Al 2 jaar tevreden van het basic stoeltje van polisport van decathlon (50€). Maar geen idee of die compatibel is met jouw fiets. Ze hebben een versie voor op de bagagedrager en één op het frame vast te maken.
Ik zou er zo 1 met een draaiknop nemen. Ik heb er zelf 1 die op de standaard gaat maar dan moet je zadel vaak best hoog staan omdat je bagagedrager dan in de weg zit en die is al hoog door die accu).
@theevorkje maar nu doe je zelf toch ook weer n=1? Fijn voor jou dat je kind met 2,5 wegfietste en dat ze veel op de loopfiets zat zal er vast bij geholpen hebben. Mijn kind valt gewoon om terwijl ze echt kilometers aflegt op de loopfiets en motorisch best sterk is en weinig angst kent.
Aah hopelijk is het niks…
Ik voel me zo schuldig elke keer. Kind heeft gewoon pijn en is daardoor de meest dwarse dreumes/peuter. Maar dat ontdek je dan achteraf… maarja ze mogen ook gewoon 2 dagen dwars zijn zonder dat je naar de huisarts rent natuurlijk. Allen achteraf vind ik dat dan zielig ![]()
Hebben jullie nog een leuke tip wat ik kan kopen als verjaardags tractatoe? Ik heb al stickers/labeltjes dus het hoeft enkel een lekker en semi gezond snackie te zijn!
Ik kom nu niet verder dan rozijntjes of Knijpfruit. Al vind ik dat laatste wel wat prijzig voor 16 kids
(sorry Gerda hier) HEMA had nieuwe biologische/suikervrije snoepjes, maar die waren ook niet helemaal geschikt voor de kleintjes, groep gaat van 0-4 jaar.
Van die La vache qui rit soepstengeltjes met smeerkaasdip? Dan kunnen die kleintjes los de soepstengels eten.
Dadelrepen? Ons kindje had dat laatst gekregen. Was een reep met dino erop die je ook zegmaar om je vinger kan doen als pop. Vond dat best een leuk idee.
Mijn beide kinderen zijn jarig rond de tijd dat ik uitgerekend ben, dus nu ben ik van plan om wat eerder hun kinderfeestje te geven. Rond een week of 35 dacht ik aan. Samen vieren zouden ze op zich geen probleem vinden, dat hebben we in het verleden wel vaker gedaan. Het is meer dat ik me afvraag of ik zoveel kids in één keer trek en niet liever toch gewoon 2 aparte feestjes geef…![]()
Ergens denk ik lekker uitbesteden, maar een kneuterig, ouderwets knutselfeestje thuis voel ik ook wel wat voor. Woensdagmiddag uit school cakejes versieren, cadeautjes voor de jarige verstoppen en zoeken en daarna een spiegeltje of een canvas tas pimpen oid. Beide kids 5/6 genodigden en na 2/3 uurtjes weer opgehaald worden. Het zijn al wat oudere kinderen dus zelfstandig(er). Mijn partner denkt vooral hell no al die kinderen in mijn net geschilderde woning haha.

Of denken jullie van wat haal je je op de hals, ga gewoon ergens bowlen ofzo? Vind het lastig inschatten nu. Tips voor thuis qua knutselen/planning zijn ook welkom!
Nee heerlijk toch, ik vind zo’n thuisfeestje ook helemaal niet zo intens als je je qua voorbereidingen maar een beetje inhoudt. Dus niet én het allertosfste knutselidee gaan voorbereiden én zelf de cakejes gaan bakken én het huis prachtig versieren én een goodie bag samenstellen. Op één vlak uitpakken en de rest rustig aan. En vergeet niet de voorbereidingen samen te doen. Ik kan me hier soms (uit enthousiasme) zo in verliezen dat ik het helemaal naar me toe trek, maar samen doen is uiteindelijk gezelliger en minder zwaar.
Nog twee makkelijke tips die hier een hit waren (4-6 jaar): armbandjes maken met letterkralen en ik had wat “speciale” kralen gekocht online, was heel leuk en lekker rustig. En afgelopen feestje had ik mooie glitterplaktattoo’s van Djeco gekocht en dat was me toch een hit! Ze zijn zo een half uur bezig geweest met uitzoeken, opplakken, elkaars tattoo’s bewonderen etc. Mijn vriend was de “tattooshop”, stonden ze allemaal bij hem in de rij hahaha.
Toen wij gingen verhuizen hebben we bananen getrakteerd
maar dat was ook omdat we er op konden schrijven; gaan met die banaan, haha. Heb ook wel eens gezien mandarijnen met dan het hoofdje van dikkie dik op een stokje er in, vind ik ook leuk en m’n kinderen zijn mandarijnenmonsters dus die vinden dat wel best. Dreumesbiscuit hebben we ook wel eens getrakteerd, of kleine zakjes soepstengels verkoopt de Ah dacht ik.
Ik zou het samen doen hoor, ben je er in 1 keer vanaf. Ik zou wel je partner/vriendin/zus/moeder vragen om er bij te zijn want met 35 weken zou ik 10 gillende kinderen in mn huis echt niet getrokken hebben
Kun jij desnoods op de bank ploffen en toekijken terwijl zij mooi de net geschilderde muren bewaken
Bolletje Dreumesbiscuit?
Ik vind dit heel leuk en simpel
Vrijdag doet dilling weer sale! Nog aandraders? Ik koop sowieso een wollen longsleeve voor mezelf mét knoopjes als ik ‘s nachts liggend borstvoeding geef. Want kouddd, maar mag/wil de deken niet hoger dan mn heup ivm veilig samen slapen.
Heb op zich voor de peuter al een setje in maat 86 (legging en romper).
En een setje in maat 68 maar die heb ik verkeerd gewassen, wel stom.
Vond de rompers trouwens wel krap bij het kruis zitten, vooral toen we nog wasbare gebruikten.
Vind zo’n strikmutsje zooo schattig, mn baby zit nu net in maat 62 en zn babymuts is te klein, dus twijfel tussen de maat die tot 68 gaat of de grotere.
Ik ben inderdaad ook wel iemand die alles tot in de puntjes wil regelen, zeker omdat het nu dan thuis zal zijn, maar zal dat deze keer wat los moeten laten. Ik weet natuurlijk helemaal niet hoe ik me over een paar weken voel, maar zoals @spaarlamp al zegt denk ik niet dat ik rond de 35 weken nog veel zin in die chaos heb. Één middag gekte thuis en dan ben ik er lekker van af, hebben die kinderen een geslaagd feestje (dat niet wordt afgepakt door hun nieuwe sibling) en ik kan me het bowlen van vorig jaar nog herinneren… dat was minstens - al dan niet meer haha - net zo stressvol met kids die op hun beurt moesten wachten wel héél lang vonden duren etc. Thuis kan ik inderdaad meer in de rol van fotograaf schieten als ik hulptroepen inschakel.
Die tattoo’s zijn ook echt een leuk idee, altijd een succes inderdaad! Ik ga even met ze pinteresten en kijken wat zij leuk vinden om te knutselen.
Ik vind de strikmutsjes groot vallen. En voor jezelf dit als je veel draagt in een draagzak: Nekwarmer van merinowol voor dames - €31.99 - Dilling
Ik ga voor m’n dochter 3 hemden erbij kopen nu ze uit alle Zeeman hemdjes is gegroeid. Zij vindt die van Dilling toch echt de fijnste en ze zijn lekker lang. En voor de baby alvast een paar korte mouwen rompers. Ik vond de rompers van Dilling juist heel fijn met wasbare luiers maar we gebruikten wel altijd een romperverlenger. Voor mezelf wil ik wel een bh topje proberen als voedingsbh maar denk eigenlijk niet dat dat gaat passen qua maat.
Ik ga voor een bivakmuts voor volgende winter! Vind die heel fijn voor onder de fietshelm. Is meteen de nek ook meegenomen.
Denk ook een wollen legging. Kan los, onder een broek als het heel koud is buiten of als pyjama
Geen tips maar ik ben vooral benieuwd wat er negen maanden voor hun verjaardagen is gebeurd dat het zo’n vruchtbare tijd is. Nee niet echt ![]()
Haha bizar hè, ik zal het je sterker vertellen, mijn zus is ook rond die tijd jarig, mijn nichtje ook en tromgeroffel… ik zelf ook😂 Allemaal achter elkaar en 2 zelfs op dezelfde dag. Onderzoekers mogen zich melden.
Koop je wollen hemden of katoen?
Aka: welke zijn fijn?
Hahahah ik herken dit. In mijn familie zijn er 12 verjaardagen in oktober, 16 in november en nog een handvol in december (en die zijn allemaal in 1 week). Iedereen was ook extreem enthousiast toen de uitgerekende datum van mijn zoontje in juni was want hoera niet nog een oktober/november verjaardag!