Tips, ervaringen & aanraders #10 (Deel 10)

Ik vind deze heel fijn! Wij gebruiken glazen flessen van dr brown en die zijn best zwaar, maar hij is nog nooit omgevallen. Kunnen er gemakkelijk 6 flessen op kwijt.

3 likes

Ik had een rek van Munchkin, was erg fijn. Die binnenste dingen van de Dr Browns flessen kunnen er ook perfect in gezet worden (in de rondjes onder die speen op het rek). En gaat in de afwasmachine, dus ook zo weer schoon.

2 likes

Wij hadden ook deze. Vond m ook altijd makkelijk schoon te maken, weinig kiertjes en geultjes etc.

2 likes

Vooral heel veel laten helpen. Was in de machine doen, boodschappen doen, fruit snijden en proberen zelf je brood te smeren. Veel fietsen deden we ook wel. In bad of onder de douche extra lang :stuck_out_tongue_closed_eyes:(hier kon je zo een uur in bad met bijv scheerschuim ofzo aanrommelen).
Kleuren werd hier vanaf 1.5 ook wel steeds meer een ding.
Fantasie spel, ik heb heel veel taart en thee gekregen haha! En ook de poppen gingen slapen enz.
Duplo bouwen en de duplo trein met dieren vullen en alle dieren en kleuren Enzo benoemen. Poppetjes er in zetten, rondje rijden, ander poppetje erin.
Houten treinbaan dus ook wel.
Met magneet tegels konbhier ook al snel wel een “3d” iets gebouwd worden. “Huisjes bouwen” hebben we ook heeel veel gedaan met magneten. Eerst simpel driehoekje maar al snel wel de hoogte in enzo

1 like

Ja top ding!

Ik heb een variant van deze een keer gekregen (nouja, mijn kind). Snap het nut er niet van, maar het werkt prima:

Mijn relatie is over, we hebben een peuter van 2.5 jaar. Zijn er aanraders voor voorleesboeken over dit onderwerp? :smiling_face_with_tear:

5 likes

Ja werkt dus wel goed? Fijn.

Ik kan niet tegen het gevoel van stoepkrijt aan m’n handen. :joy: maar m’n kind wil het heel graag samen doen.

Kan eigenlijk ook niet tegen het geluid en gevoel van als het op steen tekent zeg maar, maar dit zou al helpen :joy:

Je kan ook stoepkrijt mengen met een beetje water en zo op de tegels verven met een kwast, geeft iig minder geluid en irritatie voor jou

Ik vind deze fijn met Dr.Brown flessen, ook makkelijk schoon te maken, ik doe gewoon alles in de vaatwasser.

Enige is dat ik het een sta in de weg vind op het aanrecht, maar dat is met al die afdruiprekken wel natuurlijk.

Sensory play! Mijn jongste dochter kan zich hiermee echt urenlang zelfstandig bezighouden (met pauzes uiteraard).
Play doh, kinetische zand,… Afhankelijk van of ze nog veel dingen rondgooit of in haar mond stopt natuurlijk.
Van die kleine pomponnetjes om ergens in iets met een gaatje te steken. Muntjes (wij gebruiken van die magnetische) om in een spaarpotje te steken.

2 likes

Godskolere ik zit ff te kijken naar die woom fietsen maar ruim 400 euro!!! Die woom 3 gewoon tegen de 500 aan??? What the helly

Ik ben echt niet gierig en koop graag dure cadeaus voor mn kind maar voor een focking fiets voor zn plezier??? Kijk als die nou 15km naar school moet fietsen oke hahahha

11 likes

Sinds ik er hier over gelezen heb zie ik ze opeens ook best vaak fietsen. Dus blijkbaar vinden veel mensen het normaal om zo’n bedrag uit te geven.
Maar op zich fietste mijn kind ook zo weg op een paw patrol fiets die ik op marktplaats had gekocht.
Het zal verder echt wel heel chill zijn, maar het is wel echt voor rijke lui.

8 likes

O mijn god ik denk dat we doordraaien. Volgensmij heeft onze baby van 10 mnd last van verlatingsangst. Overdag gaan de dutjes prima. ‘s nachts wordt hij nu wakker en dan wil hij gewoon niet slapen (duurt ongeveer 2,5 uur voordat hij slaapt) Hebben gecheckt op tandjes, koorts, alles. Nu als we even het licht aan doen en met hem spelen is hij tot 2x toe daarna wel gaan slapen met wat moeite, dus denk daarom dat het verlatingsangst is. Overdag speelt dit namelijk ook. We spelen al wel veel kiekeboe en ben extra bij hem overdag. Heeft iemand hier ervaring mee en tips? Haha dit is ellendig.

Niet iedereen z’n aanpak maar onze baby sliep en slaapt als ze echt behoefte heeft aan nabijheid (of het van tandjes of ziek of verlatingsangst is) ‘s nachts gewoon bij ons in bed. De dutjes overdag lukken prima in haar eigen bed maar ‘s nachts is het soms anders en voldoende slaap is voor iedereen nodig. Ik merk nu dat ze weer vaker prima hele nachten in haar eigen bed slaapt nadat de meeste tandjes voorlopig door zijn en ze weer opgeknapt is van haar laatste ziek zijn.

3 likes

Oren ook laten checken?
Heb 4 kinderen, ben 7jr moeder, maar echt al zo’n 5 oorontstekingen gemist (oké 3 bij hetzelfde kind haha) omdat ze dan geen koorts oid hebben maar gewoon knetter vervelend worden en niet slapen. En ja hoor was het weer raak.
Verlatingsangst kan natuurlijk ook, maar ik laat sinds dien toch altijd die oortjes checken als het gedrag me te lang duurt.

En hier ook (@Philo) samen slapers in periodes dat er nood aan is.

3 likes

Onthoud: alles gaat voorbij, alles gaat voorbij!

3 likes

Hier speelt dat overdag ook al een beetje (7,5mnd) en merk dat er de laatste 2 weken ‘s nachts ook meer behoefte is aan nabijheid, soms werkt z’n hand vasthouden (ledikant staat naast ons bed) maar vaak ook niet en onze slaap vind ik ook gewoon belangrijk want ik ben blijkbaar echt geen leuker mens met weinig slaap, dus leg m gewoon tussen ons in want dan slaapt iedereen tenminste.

2 likes

Gebruikte je kind toen ook al wel een loopfiets? Mijn bijna 3 jarige is met geen stok op z’n veloretti te krijgen maar hij loopt liever :smiling_face_with_tear:.

Hier een beetje hetzelfde, momenteel slaapt ons kind ook maar bij ons s nachts omdat hij vaak huilend wakker wordt 's avonds. Voor de nachtrust van iedereen is het dan beter om hem gewoon bij ons te leggen.

Ik heb wel een slaapcoach ingeschakeld toevallig omdat overdag slapen ook niet geweldig gaat dus wie weet krijgen we dan nog fijne tips.

1 like