Wij hebben laatst ook getrakteerd, ook zoiets als wat @Sproetjes zegt, fruitspiesjes maar zonder spekjes en met een stukje opgerolde pannenkoek. We deden het met meloen, die hadden we in hartjesvorm (kan je een koekjesuitsteker of klei uitsteker voor gebruiken). Vooral die hartjes vonden de kleuters leuk.
Wij hebben popcorn getrakteerd. Mijn kind is gek op PokƩmon, dus ik het het in gekleurde papieren bekers gedaan, met een print-out van PokƩmons erop van Pinterest.
Wij kregen van de week ook dit, vond ik ook wel grappig:
Vind popcorn wel een goeie, want semi-gezond en erg makkelijk om iets leuks van te maken.
Wat een leuke traktaties allemaal! Thnx voor de tips, er zit genoeg leuks tussen dus dat moet goed komen ![]()
Ik heb toen een wollen deken buiten gehangen, toen het vroor. Kreeg de lucht er daarmee goed uit gelukkig!
Niet wassen, eventueel even luchten.
Onze eerste lag na 6 maanden in zn eigen bed. Dat ging super goed. Onze tweede nu leg ik tot hij voor voeding komt in zn eigen kamer en daarna is hij vaak onrustig (vaak speen kwijt en overstuur) dus ik gok dat hij langer naast ons ligt (hij is nu ook 6 maanden). We krijgen dan uiteindelijk meer slaap dan dat we steeds heen en weer moeten. En wisselen elkaar zo nu en dan af door op zolder te slapen
In de sneeuw leggen inderdaad
perfect weer ervoor.
Waar ik de wollen onderleggers heb gekocht (weet even niet meer waar), daar stond bij dat je ze ook kunt stomen in de badkamer wanneer je bijvoorbeeld warm doucht. En dan goed laten drogen daarna, dan zou de lucht er ook uit moeten zijn. Hier was een beetje luchten voor het raam overigens genoeg, ik vond de geur meevallen.
Wij willen voor de tweede verjaardag een leertoren, eentje die je kunt inklappen. Niet die tot tafeltje, maar helemaal plat ivm ruimte. We willen dan ook graag wat keukenhulp dingetjes voor ām kopen, dat hij mee kan helpen.
Iemand nog leuke tips? ![]()
Niet zoān goedkope van bol. Die heb ik terug gestuurd. Vriendin van mij is tevreden over die van Jindl! Ik heb mijn kind laatst een mes van kiddikutter gegeven. Zijn fijne mesjes voor kids!
Ik zag dat Ette Tete tegenwoordig ook een inklapbare toren heeft.
Ben heel blij met ons ātafel-modelā van Ette Tete, mooie kwaliteit.
(Geen idee waarom hij naar Duits schakelt, ik link gewoon de Nederlandse link??)
Edit: of wil je tips voor keukenhulpjes en niet voor leertorens?? Haha š«£š¤£ Die kan ik zo ook nog wel opzoeken voor je.
Hahaha jawel allebei! Maar deze is idd mooi, sla ām op!
Wij hebben een set als deze.
Dat houten blokje is leuk om mee te starten met zachte dingen. Later (bij ons rond 2,5) kan je zoān wit mes proberen. Dit mes is wel een beetje scherp, maar ik vind dat zelf ook wel goed om te leren. Met de kiddicutter kan je jezelf echt niet snijden (hebben we ook gehad) Maar die is dan ook net wat minder fijn om groente te snijden vind ik zelf.
Dat groene ribbel hak-ding vind ik wel heel griezelig, dus die gebruiken we nu pas met 3,5 jaar. En die dunschiller is echt prut. Maar die witte en groene messen zijn top. Wij gebruiken de kleinste.
Verder zijn leuk:
- eiersnijder (ook leuk voor grote aardbeien)
- kwastje om boter of ei te āschilderenā
En gewoon āmeehelpenā met wassen, sperzieboontjes breken, dingen afwegen of in een kom doen, etc
Ik geef mān kind ook vaak een taak die eigenlijk niets met het gerecht te maken heeft, hehe. Zij bezig⦠ik kan rustig koken.
Veel plezier!
Ik snap echt nog steeds niet hoe je een mes kunt hebben waarmee je jezelf niet kunt snijden, maar groenten wel ![]()
Door heel veel heen en weer te zagen ![]()
De kiddykutter heeft echt alleen van die āboogjesā zonder scherpe delen. Ik weet niet precies hoe het werkt maar een aardbei of komkommer is natuurlijk wel zachter dan een vinger ![]()
Maar met die witte messen kan je wel een beetje in je vingers snijden! (Is ons nooit gebeurd maar kan zeker wel). Dat snijvlak heeft wat meer puntjes. Dus daarmee wel een beetje oppassen. Maar daarmee kan je ook goed tomaat, paprika en wortel snijden bijv.
Wij hebben ook Kiddiecutters en het is echt zo, ze kunnen er prima tomaat, komkommer, mango en paprika mee snijden maar je kunt er niet mee in je vingers snijden.
Door het āzagenā zien de gesneden stukjes er wat rommelig uit.
Ja, die witte van hierboven is echt mega scherp. Wij hebben ze gelijk teruggestuurd want bij ons was het een bloedbad.
![]()
Misschien zijn er dan verschillende producenten, want die van ons kunnen denk ik geen bloedbad veroorzaken. Wat naar ![]()
Hier zijn ze ook niet zo scherp. En bij vrienden werkt die dunschiller bijvoorbeeld wel perfect. Het is wel temu troep bedenk ik me nu (denk ik!) . Ik heb het toendertijd via Bol gekocht maar de kans dat het goed getest enzo is is vast klein. Nouja ze helpt toch nooit meer mee in de keuken. Maar al helemaal als het vaak in de vaatwasser gaat misschien niet het veiligste.
Wat vinden jullie leuk buitenspeelgoed voor kinderen vanaf 1 jaar?
Mijn zoontje wordt in februari 1 en ik denk dat het leuk is om wat voor buiten te vragen omdat hij verder al best veel heeft voor binnen.