Tips, ervaringen & aanraders #10 (Deel 10)

Ik doe vaak iets van Mini Tuc, cheesestrings, babybel, gedroogde abrikozen, ontbijtkoek en andere soorten crackers die zij lekker vindt. Nootjes mag helaas niet meer door allergiebeleid van de school.

Mijn dochter is kieskeurig met fruit maar wortels, rode paprika en komkommer gaat er altijd wel goed in

3 likes
  • Gekookt en gepeld eitje
  • Hema heeft mini rijstwafeltjes met een smaakje (diverse smaken)
  • Hema heeft kleine zakjes met een soort dadel/fruit ‘snoepjes’
  • Ontbijtkoek
  • Van die kleine Lu-crackertjes
  • Rijstwafel met zo’n ‘yoghurt’ laagje
  • Knakworstjes (lengte gehalveerd ivm verslikrisico)
  • Doosje rozijntjes

En natuurlijk van allerlei soorten groenten en fruit.

2 likes

Hier naast brood vaak iets van fruit (blauwe bessen, druiven, etc) of groenten (komkommer, paprika, cherry tomaatjes). Pico’s, knijpkwark, ontbijtkoek (maar niet zo voor gebit).
Half gekookt eitje (allebei de helft haha).
Moet zeggen dat ik echt te kniepert ben voor andere dingen. Wel eens van die zakjes mini rijstwafeltjes gekocht maar voor me het weet ben je 3€ verder per trommel :sweat_smile:? Terwijl als we thuis lunchen is het ook gewoon brood haha.

4 likes

Mijn dochter vindt het heel cool als ze restjes pasta meekrijgt. Zijn dan restjes van de vorige avond, bijvoorbeeld pasta met crème fraiche, erwtjes, kaas, snoeptomaatjes.

3 likes

Hier wissel ik ook af:

• gekookt eitje
  • mozzarella bolletjes (beetje vocht erin laten)
  • blauwe bessen/druiven/aardbeien
  • rauwkost
  • crackertjes of cracotte
  • kaas blokjes
  • soms restjes van avondeten bijv. een worstje of falafel balletjes

En naast brood geef ik hier ook vaak een volkoren wrap met hummus en kipfilet mee, dat wordt ook goed gegeten. Nootjes mogen hier idd ook niet, pindakaas dan weer wel

2 likes

Hebben jullie tips om de ochtendroutine efficiënter te maken voor een 2,5-jarige? Kleren klaarleggen en ontbijt de avond voordien maken doen we al. Hoe meer druk we erop leggen, hoe trager het lijkt te gaan, maar ontspannen terwijl je de tijd ziet wegtikken is ook moeilijk.

Zijn zo’n aftelklok of zandlopers iets? Iemand tips voor een specifieke?

Ik vind het leuk om het haar van mn kind leuk te doen, met elastiekjes enz. Maar nu vind ik online eigenlijk alleen dit kapsel voor korte haartjes, het haar is nog te kort voor (in)vlechten enzo. Wat afwisseling is ook wel leuk dus heeft iemand nog een idee dat kan met wat korter haar? En heeft iemand een tip waar je van die schuif klipjes kan kopen met anti slip? Hier bij kruidvat hebben ze het niet helaas

1 like

Iemand ervaring met oordopjes voor zwemmen voor kind ?
Ze lijkt steeds oorpijn te krijgen na zwemles. Zat aan oordopjes te denken zodat er geen water in komt, maar twijfel ofnhet helpt.

1 like

Mijn zoontje heeft ze (op advies kno arts) ivm buisjes en herhaalde oorontstekingen. Wij hebben ze laten maken bij een winkel voor gehoorapparaten, de naam ontgaat me even. Een paar kost €25 ongeveer. Wij moeten ze wel elk jaar opnieuw laten maken omdat zijn oren veranderen/groeien. Geen idee of het ook zou helpen in jouw geval maar je kunt het altijd proberen?

2 likes

Ik heb ze destijds ook op maat laten maken ivm buisjes en na elke zwemles weer een oorontsteking. Hij heeft toen geen oorontstekingen meer gehad. Zou het dus zeker proberen.

1 like

Dat klinkt positief. Ik ga idd zoeken voor op maat.

1 like

Wij gebruikten losse sillicone vormbare dopjes (ook bij drogist te koop) en daaroverheen een badmuts. Hielp heel goed, daarna nooit meer oorontsteking gehad.

Op maat laten maken was bij alle zaken hier ontzettend duur, dus probeerde het eerst zo.

1 like

Toen mijn kind nog niet zo veel haar had, heb ik deze een aantal keer gekocht. Niet heel goedkoop, maar de mini-versie blijft echt op de dunste en gladste haartjes zitten (zelfs op je armhaar haha), dus je raakt ze niet snel kwijt. Ze hebben ook leuke kleurtjes, niet alleen beige en zachtroze :grimacing:

3 likes

Mijn kind van 7 maanden doet 3 relatief korte dutjes overdag, zo tussen de 25 en 60 minuten met af en toe een uitschieter naar 1,5 uur, maar het kost vaak ook best veel moeite om m überhaupt in slaap te krijgen. ‘s avonds slaapt ie van 20:00-8:00 dus daar ben ik heel tevreden over, maar kan ik iets aanpassen qua dutjes? Lees veel over het 3e dutje laten vallen als de eerdere 2 dutjes lang zijn, maar dat is niet dus niet echt aan de orde lijkt me?
Het heeft me net een uur gekost om m in slaap te krijgen, terwijl die slaapsignalen (gapen, ogen wrijven, wegkijken, in zijn geval staren) er wel zijn dus ik heb ook niet het idee dat hij niet moe is. Heeft iemand misschien tips?

Hij kan zelf in slaap vallen denk ik want dat doet hij in de nacht ook als ie wakker wordt? Anders zou ik zeggen, zelf in slaap leren vallen. Maar de nachten gaan heel goed

Hier hielp het goed om wakkertijden aan te houden om sneller in te laten slapen. Maar mijn dochter sliep eigenlijk altijd kort. Jammer maar helaas haha.

Hm nee niet helemaal. Als ik hem wakker in bed leg dan is het vaak 10 min prima en daarna begint hij te huilen en moeten we m in slaap wiegen. Zijn de laatste weken wel aan het oefenen met zelf in slaap vallen en dat gaat vooral als hij naar bed gaat voor de nacht best prima, maar niet altijd. Hij wordt ‘s nachts nog wel 2/3 keer wakker voor z’n speen (ofja echt wakker is het niet eens) maar hij ligt nog in de cosleeper en die duw ik er snel in en dan is het goed dus dat is voor mijn gevoel niet eens dat hij wakker wordt.

2 likes

De overgang naar een dutje minder is altijd even zoeken naar wat werkt. Je begint dan met een langere wakkertijd aanhouden ‘s ochtends en ook na het eerste dutje. Waarschijnlijk gaat je kindje dan ‘s avonds ook iets eerder naar bed, dan nu met 3 dutjes.

Als je gewend bent om te wiegen dan kan het helpen om pas in bed te leggen als hij al bijna in slaap is gevallen. En als dat goed gaat steeds minder lang wiegen en zo verder.

1 like

Wij hebben meerdere paren gehad van zwemdopjes.nl. Je kan daar zo binnenlopen en aan laten meten, volgens mij elke zaterdag? En mijn dochter had ook de mooiste van het zwembad hierdoor haha :laughing:

1 like

Met 7 maanden was onze zoon al even van het 3e dutje af, maar dat verschilt per kind. Kun je het niet een weekje proberen? Zeker als ‘s avonds in slaap komen lastig gaat zou ik dag gaan proberen. Mijn ervaring is dat als een kindje eraan toe is, de andere dutjes dan ineens langer worden.