Mijn dochter heeft met 3,5 en net 4 (vandaag) een ogentest gehad bij het CB, maar beide keren niet ‘geslaagd’. Vandaag moest ze de test doen met die E’tjes maar ik had het idee dat ze helemaal niet begreep wat ze moest doen. De vrouw van het CB vroeg ook of we thuis geoefend hadden, maar ik heb dat niet gedaan en had ook geen idee dat dat handig was. Mijn dochter slaat ook behoorlijk dicht als er twee paar volwassenen ogen haar hoopvol aankijken en je ziet haar gewoon helemaal ongemakkeijk worden en maar iets zeggen in de hoop dat dat goed is.
Ze heeft nu een doorverwijzing naar de oogarts, maar dat voelt meteen zo heftig… Er zijn verder geen signalen dat ze niet goed zou kunnen zien en we hebben ook geen vroege brildragers in de familie. Ik lees dat ze met 5 jaar de test weer krijgen via het CB, ik voel zelf niet zo de noodzaak om dan ook nog op korte termijn bij een oogarts langs te gaan (mocht het bij 5 jaar nou weer niet goed zijn is dat wat mij betreft wel een goede vervolgstap). Heeft iemand ervaring hiermee?