Wat is een leuk spelletje om te doen met een kind van (bijna) 4? Ik heb eenhoorn flonkerglans en little circuit van Djeco al, en vind ze beiden erg leuk.
Carcasonne junior doen wij veel, maar is nog ook veel uitleggen/bijsturen. Ze krijgt de smaak wel echt te pakken nu (4,5). En Kroko Loko blijft leuk.
Kroko loko, memory en uno junior wordt hier veel gespeeld
Het heeft gewoon tijd en oefening nodig. Net zoals ze in het begin ook moeten leren hoe een loopfiets werkt. Tenminste mijn kinderen waggelden eerst met de loopfiets tussen hun benen rond.
Leren fietsen is gewoon heel erg veel meerennen in het begin. De een pakt het snel op, de ander doet er wat langer over.
Heeft iemand hier een tip voor stoepkrijt waarbij je het krijt niet hoeft vast te houden? In stift vorm ofzo?
Is dit bijv iets? Heeft helaas geen reviews
Ik zie je! M’n dochter is er echt verrassend goed in. En vind het zelf ook leuk. (https://www.bol.com/nl/nl/p/i-saw-it-first-jungle/9300000165375928/?Referrer=ADVNLGOO002008O-S--9300000165375928-PMAX-C-22294818196&gad_source=1&gad_campaignid=22291086428&gbraid=0AAAAAD5OnmOB427GeO2A_rBxISdQW7S8m&gclid=EAIaIQobChMI-L2hnMiokgMVCLKDBx0QdSipEAQYASABEgKyZ_D_BwE)
Crazy sticks van Janod.
Deze; DJECO Kaartspel Wie is wie | Kidero
En Memory!
Ik ben blij dat je dit zegt want mijn net 5-jarige heeft absoluut nog geen interesse in fietsen en ik begon me af te vragen of het ooit goed gaat komen. Met zijwieltjes vond hij het leuk tot hij een keer bijna viel. Maar deze zomer wil ik het echt even stimuleren.
Mijn kinderen hebben beide leren fietsen op een goedkope normale fiets. De ene vrij jong, de andere was wat later. De dochter die het jongste was heeft op een hele zware fiets leren fietsen die nog bij mijn vader stond, omdat ze nog te klein was voor de 1e fiets van de oudste.
Die Woom fietsen zullen vast heel fijn zijn. Maar een kind heeft echt niet per se een dure/ speciale fiets nodig om te leren fietsen.
Ik snap je, ik vroeg me ook echt af wanneer het ging komen en of ik meer moest pushen. Maar hij had op een dag besloten dat hij buiten wilde fietsen en reed vrijwel meteen weg.
Ik wist dat ik geen specifieke fiets nodig had maar ik voel me nu wel gerustgesteld over de motoriek van mijn 3-jarige ![]()
Wij hadden een driewieler ook en dat heeft wel denk ik geholpen om het trappen een beetje te snappen (ook al is het trappen net anders dan op een fiets trappen). En fietsen leerde ie binnen 20 minuten. En mijn zoontje is motorisch echt niet handig (nu 4 en kan nog steeds niet echt steppen bijv en kan pas sinds paar maanden normaal springen
).
Denk dat het succes hier ook vooral kwam doordat ze met ruim 2,5 jaar al heeeeel graag op een echte fiets wilde met trappers. Altijd als ze een kindje op een trapper-fiets zag moest ze er iets van zeggen
“Kijk mama hij heeft een trapper fiets, mag ik ook?”
Dus toen zijn we met haar 3e verjaardag overstag gegaan, ook een beetje onder het mom van “ijzer smeden wanneer het heet is”. Als ze zelf geen interesse had gehad in fietsen, hadden we haar denk ik nog niet zo vroeg leren fietsen. Want in de praktijk heeft ze er niet zo heel veel aan, want afstanden zijn al snel te ver, dus ze zit meestal nog gewoon bij mij achterop
En uiteindelijk kan elk kind in Nederland fietsen toch, dus komt altijd wel goed ![]()
Dit uiteraard. Maar het verbaast me altijd hoe weinig het bij eerste fietsen over zadelhoogte/binnenbeenlengte gaat. Dat is imo wel een belangrijke eigenschap aan een eerste fiets, zodat ze goed bij de grond kunnen. Is ook logisch qua overgang vanaf een loopfiets. Toen ik er eentje ging uitzoeken voor m’n kind stond zadelhoogte er vaak niet eens bij? Altijd wielmaat tov lengte maar dat klopte in ons geval iig niet qua bij de grond kunnen.
@Gatta dus dit is mijn tip van flip: om de binnenbeenlengte van je kind te meten en de minimale zadelhoogte na te vragen. En tweedehands is prima uiteraard, als de remmen nog maar goed zijn. Ze groeien ook vrij snel uit een fiets de eerste jaren (1 á 2 jaar) dus als je nieuw koopt blijf je bezig.
Ohja vergeten rr bij te vermelden: hij fietste dus vrij laat en was niet vooruit te branden zo sloom (en echt een wegpiraat, totaal niet opletten of recht vooruit fietsen), maar zit nu op BMX en gaat als een speer ![]()
van alle dingen die hij kon kiezen was een fietssport niet mijn gok. Komt dus wel goed met de kinderen die niet vanaf 3 jaar al fietsen
Nee hier ook niet! Mijn dochter zou met 1.05m te groot zijn voor een 12 inch fiets (zou zelfs al 16 ‘moeten’?!) Maar met het zadel en stuur op z’n laagst kan ze net haar tenen goed op de grond zetten. Fietsenmaker bevestigde ook dat dit de juiste maat was. Dus echt de binnenbeenlengte meten en controleren hoe je kind op het zadel zit.
Mijne wil trouwens ook heel graag fietsen maar heeft niet zoveel geduld om het te leren. Dus ik ga lekker zijwieltjes erbij kopen zodat ze laagdrempelig kan oefenen.
Ja, mijn kind is met 4 jaar en iets kortere benen dan gemiddeld ook met 12 inch begonnen. Echt een minifiets haha, zag er wel heel cute uit.
Ik heb een woom tijd geleden gekocht in het buitenland en zoveel plezier van gehad, ik was sceptisch in het begin maar zie echt wel de meerwaarde. Erg licht en je bent er snel op weg.
Hij is heel prijzig maar we hebben destijds voor haar verjaardag van iedereen geld gevraagd om een overvloed van meuk te voorkomen en 1 groot cadeau te doen. Geen moment spijt van gehad maar het is wel een belachelijk hoge prijs anderzijds wel echt kwaliteit.
Ik heb het idee dat mijn dochter van 18 maanden zich soms verveeld. Hebben jullie tips qua speelgoed of activiteiten?
Over fietsende kinderen gesproken, ik vraag me wel eens af of mijn dochter nou echt zo traag fietst of dat ik te veel van haar verwacht. Ze is nu bijna 8, en als we samen fietsen komt ze gemiddeld op zo’n 11 km per uur. Als ik probeer iets harder te fietsen komt er al snel gemopper over dat ze echt niet zo snel kan en dat haar benen echt heel erg moe zijn. Ik fiets op een elektrische fiets (daarom weet ik ook precies hoe hard we gaan), dus ik wil haar niet te veel pushen. Maar we fietsen nu vaak op het tempo dat ik nog net niet omval, volgens mij zou ze ondertussen toch wel sneller moeten kunnen. Hoe snel fietsen andere kinderen van deze leeftijd?
Ik heb inspiratie nodig voor de zomervakantie. Waar gaan jullie heen? Aanraders, afraders?