Heb je een takko in de buurt? Zag daar ook van alles hangen
Ik woon totaal niet in Carnavalgebied maar de Kringloopwinkel hing hier vol met schappen verkleedkleren. Ik heb nog steeds spijt dat ik een zelfgemaakt vilten sperzieboonpak niet gekocht heb voor mijn kind.
Dat is een goede! Weekend daar maar eens kijken.
Heb voor volgende week voor 1 dag een verkleedoutfit nodig en voor de andere dag een kikkeroutfit
. Voor de kikker mag het gewoon iets groens zijn dus dat gaat wel lukken.
Ik zag in de kruidvat ook wat dingen liggen.
Zeeman zag ik dieren onesies liggen!
welke elektrische neusreiniger is fijn?
We hebben een Woom gekocht en nu kan ons kleintje fietsen
Zo trots.
Zijn echt topfietsjes hè! Mijn kinderen fietsten ook beide voor hun 3e zonder wieltjes weg op de Woom 2.
Ze zijn duur maar ik vind ze het geld echt waard en ze zijn ook met heel weinig verlies weer goed door te verkopen. Ondertussen zit m’n oudste op de Woom Go 4 haha
Wat is er dan zo bijzonder aan @Indigo @turbs ?
En iemand meer budget tips?
Maakt het in jullie ervaring echt uit welke eerste fiets je koopt om mee te leren fietsen? Ik zag een eerste fiets voor 140€ bij decathlon en dat was eigenlijk al duurder dan ik verwachtte, dus ik was van plan gewoon een tweedehandsje te scoren
Geen idee, geen ervaring met anderen. Ik zag dat deze 2ehands heel erg gewild zijn en voor veel geld doorverkopen, dus de investering voor 2 kindjes gebruiken + met weinig verlies doorverkopen leek me dan juist goedkoper dan een goedkopere aanschaffen die niet door te verkopen is. Ze (3 jr, Woom 3) fietste er inderdaad binnen een half uur op weg, geen idee hoe dat op een andere zou zijn.
Deze is vrij licht en schakelt automatisch door naar een hogere versnelling, waardoor ze jouw tempo kunnen bijhouden zonder extreem snel te moeten trappen.
Wij hebben ook een Woom en onze dochter kan er ook vanaf 3 jaar zonder zijwieltjes op fietsen.
Wij hebben m tweedehands gekocht voor €100. Nog steeds aan de prijs, maar voor ons dubbel en dwars waard.
Fietsje is heel licht, veel lichter dan de meeste kinderfietsen. Daardoor kunnen ze gemakkelijker wegrijden en balans houden.
Als ze te groot wordt voor de Woom 2 gaan we denk ik ook over naar een Woom 3 ![]()
Wij hebben er een van de decathlon die vergelijkbaar is met de Woom, ook qua gewicht. En wel gewoon een stuk goedkoper inderdaad
Woow ik heb tweedehands al heel lang een zoekopdracht uit staan en onder de 220€ is die nog niet voorbij gekomen.
Ik had tweedehands een fiets van 50 euro gekocht voor dr en heb daar wel spijt van, ze kan er echt niet lekker mee overweg. Je kan een woom ook huren bij tinylibrary, dat overweeg ik nu want ik haat dingen doorverkopen.
Ja heb wel echt geluk gehad toen denk ik. Ik was toen ook al een tijdje op zoek naar een goede deal. Het was wel van voorjaar 2025, dus missch is de hype alleen maar meer geworden?
Snapten jullie kinderen die zo wegreden dan ook al hoe trappers werken? Van een driewieler of tractor oid.
Mijne heeft een puky fiets van 12 inch voelt ook vrij licht maar ze fietst zeker niet zomaar weg terwijl ze echt al stunt met de loopfiets. Ze snapt vooral niet wat ze met de trappers aanmoet en heeft daar naar mijn weten ook weinig ervaring mee.
Oh ja dat zou ik zeker overwegen, maar ik zie hem op het eerste zicht eerder voor 300€ tweedehands hier in de buurt
Onze dochter had toen al wel ervaring met trapautos, driewieler met trappers en een traptractor. Maar ook hier gingen de trappers van de fiets in het begin wel eens achteruit ![]()
Volgens mij kan je met bijv bouwblokken onder de fiets ook een soort hometrainer van de fiets maken om zo het trappen te oefenen. Zag dat een keer op IG.
Edit: en onze dochter reed niet “zo weg” btw. We hebben denk ik een paar maanden (+/- 1x per week) geoefend voor het echt lukte.
Nee, hier totaal niet dus dat was vooral de moeilijkheid, we hebben ook geen skelter ofzo. De balans heeft ze wel van de loopfiets. Hier hebben we met een sjaal gereden tot ze de trappers doorhad.
Ik heb nog even teruggezocht in m’n biedgeschiedenis en hier ook niet onder de 300€ en altijd al verkocht ![]()
Een fiets an sich gaat je kind niet leren fietsen. Sommigen pakken het snel op, sommigen moeten even oefenen en anderen willen of durven nog niet. Mijn oudste heeft voor haar 3e verjaardag leren fietsen op een fietsje dat ik zoveelstehands kreeg. Mijn andere kind had er pas veel later zin in, hij was 5.5 denk ik? Zou wel kijken naar het gewicht inderdaad, sommige fietsjes zijn echt behoorlijk zwaar