Tips, ervaringen & aanraders #10 (Deel 10)

Godskolere ik zit ff te kijken naar die woom fietsen maar ruim 400 euro!!! Die woom 3 gewoon tegen de 500 aan??? What the helly

Ik ben echt niet gierig en koop graag dure cadeaus voor mn kind maar voor een focking fiets voor zn plezier??? Kijk als die nou 15km naar school moet fietsen oke hahahha

11 likes

Sinds ik er hier over gelezen heb zie ik ze opeens ook best vaak fietsen. Dus blijkbaar vinden veel mensen het normaal om zo’n bedrag uit te geven.
Maar op zich fietste mijn kind ook zo weg op een paw patrol fiets die ik op marktplaats had gekocht.
Het zal verder echt wel heel chill zijn, maar het is wel echt voor rijke lui.

8 likes

O mijn god ik denk dat we doordraaien. Volgensmij heeft onze baby van 10 mnd last van verlatingsangst. Overdag gaan de dutjes prima. ‘s nachts wordt hij nu wakker en dan wil hij gewoon niet slapen (duurt ongeveer 2,5 uur voordat hij slaapt) Hebben gecheckt op tandjes, koorts, alles. Nu als we even het licht aan doen en met hem spelen is hij tot 2x toe daarna wel gaan slapen met wat moeite, dus denk daarom dat het verlatingsangst is. Overdag speelt dit namelijk ook. We spelen al wel veel kiekeboe en ben extra bij hem overdag. Heeft iemand hier ervaring mee en tips? Haha dit is ellendig.

Niet iedereen z’n aanpak maar onze baby sliep en slaapt als ze echt behoefte heeft aan nabijheid (of het van tandjes of ziek of verlatingsangst is) ‘s nachts gewoon bij ons in bed. De dutjes overdag lukken prima in haar eigen bed maar ‘s nachts is het soms anders en voldoende slaap is voor iedereen nodig. Ik merk nu dat ze weer vaker prima hele nachten in haar eigen bed slaapt nadat de meeste tandjes voorlopig door zijn en ze weer opgeknapt is van haar laatste ziek zijn.

3 likes

Oren ook laten checken?
Heb 4 kinderen, ben 7jr moeder, maar echt al zo’n 5 oorontstekingen gemist (okĂ© 3 bij hetzelfde kind haha) omdat ze dan geen koorts oid hebben maar gewoon knetter vervelend worden en niet slapen. En ja hoor was het weer raak.
Verlatingsangst kan natuurlijk ook, maar ik laat sinds dien toch altijd die oortjes checken als het gedrag me te lang duurt.

En hier ook (@Philo) samen slapers in periodes dat er nood aan is.

3 likes

Onthoud: alles gaat voorbij, alles gaat voorbij!

3 likes

Hier speelt dat overdag ook al een beetje (7,5mnd) en merk dat er de laatste 2 weken ‘s nachts ook meer behoefte is aan nabijheid, soms werkt z’n hand vasthouden (ledikant staat naast ons bed) maar vaak ook niet en onze slaap vind ik ook gewoon belangrijk want ik ben blijkbaar echt geen leuker mens met weinig slaap, dus leg m gewoon tussen ons in want dan slaapt iedereen tenminste.

2 likes

Gebruikte je kind toen ook al wel een loopfiets? Mijn bijna 3 jarige is met geen stok op z’n veloretti te krijgen maar hij loopt liever :smiling_face_with_tear:.

Hier een beetje hetzelfde, momenteel slaapt ons kind ook maar bij ons s nachts omdat hij vaak huilend wakker wordt 's avonds. Voor de nachtrust van iedereen is het dan beter om hem gewoon bij ons te leggen.

Ik heb wel een slaapcoach ingeschakeld toevallig omdat overdag slapen ook niet geweldig gaat dus wie weet krijgen we dan nog fijne tips.

1 like

Ja, mijn kind was toen al wel vrij vergroeid aan haar loopfiets. Mijn dochter heeft dan weer een hekel aan lopen :stuck_out_tongue_closed_eyes:, ze doet het liefst alles met de step en (loop)fiets. En als we die niet bij hebben
 dan wil ze getild worden :expressionless:

1 like

@Philo @Spaarlamp en @Takkie helaas wil die niet bij ons in bed slapen. Hij denkt dan alleen maar dat het party time is en blijft maar spelen ook al wieg ik hem eerst etc
 had dat anders totaal geen probleem gevonden

@Fishing sorry vergeten te melden inderdaad, maar oren zijn ook gecheckt!

2 likes

Ik verbaas me sowieso echt over de prijs van kinderitems en hoe ‘gewoon’ het lijkt om het te kopen/hoe veel kinderen het hebben. Ik zie zo veel dure merkkleding, donsje laarsjes van 150 freaking euro op een peuter, duur speelgoed. Mijn kind zat laatst vet lief te spelen met maileg muisjes, ik wist dat ze duur waren en ze zijn echt heeeeellll mooi, maar 25 euro voor 1 muisje?!

En ik ben zelf ook niet heilig hoor want hier staat ook zo’n insane dure ete tete klimdriehoek die ik perse moest hebben voor de dreumes (want omg goed voor de ontwikkeling!!!) stof te verzamelen :zipper_mouth_face:

16 likes

Haha zo hebben ze allemaal hun eigen kwaliteiten. Maar dan blijf ik nog even de loopfiets stimuleren.

Zo maar echt! Voor mijn gevoel begint dat al als je zwanger bent. Het gemak waarmee apparaten als de baby brezza of bottle washer aangeraden worden en gezegd wordt dat het echt een must is.

En die klimdriehoek wil ik ook, hahaha. Dus ben ook geen heilige, maar kijk wel naar wat ik het waard vind zeg maar. Mijn dochter ziet er altijd heel leuk uit (vind ik), maar nooit van mn leven dat ik een trui bij donsje koop voor 80 euro. Van de zeeman en hema zijn ze net zo leuk en doet dan toch minder pijn als er een wortelvlek opkomt (of ze er na 2x dragen uitgegroeid is). Dan vind ik zo een driehoek het meer waard (moet ze er wel mee spelen natuurlijk)

5 likes

Grappig hoe dat verschilt. toevallig gisteren mijn dochter een frisje fiets cadeau gedaan. Zij is maar 1 meter lang, maar heeft lange benen. Ik heb voor haar een 14 inch gehaald en daar kan ze zelf goed opzitten en zelf goed afstappen.

1 like

Een vriendin van me koopt dus wel allemaal Donsje enz want “dat kun je goed doorverkopen op Vinted”, maarja als er idd een wortelvlek in je beige trui of kapotte knieĂ«n van het kruipen in zitten, dan koopt toch ook niemand dat meer voor de volle mep? Moet toch eens aan haar vragen wat ze er dan nog voor krijgt, kan me echt niet voorstellen dat het dan veel is.

2 likes

Zo daar moet je dan ook maar zin in hebben. Zou mij echt te veel moeite zijn, zeker omdat je nog zoveel andere leuke kinderkleding kan kopen.

Als zij haar vlekkentips even hier kan delen: super. Als ik iets met vlekken moet doen, voel ik altijd: ben ik wel een moeder? Ik heb geen idee wat ik moet doen en wat ik online lees helpt bij mij nooit. Geef het dan maar aan m’n schoonmoeder, komt het blinkend terug :sob:

3 likes

Weken in biotex, werkt vrijwel altijd.

3 likes

Ja en de zon. Maar nu is die er natuurlijk bijna niet :smiling_face_with_tear:. Maar in de zomer helpt dit echt goed

2 likes