Weet iemand hoe luiers van AH huismerk vallen qua maat? We hebben nu vooral Kruidvat en Pampers, maar het verschil in maat is vrij groot en die kilo’s op de verpakking kloppen al helemaal niet
Ik heb geen ervaring met pampers maar wel met ah berenluiers en Kruidvat en die vallen qua maat hetzelfde
Ik heb geen verschil gemerkt in afwisselen tussen kruidvat en AH
Wasbare luier gebruikers: heeft iemand een tip voor een waspoeder zonder parfum?
Ik heb net de luiers in de wasmachine gedaan met color reus omdat we dat nog hadden van de oudste, maar bedacht me pas na het aanzetten dat parfum niet zo fijn is voor newborn billen.
Het ziet er wel uit zoals de krentenbaard die mijn zoontje had, maar hij had wel meer plekjes en allemaal rond zijn mond. Herken wel dat het opeens heel snel groot is. Ik zou het even afwachten en kijken of er meer plekjes ontstaan…
We gebruiken hier voor de voorwas biotop wasmiddel, volgens mij zonder parfum. Er zit iets van percarbonaat in? Wel iets duurder. Ik las op oa blablabloom dat dit kan helpen bij de hele vlekken die af en toe achterblijven (en er is niet echt zon om die vlekken weg te krijgen nu). Mogelijk dat we dit ook nog wel bij de hoofdwas gaan gebruiken.
Overigens hebben wij vanaf 5 weken, toen we gestart zijn met wasbare luiers, gewoon ah kleurpoeder gebruikt en geen reactie op gehad!
Is dat deze?
Best wel prijzig, hoe lang doe je daar ongeveer mee? En waarom dan voor voorwas iets anders dan de hoofdwas, of is dat vanwege de vlekken?
Ik gebruikte ook een tijdje Ariel sensitive maar die is er niet meer als waspoeder. Misschien moet ik inderdaad deze gewoon gaan proberen en kijken hoe de baby erop reageert!
Lavendel is wel een potentiële irritant.
Heeft Neutral geen waspoeder?
Klok waspoeder
Oh dat is goed om te weten! Logisch ook, netzoals sudocrem. Neutral wordt volgens mij afgeraden voor wasbare luiers. Klok heb ik zelf helaas slechte ervaring mee op lange termijn @Anna88 , na iets van een half/driekwart jaar gingen de luiers stinken ondanks goede dosering en wasroutine. Het zou opzich moeten kunnen maar las toen al wisselende ervaringen.
Ja wel hè. Maar even aankijken is een goed idee. Ik heb zelf wel ook een gek plekje (en een kwetsbare huid) dus we gaan zien wat het wordt. Dankjewel!
Ik las hier iets over op de site van happynaps en had zelf wel met enige regelmaat nog gele vlekken. We gebruiken het alleen bij de voorwas omdat ik het wilde testen en vooral als toevoeging wil gebruiken om die vlekken eruit te krijgen.
En hier zie je alles wat ze getest hebben. Misschien zie je daar nog iets anders bij om te proberen!
Oké heb even een vraag waar ik niet uit kom haha, heb al een tijdje niet gezwommen met mijn dochter (ruim 1,5 dus niet zindelijk) en haar zwembroekjes passen niet meer. Eerder had ik dan wel van die zwembroekjes-luiers, maar dacht een badpakje is ook wel echt leuk. Maar doe je daar dan nog een wegwerp zwemluier onder of niet? ik bedacht me opeens dat ik daar nooit op gelet heb bij andere kinderen dus geen idee heb ![]()
Jazeker! Een badpakje of zwembroekje houdt geen poep tegen
Ja dat leek me ook al een risico
maar lijkt me niet zo comfortabel zitten, maar wil ook geen risico op een ongelukje nemen baba
Een zwemluier + badpak / zwembroek zal qua comfort toch niet heel anders zijn dan een gewone luier + romper / onderbroek?
Ja denk het, dacht even aan het comfort van m’n eigen badpak, vind ik wel wat strakker aansluiten dan ondergoed!
Maar komt goed, ga het even testen
Mijn kind had een super voorspelbaar poep patroon dus ik deed het op een gegeven moment niet meer toen ze uit haar wasbare zwemluier was gegroeid. Dat is ook altijd goed gegaan.
Mijn kind is 3,5 en de cybex sirona wordt nu echt te klein (huilen). Waarop zijn jullie daarna overgestapt? Vind hem voor alleen een zitverhoger nog een beetje te klein ofzo? Op internet staan zoveel mogelijkheden ![]()