Voor tweedehands fietsen vind ik puky wel goed! Hee ruim te vinden via marktplaats en kost niet veel.
Op deze heeft m’n dochter het geleerd:
Zijwieltjes zou ik zelf ook niet doen. Doe dan nog beter een driewieler
Voor tweedehands fietsen vind ik puky wel goed! Hee ruim te vinden via marktplaats en kost niet veel.
Op deze heeft m’n dochter het geleerd:
Zijwieltjes zou ik zelf ook niet doen. Doe dan nog beter een driewieler
Ja dit is dus iets dat ik echt weer een forumverhaal vindt en in het echte leven niet zie haha. Alle peuters in onze buurt gaan pas rond 3.5 jaar op een fiets met zijwieltjes, heb er nog geen een gezien/gehoord die met 3 ‘zo weg fietste zonder zijwielen’. Terwijl de meeste kinderen wel gewoon een loopfiets hebben.
De opvang heeft trouwens ook niks met trappers en bijna niemand heeft hier een tuin waar je een tractor/skelter/hele variatie aan fietsen kwijt kan. Zonder het forum was ik denk ik niet eens op het idee gekomen om het eerst zonder zijwieltjes te proberen.
Misschien in de stad minder? wij wonen wat meer buitenaf en gaan vaak wandelen en dan ging hij met zn loopfiets mee. Toen met 2,5 op een fiets (12 inch) zonder zijwieltjes gezet
En hij fietste inderdaad zo weg. En hoor ook veel onder onze vrienden dat ze bewust niet voor zijwieltjes kiezen want dan leert een kind daar op te vertrouwen en is al het gevoel van balans opgebouwd door loopfietsje weer weg.
Iemand aanraders voor een fietsstoeltje? Voor achterop. Ik heb een elektrische fiets en accu zit onder de bagagedrager.
Je hebt standaarden die je op je bagagedrager kunt zetten (ook als daar een accu zit). Ik heb een tweedehands yepp stoel en vind die erg fijn (fijner ook dan bobike (geloof ik) die mijn schoonouders hebben).
Ik had toen het boekje lewis heeft twee huizen gekocht en vaak gelezen. Geen idee of het heeft gewerkt.
Als je googled vind je wel meer van dat soort boekjes.
Ik heb een Thule op mijn elektrische fiets en die bevalt goed
Bedankt voor de tip. Hier 2 nachten geleden een hele onrustige nacht. Mijn jongste wilde slapen, maar elke keer verdriet en snel weer wakker. De nacht erna gaat het goed. Maar wordt ie wakker met een vies oor. Geen koorts, niet verkouden. Dit was de vierde keer in korte tijd. Maar ik legde de link niet. Vanmorgen bij de huisarts geweest en waarschijnlijk een sluimerende oorontsteking.
Echt, dank voor de reminder. Dit is echt zo iets wat nooit in me opkomt als verklaring voor slechte nachten en veel huilen. Wij gaan zo ook even langs de huisarts voor een check.
Al 2 jaar tevreden van het basic stoeltje van polisport van decathlon (50€). Maar geen idee of die compatibel is met jouw fiets. Ze hebben een versie voor op de bagagedrager en één op het frame vast te maken.
Ik zou er zo 1 met een draaiknop nemen. Ik heb er zelf 1 die op de standaard gaat maar dan moet je zadel vaak best hoog staan omdat je bagagedrager dan in de weg zit en die is al hoog door die accu).
@theevorkje maar nu doe je zelf toch ook weer n=1? Fijn voor jou dat je kind met 2,5 wegfietste en dat ze veel op de loopfiets zat zal er vast bij geholpen hebben. Mijn kind valt gewoon om terwijl ze echt kilometers aflegt op de loopfiets en motorisch best sterk is en weinig angst kent.
Aah hopelijk is het niks…
Ik voel me zo schuldig elke keer. Kind heeft gewoon pijn en is daardoor de meest dwarse dreumes/peuter. Maar dat ontdek je dan achteraf… maarja ze mogen ook gewoon 2 dagen dwars zijn zonder dat je naar de huisarts rent natuurlijk. Allen achteraf vind ik dat dan zielig ![]()
Hebben jullie nog een leuke tip wat ik kan kopen als verjaardags tractatoe? Ik heb al stickers/labeltjes dus het hoeft enkel een lekker en semi gezond snackie te zijn!
Ik kom nu niet verder dan rozijntjes of Knijpfruit. Al vind ik dat laatste wel wat prijzig voor 16 kids
(sorry Gerda hier) HEMA had nieuwe biologische/suikervrije snoepjes, maar die waren ook niet helemaal geschikt voor de kleintjes, groep gaat van 0-4 jaar.
Van die La vache qui rit soepstengeltjes met smeerkaasdip? Dan kunnen die kleintjes los de soepstengels eten.
Dadelrepen? Ons kindje had dat laatst gekregen. Was een reep met dino erop die je ook zegmaar om je vinger kan doen als pop. Vond dat best een leuk idee.
Mijn beide kinderen zijn jarig rond de tijd dat ik uitgerekend ben, dus nu ben ik van plan om wat eerder hun kinderfeestje te geven. Rond een week of 35 dacht ik aan. Samen vieren zouden ze op zich geen probleem vinden, dat hebben we in het verleden wel vaker gedaan. Het is meer dat ik me afvraag of ik zoveel kids in één keer trek en niet liever toch gewoon 2 aparte feestjes geef…![]()
Ergens denk ik lekker uitbesteden, maar een kneuterig, ouderwets knutselfeestje thuis voel ik ook wel wat voor. Woensdagmiddag uit school cakejes versieren, cadeautjes voor de jarige verstoppen en zoeken en daarna een spiegeltje of een canvas tas pimpen oid. Beide kids 5/6 genodigden en na 2/3 uurtjes weer opgehaald worden. Het zijn al wat oudere kinderen dus zelfstandig(er). Mijn partner denkt vooral hell no al die kinderen in mijn net geschilderde woning haha.

Of denken jullie van wat haal je je op de hals, ga gewoon ergens bowlen ofzo? Vind het lastig inschatten nu. Tips voor thuis qua knutselen/planning zijn ook welkom!
Nee heerlijk toch, ik vind zo’n thuisfeestje ook helemaal niet zo intens als je je qua voorbereidingen maar een beetje inhoudt. Dus niet én het allertosfste knutselidee gaan voorbereiden én zelf de cakejes gaan bakken én het huis prachtig versieren én een goodie bag samenstellen. Op één vlak uitpakken en de rest rustig aan. En vergeet niet de voorbereidingen samen te doen. Ik kan me hier soms (uit enthousiasme) zo in verliezen dat ik het helemaal naar me toe trek, maar samen doen is uiteindelijk gezelliger en minder zwaar.
Nog twee makkelijke tips die hier een hit waren (4-6 jaar): armbandjes maken met letterkralen en ik had wat “speciale” kralen gekocht online, was heel leuk en lekker rustig. En afgelopen feestje had ik mooie glitterplaktattoo’s van Djeco gekocht en dat was me toch een hit! Ze zijn zo een half uur bezig geweest met uitzoeken, opplakken, elkaars tattoo’s bewonderen etc. Mijn vriend was de “tattooshop”, stonden ze allemaal bij hem in de rij hahaha.
Toen wij gingen verhuizen hebben we bananen getrakteerd
maar dat was ook omdat we er op konden schrijven; gaan met die banaan, haha. Heb ook wel eens gezien mandarijnen met dan het hoofdje van dikkie dik op een stokje er in, vind ik ook leuk en m’n kinderen zijn mandarijnenmonsters dus die vinden dat wel best. Dreumesbiscuit hebben we ook wel eens getrakteerd, of kleine zakjes soepstengels verkoopt de Ah dacht ik.
Ik zou het samen doen hoor, ben je er in 1 keer vanaf. Ik zou wel je partner/vriendin/zus/moeder vragen om er bij te zijn want met 35 weken zou ik 10 gillende kinderen in mn huis echt niet getrokken hebben
Kun jij desnoods op de bank ploffen en toekijken terwijl zij mooi de net geschilderde muren bewaken
Bolletje Dreumesbiscuit?