Idd, Biotex, Shout en de zon. Krijg ik bijna alles mee eruit. Dat is nu idd wel lastig, maar even in de zon op de vensterbank wil ook nog wel eens helpen.
Maar ook hier heb ik wel kledingstukken met vlekken van pastasaus, aarde of verf die er toch niet meer uitgaan. En ik koop in de winter ook gewoon niet teveel lichte kleurtjes
Scheelt ook een hoop.
De dasty vlekken spray werkt hier top! Wit/grijze fles.
Ik was net in een fietsenwinkel en die bleef maar 16 inch fietsjes pushen voor m’n kind “want ze moet nog wel even met zijwieltjes en daarna kan ze wel op de grond”. Ze kon echt net met d’r tenen de grond aanraken en m’n man wil die fiets alsnog gaan kopen voor 320€ 🫠. Ze hadden uiteraard geen 14 inch fietsen. Ben er echt chagrijnig om want ik heb me er helemaal over in gelezen en hij niet en dan vindt die 't belangrijker lokaal te kopen dan een fiets die goed bij ons kind past. Daarnaast als we toch al 320€ uitgeven koop ik net zo lief een woom van 400€. Ons kind groeit ook hartstikke traag.
En nee we gaan niet een fiets kopen die ik niet wil, maarja we gaan ook geen fiets kopen die hij niet wil. Dus nu staan we weer vast.
Ik vind donsje zelfs op Vinted onbetaalbaar hoe mooi ik het merk ook vind.
Ik ben wel verliefd op die maileg muisjes en soms zijn ze wel in de sale.
Ik kreeg hier een ossengal spray aangeraden kan je halen bij de Kruidvat. Bij mij gaat daar alles wel mee uit. Goed laten intrekken.
Edit: wel maximaal 5 min haha
Ossengal geeft bij mij wel eens super snel bleekvlekken, heb jij dat ook? Of gebruik je het echt alleen op wit?
Ik durf het nu niet meer te gebruiken, en al helemaal niet in te laten trekken.
O ehm nee eigenlijk nooit gehad… laat het maximaal 5 min intrekken, meestal 3. Wat gek. Had je het ook met die spray? Misschien dat dat verschil maakt? Ik gebruik het op alle kleuren.
Ik denk dat ik het heb gehad met die tube met dat schrob-borsteltje. Misschien dat dat idd nog verschil maakt.
Ik heb wel eens een (donker roze) trui met bietenvlekken op de buik ermee voorbehandeld, paar minuten laten intrekken, in de machine en toen kwam de trui er met een mega grote bleekvlek uit
Had die trui met bietenvlek nog prima bij m’n dochter aangedaan, maar nu kon hij weg ![]()
Gebruik verder ook niet echt speciale wasmiddelen, dus een chemische reactie met een iets anders leek me ook onwaarschijnlijk. Misschien ga ik het toch weer eens kopen, want ik hoor er inderdaad altijd van die goede verhalen over.
O haha wow! Klinkt niet best. Misschien dat je met zo een stick het er meer inwrijft. Hier was ik ook wel vaak bieten etc er mee uit, maar dan zonder bleekvlekken. Ga er nu dan wel iets voorzichtiger mee om na jouw verhaal haha.
Deze heb ik btw: https://www.kruidvat.nl/dr-beckmann-ossengalzeep-pre-wash-vlekkenspray/p/206532
Haha haar tip is die Dasty vlekkenspray en met eten doet ze van die schortjes aan of de trui uit. ![]()
Ja hier ook. Laat het eigenlijk niet inwerken, maar ik spray het erop en doe het direct in de wasmachine (dr. Beckmann). Krijg alles er mee uit en heb nog nooit bleekvlekken gehad. Werkt voor mij beter dan shout
En boenen jullie dan METEEN? Of werkt dit ook als je het een dag later ziet, of als je het drie dagen later in de wasmachine wil stoppen.
Als er een oranje vlek is ontstaan spoel ik het meteen koud af en doe er ossengal op
Met biotex werkt het vaak ook nog wel later, dan koud afspoelen en een nacht laten weken voor je het wast.
Klopt en ik vind dat zo stom, van die mensen zoals de vriendin van @Spaarlamp die tweedehands kleding van dure/populaire merken voor 80% van de nieuwprijs willen doorverkopen. Zelfs met vlekken enzo staat het er soms nog hartstikke duur op, dat er een kaartje van Mini Rodini aanhangt maakt de vreetvlekken van je peuter niet minder smerig….?
Zo’n gierige manier van met tweedehands kleding omgaan vind ik dat. Maar ja, Vinted is sowieso kut sinds mensen daar weer zo’n haaierige business van maken ipv gewoon gezellig online koopjes snuffelen en een ander ook nog eens een leuke vondst gunnen.
Ok nog heel even over die ossengal, hehe. Doen jullie dit op natte kleding? @Boondigga @Ouioui
Want misschien is het daar bij mij misgegaan. Ik Google nu een beetje en zie dat als ossengalzeep indroogt dat het dan de stof kan verbleken. Nu weet ik zeker dat ik het niet zo lang heb laten intrekken, maar misschien was het toch een beetje te droog geworden omdat ik het op een droge trui heb gedaan?
Maar als jullie dit gebruiken op alle kleuren, dan durf ik het wel aan om nog eens te testen ![]()
Ik doe het altijd op droge kleding! Gewoon de kleding uit de wasmand en dan sprayen en in de wasmachine
Tenzij het echt heel vies is gooi ik alles in de was en voordat ik het in de machine gooi spray ik op alle vieze vlekken Vanish en 95% van de vlekken gaat er wel uit. Ik gooi vaak ook een klein schepje Vanish in de was (alleen bij de kinderen) en in het wasverzachterbakje doe ik azijn.
Wat echt heel vies is gooi ik in een emmer met Vanish poeder of Biotex en dat gaat er dan ook makkelijk uit.
Maar ik koop geen hele dure kleding dus ik ben er niet echt voorzichtig mee, als het er echt niet uitziet wordt het reservekleding voor de opvang of school.
Ja dat vind ik ook vrij jammer. Ik wilde ooit een tule jurkje van donsje kopen maar vond het echt te duur en ik zie dat in dat tule ook gewoon heel snel gaatjes komen. Op Vinted vroegen ze (inclusief gaatjes) ook nog rond de 30/40 euro. Echt bizar duur
Donsje schoenen van 150 euro vind ik echt krankzinnig vooral als kinderen er echt maar kort op lopen.
En al lopen ze er wel een heel seizoen op, laten we zeggen best case scenario 7-8 maanden. Dieneuzen worden alsnog ver snel kaal en. Dan huil ik van binnen vanwege de prijs.
Ik hoop altijd dat ouders die zover geld uit geven aan dat soort kleding vervolgens wel hun kind los laten gaan buiten haha.
Weet nog toen ik stageliep in groep 2 dat er een meisje in dure kleding was wat buiten heel voorzichtig was en ook zei dat ze van mama op haar kleding moest letten 🫠