Tips, ervaringen & aanraders #10 (Deel 10)

Geen idee of je hier iets aan hebt, maar wat bij ons nog wel eens werkt is niet ‘we gaan nu de jas aan doen’ maar ‘ga je zelf je jas pakken of doe ik het?’ Dan is het al besloten dat die jas gepakt gaat worden en is daar geen gedoe meer over mogelijk. En als ik dan geen reactie krijg zeg ik nog eens dat hij moet kiezen want anders doe ik het gewoon zelf. Als het zo ver komt dat ik het dan zelf ga doen bindt hij meestal in en gaat hij het alsnog zelf doen. En sommige dingen moet je ook gewoon even zelf doen denk ik dan, er is soms geen tijd voor eindeloos klooien met een jas. Dan vertel ik meestal dat het nu even wat sneller moet dus doe ik het, en de volgende keer mag hij het weer zelf doen.

En misschien duidelijker aankondigen wat er gaat gebeuren? Dus bijvoorbeeld terwijl ze aan het eten is benoem je al ‘als jij je havermout op hebt gaan we naar de gang om je jas aan te trekken. Daarna gaan we op de fiets naar het kdv’. Dat is allemaal duidelijk en veilig en laat ook geen ruimte open voor iets anders doen. Plus je kunt teruggrijpen op wat je eerder hebt gezegd. ‘Nee ik zei net al dat we de jas aan gaan doen als je het op hebt. Je hebt het nu op, dus gaan we de jas aan doen’.

En ja makkelijk zeggen ook allemaal, maar in de praktijk blijft het gewoon wel een gedoe en moeilijk om alles zonder al teveel geschreeuw en stampij voor elkaar te krijgen, I feel you :smiling_face_with_tear:

3 likes

Hier ook een peuterpuber die na de paasvakantie naar school moet. Hij wil ook altijd na het ontbijt spelen, en nog even potje en ineens handen wassen voor de 2e x… toen we erachter kwamen dat dit echt is omdat hij dan weet dat we weg willen en hij niet en aan het tijdrekken is, zijn we echt strenger geworden.
Dus eerst eten, dan mag je je handen wassen/gezicht, dan tanden poetsen en dan meteen schoenen aan. Hij mag dan ook de keukendeur dichtdoen, en zelf zijn schoenen pakken. Dat vind hij leuk dus daar “koop” ik hem mee om zegmaar. Zo van: heee waar zijn je schoentjes, kan je ze vinden? En de ene keer loopt het vlotter dan de andere keer. T wordt wel echt beter. Maar ik herken het zo.
De tips van hierboven werken echt! @Junebug85 omdat hij alles zelf wil doen. Vraag ik: moet mama je schoenen/jas pakken of zelf doen? Soms zegt hij gewoon nee en doe ik alsof ik de jas ga pakken. En dan ineens is hij daar ;).

3 likes

Haha ja dit werkte bij ons ook lang, maar nu helaas niet meer. Die fase van alles zelf doen is wat afgenomen, dus dat heeft minder effect. Het lukte ons best lang om haar redelijk snel klaar te krijgen in de ochtend, maar sinds december veel moeilijker. Het valt wel samen met zindelijkheid, ze beseft dat ze bijna naar school gaat enz, dus veel grote veranderingen (en de donkerste dagen). Ze slaapt ook slechter, meer driftbuien enz.

Spannend dat school er voor jullie ook bijna aankomt!

4 likes

Iemand ervaring met een van deze speelgoedpiano’s of een andere tip? Zara home / djeco piano animambo / eureka kids first piano / konges slojd piano…
Graag iets dat goed en “mooi” klinkt(niet zo dof als sommige speelgoed xylofoons) en niet snel stuk gaat zodat hij er een aantal jaar spelplezier mee heeft.

Wij hebben de hape magic touch, klinkt mooi

Ik zag al op site, het is alleen beetje ver weg. Hier in de buurt is vast ook wel iets. Maar begin eerst met wat goedkopere, om te kijken of het werkt voor haar

1 like

Weet iemand hier hoe de lengte van de mouwen bij Tinycottons valt? M’n kind van 2 krijgt volgens hun Find your size maat 6y aangeraden. En hoewel z’n lichaam vrij groot is, heeft hij nog niet super lange armen. 6y lijkt me een beetje overdreven?
Voor referentie bij mini rodini en bobo choses zit hij nu in maat 104/110. En Dilling rompers maat 98.

Tiny cottons valt kort en wijd. Maar mijn kind met maat 110 draagt nu 6 jaar net aan op maat (het is gewoon niet echt haar pasvorm).

1 like

Heeft er hier iemand ervaring met Disneyland bezoeken terwijl je zwanger bent? We overwegen een bezoekje met ons kind als laatste tripje voordat de baby komt. Ik zou dan ongeveer 27 weken zwanger zijn.

2 likes

Ja, meerdere keren (ik had een jaarpas). Je kunt een zwangerschapsverklaring laten zien en dan krijg je een bandje waarmee je via de priority-rij attracties in kunt en bij shows als eerste naar binnen mag. Je mag niet alle attracties in, maar alsnog best veel. Op de website of in de app kun je vinden welke wel/niet. Ik vond het bandje echt ideaal, maar ik was nog heel mobiel en had weinig last van veel lopen/lang staan. Ik was 32 weken toen ik voor het laatste (zwanger) geweest ben.

3 likes

Ja! Ik ben juist gegaan omdat ik zwanger was en je dus zo’n prority bandje kon aanvragen. Was echt een leuke unieke ervaring. Ondanks dat je niet overal in mag, was het alsnog heel leuk. Daardoor ging ik bijvoorbeeld vaker naar een show, waar ik voorheen de rust niet voor had.

Ik was 22 weken volgens mij, ging echt prima maar was wel echt intens moe elke avond en de dagen erna. Was het allemaal waard!

2 likes

Ik ben twee keer zwanger geweest, allebei rond de 22/23 weken. Bandje is inderdaad heel fijn, ook voor de eindshow! Maar moet wel zeggen dat ik het fysiek de tweede keer (toen we dus al een kind hadden) erg zwaar vond en daar ook wel lang last van gehad heb. Dat weet je vooraf natuurlijk nooit, dus zou het er zelf niet om laten.

2 likes

Ah leuk, jullie reacties! Hoe werkt zo’n bandje? Mag je dan in een snellere rij aansluiten of krijg je dan een tijdslot ofzo? En ik lees ook dat sommige attracties verboden zijn voor zwanger, maar andere attracties wel kunnen maar afgeraden worden? Vraag me dan af wat het verschil daar tussen is. Ben zelf niet zo bekend met Disney, dus zal me eens in die laatste categorie verdiepen.

2 likes

Je mag dan via de uitgang/minder valide ingang en op die manier hoef je minder lang te wachten. Bij de shows en in restaurants heb je ook betere plekken en hoef je minder lang van tevoren aanwezig te zijn. Je neemt een zwangerschapsverklaring van je verloskundige en legitimatie mee en daarmee ga je naar City Hall om het bandje op te halen.

1 like

Je mag dan via de invalide rij of fastpass rij! Attracties zoals Big Thunder Mountain achtbaan mag logischerwijs inderdaad niet, bij Ratatouille staat ook volgens mij advies van niet maar dat komt volgens mij door 3D oid. Disney is errrrrg voorzichtig ivm claims.

Als je in een hotel slaapt kun je daar het bandje vast vragen, city hall kan een lange rij zijn in de ochtend. Oh, en mocht je foto’s willen mag je bij Mickey (vaak een rij van 2u) ook via de invalide ingang.

1 like

Voor degenen die tijdens deze soldenperiode nog in een Carrefour Hypermarkt komen, heel veel kleren/ondergoed is 50% afgeprijsd. Ik kocht 14 rompers waaronder vier van Petit Bateau voor 32 euro.

6 likes

Ik weet waar ik morgen heen ga

1 like

Ik was er vandaag, maar helemaal vergeten dat ze ook Petit Bateau verkopen :cry:

2 likes

Ik heb in de maat van mijn dochter er maar vier gevonden. Je moest goed zoeken, PB heeft van die kartonnen kleerhangers en dat viel wat meer op tussen alle andere kleren. De kleren zelf zijn ook van goed katoen, ze hebben van die schattige setjes 🥹

3 likes

Nice, nog andere aanraders daar?