Ik wil een zandbak en schommel voor z’n eerste verjaardag vragen.
Stoepkrijt, een bal, loopfietsje zoals die vierwieler van Puky, daar kunnen ze jong op
Een zandbak is ook leuk voor je kind maar ik vond het zo enorm veel troep geven. Elke keer weer het huis vol zand, kind onder het zand, tuin aanvegen, het zand word nat etc. Ik was echt blij toen we m weggehaald hadden.
Ook voor eerste verjaardag gekregen en wordt heel veel mee gespeeld. Ook handig meenemen als je ergens heen gaat of op vakantie.
Weet niet of je het kwijt kunt maar hier zijn de schommel en zo’n little tikes glijbaan een hit. Zandbak ook, wij hebben zo’n schildpad van little tikes en totaal geen last van nat zand. Vind het ook reuze meevallen qua troep (denk ook omdat het droog zand is wat niet zo blijft plakken)
Een buiten/modderkeuken. Wij hebben er eentje van Marktplaats, een particulier die ze op bestelling maakt.
In de teiltjes kun je water/sop/zand doen. Leuk aan te kleden met plastic servies, van die watertapkannen en Hema klapmandjes.
Watertafel hebben wij met 1 gegeven aan dochter, met bijna 4 speelt ze er nog mee en zoontje van 1 nu ook!
Bedankt allemaal! We wonen buitenaf dus ruimte genoeg gelukkig! Ik dacht aan een cadeau van de opa’s en oma’s samen te geven dus dit zijn leuke ideeën!
Oh dan zou ik echt helemaal los gaan en in de loop der jaren een groot speeltoestel en een trampoline enzo neer zetten ![]()
Ik heb toevallig er een besteld vandaag, deze: https://www.bol.com/nl/nl/p/dastium-kids-leertoren-leertoren-inklapbaar-keukenhulp-keukentoren-learning-tower-leertoren-opbouwbaar-naturel/9300000246860021/
Had goede reviews en vond ik qua prijs ook nog goed te doen. Zeker niet de goedkoopste maar ook niet de duurste. Als je googelt kom je op hun website is, is die nog €10 goedkoper. En dan met kortingscode voor de nieuwsbrief nog 5% eraf ![]()
Edit: nog niet binnen dus kan nog niet laten weten hoe die is uiteraard
en baby is sowieso nog te klein om te kunnen beoordelen helaas.
Haha ja dat gaat waarschijnlijk ook wel gebeuren. Mijn ouders hadden van mij ook nog wat bewaard dus dat komt dit voorjaar ook van zolder denk ik.
Denk dat we nu gaan voor een zandbak!
Wij zijn ons aan het oriënteren op een vervolg autostoel, hebben jullie een stoel met zo’n poot naar de grond of zonder? Mij lijkt zonder makkelijker, dan kun je nog spullen daar zetten ofzo, maar ik lees op sommige sites ook dat met poot juist veiliger is en dan denk ik ja veiligheid gaat voor een extra tas neer kunnen zetten.
Edit: en welke stoel hebben jullie dan? Zie door de bomen het bos niet meer
Wij konden nog gewoon vanalles neerzetten met die poot. Misschien net wat minder dan zonder, maar had er zelf geen last van.
Wij hebben met poot maar ik vind het niet heel fijn omdat hij niet lang genoeg lijkt voor onze auto dus in het begin piepte hij de hele tijd, om gek van te worden. We hebben het kunnen fixen met een doekje eronder maar dat voelt ook zo knullig voor zon dure stoel.
Met poot, en kunnen inderdaad erom heen nog gewoon spullen zetten.
Ik heb een maxicosi axissfix omdat die lang achteruit kan en draaibaar is. Heb eigenlijk nooit nagedacht over wel of geen poot. Volgens mij heeft deze er geen? In ieder geval een prima en fijne stoel, mijn dochter is nu 3 jaar en 105cm en past er ook echt niet meer in omdat de gordels dan te strak zitten (klopt ook, ze zeggenzelf tot 4 jaar/104cm). Dus als je een langer dan gemiddeld kind hebt zou ik met deze stoel niet verwachten dat je hem daadwerkelijk tot 4 jaar kan gebruiken.
Heb als vervolg op deze een Cybex Solution G2 gekocht en ben daar ook heel tevreden over. Een lange driejarige heeft natuurlijk nog niet de stevigheid van even lange maar oudere kindjes én ze slaapt in de auto, ik heb het idee dat deze stoel echt goede en voldoende support geeft. Vind het wel nog steeds spannend dat ze nu met ‘alleen’ een autogordel vast zit.
Wij hebben er een zonder zo’n poot. De cybex pallas G3. En niet meer het gekloot hebben met al die bandjes is echt de beste beslissing voor ons geweest.
Late to the party, maar ik heb deze podcast geluisterd en las daarna jouw bericht en de discussie eronder. Voor iedereen die maar één aflevering heeft geluisterd en daarop haar mening baseert: doodzonde. Ik vind het een briljante podcast als je hem in z’n geheel luistert, voor mij komen álle aspecten van borst- en flesvoeding aan bod, ook de gezondheidsvoordelen van borstvoeding (die kleiner schijnen te zijn dan je denkt) en ook schandalige praktijken van flesvoedingsfabrikanten (werkelijk schokkend) en nog veel meer.
Context voor de liefhebber: Ik wilde heel graag borstvoeding geven en ben doorgegaan met borstvoeding tot het niet meer gezond was voor zowel mijn kind als voor mij. Ik had voor ons allebei een gezondere keuze gemaakt als deze podcast toentertijd al bestond en ik hem geluisterd had.
Ik heb ‘m zelf inmiddels ook geluisterd en sluit me helemaal bij jou aan! Ik vond die nuance juist erg prettig nu ik binnenkort zelf voor deze keuze sta en heel verhelderend dat er echt eens wat dieper op beide kanten ingegaan werd. Het heeft mij absoluut niet van plan laten veranderen, maar juist meer geïnformeerd.
Mooi om te lezen! Ik ben weer zwanger en wil zeker weer borstvoeding proberen te geven, maar de podcast gaf me wel handvatten om het mezelf minder moeilijk te maken als borstvoeding niet lukt.
Novi baby! Kan het niet vaak genoeg zeggen hoe fijn deze is en ook nog eens heel betaalbaar. Kan tot 7 jaar, al zal dat in praktijk waarschijnlijk niet eens nodig zijn, maar scheelt je wel nóg een vervolg stoel.