Tips, ervaringen & aanraders #10 (Deel 10)

Niet zo’n goedkope van bol. Die heb ik terug gestuurd. Vriendin van mij is tevreden over die van Jindl! Ik heb mijn kind laatst een mes van kiddikutter gegeven. Zijn fijne mesjes voor kids!

3 likes

Ik zag dat Ette Tete tegenwoordig ook een inklapbare toren heeft.
Ben heel blij met ons “tafel-model” van Ette Tete, mooie kwaliteit.

(Geen idee waarom hij naar Duits schakelt, ik link gewoon de Nederlandse link??)

Edit: of wil je tips voor keukenhulpjes en niet voor leertorens?? Haha 🫣🤣 Die kan ik zo ook nog wel opzoeken voor je.

Hahaha jawel allebei! Maar deze is idd mooi, sla ‘m op!

1 like

Wij hebben een set als deze.

Dat houten blokje is leuk om mee te starten met zachte dingen. Later (bij ons rond 2,5) kan je zo’n wit mes proberen. Dit mes is wel een beetje scherp, maar ik vind dat zelf ook wel goed om te leren. Met de kiddicutter kan je jezelf echt niet snijden (hebben we ook gehad) Maar die is dan ook net wat minder fijn om groente te snijden vind ik zelf.

Dat groene ribbel hak-ding vind ik wel heel griezelig, dus die gebruiken we nu pas met 3,5 jaar. En die dunschiller is echt prut. Maar die witte en groene messen zijn top. Wij gebruiken de kleinste.

Verder zijn leuk:

• eiersnijder (ook leuk voor grote aardbeien)
  • kwastje om boter of ei te “schilderen”
    En gewoon “meehelpen” met wassen, sperzieboontjes breken, dingen afwegen of in een kom doen, etc

Ik geef m’n kind ook vaak een taak die eigenlijk niets met het gerecht te maken heeft, hehe. Zij bezig… ik kan rustig koken.

Veel plezier!

9 likes

Ik snap echt nog steeds niet hoe je een mes kunt hebben waarmee je jezelf niet kunt snijden, maar groenten wel :joy:

2 likes

Door heel veel heen en weer te zagen :rofl:

De kiddykutter heeft echt alleen van die “boogjes” zonder scherpe delen. Ik weet niet precies hoe het werkt maar een aardbei of komkommer is natuurlijk wel zachter dan een vinger :yum:

Maar met die witte messen kan je wel een beetje in je vingers snijden! (Is ons nooit gebeurd maar kan zeker wel). Dat snijvlak heeft wat meer puntjes. Dus daarmee wel een beetje oppassen. Maar daarmee kan je ook goed tomaat, paprika en wortel snijden bijv.

Wij hebben ook Kiddiecutters en het is echt zo, ze kunnen er prima tomaat, komkommer, mango en paprika mee snijden maar je kunt er niet mee in je vingers snijden.

Door het ‘zagen’ zien de gesneden stukjes er wat rommelig uit.

1 like

Ja, die witte van hierboven is echt mega scherp. Wij hebben ze gelijk teruggestuurd want bij ons was het een bloedbad.

1 like

:fearful:
Misschien zijn er dan verschillende producenten, want die van ons kunnen denk ik geen bloedbad veroorzaken. Wat naar :cry:

Hier zijn ze ook niet zo scherp. En bij vrienden werkt die dunschiller bijvoorbeeld wel perfect. Het is wel temu troep bedenk ik me nu (denk ik!) . Ik heb het toendertijd via Bol gekocht maar de kans dat het goed getest enzo is is vast klein. Nouja ze helpt toch nooit meer mee in de keuken. Maar al helemaal als het vaak in de vaatwasser gaat misschien niet het veiligste.

Wat vinden jullie leuk buitenspeelgoed voor kinderen vanaf 1 jaar?
Mijn zoontje wordt in februari 1 en ik denk dat het leuk is om wat voor buiten te vragen omdat hij verder al best veel heeft voor binnen.

2 likes

Ik wil een zandbak en schommel voor z’n eerste verjaardag vragen.

1 like

Stoepkrijt, een bal, loopfietsje zoals die vierwieler van Puky, daar kunnen ze jong op

Een zandbak is ook leuk voor je kind maar ik vond het zo enorm veel troep geven. Elke keer weer het huis vol zand, kind onder het zand, tuin aanvegen, het zand word nat etc. Ik was echt blij toen we m weggehaald hadden.

1 like

Ook voor eerste verjaardag gekregen en wordt heel veel mee gespeeld. Ook handig meenemen als je ergens heen gaat of op vakantie.

2 likes

Weet niet of je het kwijt kunt maar hier zijn de schommel en zo’n little tikes glijbaan een hit. Zandbak ook, wij hebben zo’n schildpad van little tikes en totaal geen last van nat zand. Vind het ook reuze meevallen qua troep (denk ook omdat het droog zand is wat niet zo blijft plakken)

1 like

Een buiten/modderkeuken. Wij hebben er eentje van Marktplaats, een particulier die ze op bestelling maakt.

In de teiltjes kun je water/sop/zand doen. Leuk aan te kleden met plastic servies, van die watertapkannen en Hema klapmandjes.

8 likes

Watertafel hebben wij met 1 gegeven aan dochter, met bijna 4 speelt ze er nog mee en zoontje van 1 nu ook!

1 like

Bedankt allemaal! We wonen buitenaf dus ruimte genoeg gelukkig! Ik dacht aan een cadeau van de opa’s en oma’s samen te geven dus dit zijn leuke ideeën!

Oh dan zou ik echt helemaal los gaan en in de loop der jaren een groot speeltoestel en een trampoline enzo neer zetten :joy:

1 like

Ik heb toevallig er een besteld vandaag, deze: https://www.bol.com/nl/nl/p/dastium-kids-leertoren-leertoren-inklapbaar-keukenhulp-keukentoren-learning-tower-leertoren-opbouwbaar-naturel/9300000246860021/

Had goede reviews en vond ik qua prijs ook nog goed te doen. Zeker niet de goedkoopste maar ook niet de duurste. Als je googelt kom je op hun website is, is die nog €10 goedkoper. En dan met kortingscode voor de nieuwsbrief nog 5% eraf :blush:

Edit: nog niet binnen dus kan nog niet laten weten hoe die is uiteraard :rofl: en baby is sowieso nog te klein om te kunnen beoordelen helaas.