Tips, ervaringen & aanraders #10 (Deel 10)

Ja spray altijd de kleren gewoon droog in! Ben nu bijna bang het je te adviseren haha. Straks gaat het weer mis :laughing:.

2 likes

Groene zeep! Krijg vrijwel alles eruit

2 likes

Ik dacht dat zijwielen ook wel een beetje achterhaald waren.

2 likes

Want?

Je leert er eigenlijk niks van. Ja hoe trappers rond gaan, belangrijker is met fietsen het evenwicht leren houden. Dus als je al loopfietsjes gewend bent kan je beter meteen leren fietsen ipv zijwielen.
Meestal weten ze al hoe trappers werken door driewielers bij de opvang bijvoorbeeld.

2 likes

Ja precies! En daarbij is een lichte fiets veel nuttiger. Ben echt chagrijnig dat ik m’n man hierin betrokken heb ipv gewoon m’n eigen ding gedaan heb :sweat_smile:. Nu voelt het als achter z’n rug om gaan als ik dat alsnog doe.

6 likes

Klopt ze zijn écht achterlijk duur. Zoals hierboven staat krijg je ze gelukkig wel weer verkocht voor €300 ofzo, maar dan is het nog steeds €150…

Wij kopen zelf dan weer nooit kleding maar vrijwel alleen afdankertjes, en mijn kinderen hebben geen eigen slaapkamer omdat we klein en goedkoop wonen, wat mensen hier ook heel zielig vonden. :sweat_smile:Zo maken we allemaal keuzes waar je wel of geen geld voor over hebt.

Alleen van die electrische miniautootjes kan ik me échtttt niet inleven dat je daar je centen aan besteed. Zag vorige week weer zo’n knalroze miniatuuraudo met een 1-jarige erin haha.

3 likes

Smaken en wensen verschillen gelukkig. Voor mijn zoontje een zwarte Mercedes auto gekocht toen hij 1 werd en inmiddels speelt mijn dochter paar jaar later er nog steeds mee. Ik zou nooit een fiets van 500 euro kopen. Zou doodsbang zijn dat het gejat wordt.

Laten we niet oordelen waar mensen hun geld aan uitgeven

Maar hier heb je mijn oordeel.

:stuck_out_tongue:

7 likes

Misschien ook even Marktplaats in de gaten houden? Misschien komt de perfecte fiets opeens voorbij en dan moet je natuurlijk wel snel toeslaan :wink:

Wij hebben tot nu toe bijna alle fietsjes geleend of via marktplaats gekocht en later weer doorverkocht. Ze groeien er zó snel uit.

1 like

Hahaha nee ik bedoel juist precies dat! Anderen snappen onze keuze niet en ik andermans keuze net zo goed niet en dat is echt allemaal helemaal dikke prima. Ik vind het juist interessant dat ik blijkbaar een godsvermogen over blijk te hebben voor een overgemarketeerde fiets en anderen dan juist weer voor een supervette auto of merkgarderobe of weet ik wat. Thankgod verschillen we allemaal.

4 likes

Ja, echt: ga aan de slag met een loopfiets en dan meteen zonder zijwieltjes. Ik zie zoveel jonge kinderen hier van loopfiets naar fiets overstappen en vrolijk door de wijk rijden. Wij hebben de loopfiets overgeslagen en zitten nu met zijwieltjes, maar dochter lukt het echt nog niet zonder (4,5). Met de herfst en winter oefenen ook weer ingezakt dus ben benieuwd wanneer ze de slag te pakken krijgt.

1 like

Dit zou ik ook aanraden. Een fietsje op maat zodat ze met hun voeten bij de grond kunnen. En dan meteen zonder zijwieltjes. Mijn kind kreeg op zijn 4de verjaardag een fiets en fietste er zo op weg. Had dat echt niet verwacht want hij is motorisch niet zo’n held en vindt veel dingen spannend. Even geoefend met de sjaalmethode en daarna kon hij meteen los. Mocht dat niet lukken kan je altijd nog zijwieltjes monteren, maar zou ook aanraden het eerst zonder te proberen.

1 like

Ja ik heb al maanden een zoekopdracht aanstaan voor een woom maar zonder succes. Ik had hiervoor gewoon een fiets op Marktplaats gekocht maar dat was echt een miskoop.

1 like

Ik heb best vaak van die dure dingen gekocht vroeger door infulencers zoals die wobbel (nooit gebruikt) maileg met duur poppenhuis (amper mee gespeeld) en zo’n houten regenboog van grimms, echt amper meegespeeld. Enige waar ze wel meespelen zijn stapelstenen maar die vind ik achteraf ook veel te duur voor wat het is.
Sinds 3 jaar koop ik dus vooral niet dat soort “hippe” speelgoed haha :laughing:

Dat jou kind of één kind je de omgeving moeite met fietsen heeft na zijwieltjes betekent toch niet dat dat voor ieder kind geldt?

Mijn kinderen hebben wel een langere tijd op een fietsje met zijwieltjes gefietst en die fietsten daarna zo weg zonder.
Voor ze de fiets met zijwieltjes kregen hebben ze wel veel tijd op een loopfiets doorgebracht. Maar die zijwielen daarna hebben de boel echt niet verstoord.

Ik lees hier soms zulke stellige reacties op basis van 1 ervaring.

7 likes

Ik dacht altijd dat zijwieltjes nooit allebei tegelijk de grond raken en je dus wel leert evenwicht te houden maar als het niet lukt dat die dingen er dan zijn dat je niet omvalt. Maar misschien had ik als kind wel een pauper fiets met scheve zijwieltjes hoor.

Meestal kun je ze stellen volgens mij. Dat ze beide op de grond staan of een beetje ongelijk.

1 like

Bovendien hebben we waarschijnlijk bijna allemaal leren fietsen met zijwieltjes, dus dat zal best goed komen. Heb ook het idee dat er nu ook verwacht wordt dat kinderen jonger moeten kunnen fietsen.

2 likes

Tuurlijk komt het goed, maar inzichten kunnen veranderen.
De fysiotherapeut op mijn werk adviseer voor (normaal ontwikkelende) kinderen bijv ook om vanaf de loopfiets direct op een fiets zonder zijwieltjes te stappen. Wil niet zeggen dat zijwieltjes niet kunnen, maar de visie hierop is gewoon veranderd.

9 likes