoekjes kom je niet eens bij ermee

1 like

Schrik me elke keer rot :fearful: mijn zoontje heeft nu al zo’n 3x gehad dat hij in z’n slaap ineens heel kei begint te gillen, schoppen, slaan, rollen en spartelen
 binnen 2 minuten is het voorbij en slaapt hij weer als een blok. Herkent iemand dit? Is het gewoon een intense nachtmerrie? Night terrors is het niet.

Hier ook afgelopen nacht toevallig paar keer weer. Ze is dan ook niet te kalmeren en volgens mij slaapt ze gewoon door. Terwijl ze echt rechtop gaat zitten. Ik denk iets van nachtangst/nachtmerries idd. Heel naar om te zien maar ze lijkt er niet veel last van te hebben verder.

Maar dan in bed/rondom bedtijd? Dat wilde m’n jongste ook niet. Wij hebben voor de jongste uiteindelijk een kinderbekkenfysio ingeschakeld, dat hielp wel. Zij gaf wel aan van die zakjes movicolon of iets dergelijks bij de huisarts te halen omdat het niet goed is als ze lang ontlasting ophouden.

3 likes

Mijn dochter heeft dit ook een hele periode gehad. Maar in ons geval registreerde ze ons niet dus was het wel een night terror. En het kwam vooral voor mij oververmoeidheid.

1 like

Heeft iemand hier tips om met een kind te praten die ontkent dat er wat is. Ik heb sterk het idee dat onze dochter wordt gepest door een jongetje uit haar klas. Voornamelijk omdat ik onlangs een activiteit heb begeleid op school waarin ik bepaald gedrag van hem naar haar zag (het was best wel ‘subtiel’, maar genoeg voor mij om er op aan te slaan, misschien omdat ik ook een pestverleden heb). Ik heb het daarna gelijk ook met de juf besproken, maar zij vertelde dat niets had gemerkt. Toen ik aan mijn dochter vroeg: ‘Pest Karel jou?’, was haar reactie: ‘Hoe weet jij dat?’ Maar nu, een paar weken later, ontkent ze en wil ze er niet over praten. Het is natuurlijk NOOIT okĂ© om te pesten, maar mijn dochter heeft wel iets wat haar wat ‘anders’ maakt en wat gelijk opvalt, en waardoor ze wel een doelwit zou kunnen zijn. De laatste tijd merk ik echt een gedragsverandering bij mijn dochter, waardoor ik nog sterker het vermoeden heb dat er iets speelt, maar zij houdt haar kaken stijf op elkaar. Ik ga het ook nogmaals met de juf bespreken, maar misschien heeft iemand hier tips? Ik sprak zelf ook NOOOOIT met mijn ouders over mijn pestgebeuren en wat dat betreft valt de appel misschien niet ver van de boom.

4 likes

Misschien haar een (werk) boekje over pesten laten lezen, of de juf een luchtig gesprekje met haar laten hebben?