Hoewel mijn dochter nog niet echt kan schrijven (ja mama en haar naam, ze is net 6), vind ik dit eigenlijk wel een heel goed idee. Misschien kan ik zoiets doen met picto’s ofzo waar ze uit kan kiezen en die dan op mn kussne ofzo kan leggen. Hier kan ik denk ik wel iets mee, icm met de andere tips die hierboven heb gekregen, dankjewel!
Oja klinkt superlogisch! Wat fijn dat ze er zo pro actief mee bezig zijn op de opvang.
Ons zoontje (2j4m) huilt een jaar lang al elke week als we hem wegbrengen naar de opvang. Eerder al bij het naar binnen stappen, de laatste tijd gaat dat goed. Nu zodra hij in het lokaal is, wil hij weer naar buiten en mee naar huis. Hij gaat 1x in de week naar de opvang. ‘S middags is hij vrolijk en geeft hij aan dat het leuk was.
Maar nu gaat hij ook twee keer per week naar de peuter. Daar gebeurde het nu ook. Heeft iemand tips?
Hii huilt niet als oma hem ophaalt of als ik ergens anders weg ga.
Mijn zoontje (4) gaat vaak met onze buurvrouw van 76 en haar hondjes wandelen. Ik had haar eens verteld dat er op de BSO wat grote jongens waren waar mijn zoon iets over had gezegd, maar dat hij het er verder niet over wilde hebben met mij. Toen heeft zij tijdens een wandeling heel terloops iets relaterends gevraagd en omdat hij bezig was en eigenlijk niet door had waar ze naar vroeg, heeft hij haar wat meer verteld. Ze zei: niet aankijken, doen alsof het je niet zó graag wil weten en niet geschrokken reageren op wat hij vertelt. Dat vond ik wel een goeie, als ik iets écht wil weten vertelt hij mij namelijk ook niks. Zoiets proberen?
Die van mij hebben /hadden het ook. Jongste kijkt vooral chagerijnig nu bij weggaan. Vaak was na 5 of 10 minuten weer oke.
Niet te lang afscheid nemen en hier gaan ze bij raam je uitzwaaien. Knuffel en kus en dag mama, kom we gaan dagzwaaien/spelen.
Mijn kind ook precies zo. Ook eerst met 1 dag begonnen en nu 2 dagen. Hij huilde ook heel erg bij ophalen, nu niet meer. Wegbrengen is nog steeds drama.
Geen echte tip maar bij mijn kind helpt het om zelf over iets te praten (soms dan fictief… vb weet je wat mama vroeger eens gehad heeft? En dan een herkenbaar verhaaltje vertellen)
Mijn dochter heeft maat 122/128 van Hema onderbroeken terwijl ze eigenlijk in maat 98/104 zit, maar die vallen goed en kunnen ook over een luier aan. H&M heeft ook fijne onderbroeken. Heb daar 1 maatje groter genomen ivm luier en die zitten ook goed. Vind hemd/onderbroek zelf ook wel handig met potjes training. Is sneller uit. Maar idd wel weer een fase verder van het baby zijn af. Gelukkig draagt mijn kind snachts nog rompers
Mijn zoontje wilde vannacht onderbroek aan. Ik was super blij want hij toont nul interesse in zindelijkheid en geen luier meer willen dus tuurlijk mocht hij het. Wel luier eronder. Maar hij was finaal doorgelekt vanmorgen omdat die onderbroek strak zat en de luier daardoor minder kon opnemen. Dus wel echt een aanrader om 's nachts toch een romper te doen of echt een te grote onderbroek zonder strakke band. Vooral bij jongens met boxertjes zit er zo’n dik strak stiek bovenaan. Uiteindelijk groeien ze toch wel in die maat dus je koopt het niet voor niks
Iemand tips voor gezonde traktaties voor groep 1?
Wij hadden dit gemaakt (groep 3). Zou het iig niet te ingewikkeld maken.
Van deze website, miss inspo.
Wij hebben laatst ook getrakteerd, ook zoiets als wat @Sproetjes zegt, fruitspiesjes maar zonder spekjes en met een stukje opgerolde pannenkoek. We deden het met meloen, die hadden we in hartjesvorm (kan je een koekjesuitsteker of klei uitsteker voor gebruiken). Vooral die hartjes vonden de kleuters leuk.
Wij hebben popcorn getrakteerd. Mijn kind is gek op Pokémon, dus ik het het in gekleurde papieren bekers gedaan, met een print-out van Pokémons erop van Pinterest.
Wij kregen van de week ook dit, vond ik ook wel grappig:
Vind popcorn wel een goeie, want semi-gezond en erg makkelijk om iets leuks van te maken.
Wat een leuke traktaties allemaal! Thnx voor de tips, er zit genoeg leuks tussen dus dat moet goed komen ![]()
Ik heb toen een wollen deken buiten gehangen, toen het vroor. Kreeg de lucht er daarmee goed uit gelukkig!
Niet wassen, eventueel even luchten.
Onze eerste lag na 6 maanden in zn eigen bed. Dat ging super goed. Onze tweede nu leg ik tot hij voor voeding komt in zn eigen kamer en daarna is hij vaak onrustig (vaak speen kwijt en overstuur) dus ik gok dat hij langer naast ons ligt (hij is nu ook 6 maanden). We krijgen dan uiteindelijk meer slaap dan dat we steeds heen en weer moeten. En wisselen elkaar zo nu en dan af door op zolder te slapen
In de sneeuw leggen inderdaad
perfect weer ervoor.
Waar ik de wollen onderleggers heb gekocht (weet even niet meer waar), daar stond bij dat je ze ook kunt stomen in de badkamer wanneer je bijvoorbeeld warm doucht. En dan goed laten drogen daarna, dan zou de lucht er ook uit moeten zijn. Hier was een beetje luchten voor het raam overigens genoeg, ik vond de geur meevallen.
Wij willen voor de tweede verjaardag een leertoren, eentje die je kunt inklappen. Niet die tot tafeltje, maar helemaal plat ivm ruimte. We willen dan ook graag wat keukenhulp dingetjes voor ‘m kopen, dat hij mee kan helpen.
Iemand nog leuke tips? ![]()