Ik vind dit heel leuk en simpel
Vrijdag doet dilling weer sale! Nog aandraders? Ik koop sowieso een wollen longsleeve voor mezelf mĂ©t knoopjes als ik âs nachts liggend borstvoeding geef. Want kouddd, maar mag/wil de deken niet hoger dan mn heup ivm veilig samen slapen.
Heb op zich voor de peuter al een setje in maat 86 (legging en romper).
En een setje in maat 68 maar die heb ik verkeerd gewassen, wel stom.
Vond de rompers trouwens wel krap bij het kruis zitten, vooral toen we nog wasbare gebruikten.
Vind zoân strikmutsje zooo schattig, mn baby zit nu net in maat 62 en zn babymuts is te klein, dus twijfel tussen de maat die tot 68 gaat of de grotere.
Ik ben inderdaad ook wel iemand die alles tot in de puntjes wil regelen, zeker omdat het nu dan thuis zal zijn, maar zal dat deze keer wat los moeten laten. Ik weet natuurlijk helemaal niet hoe ik me over een paar weken voel, maar zoals @spaarlamp al zegt denk ik niet dat ik rond de 35 weken nog veel zin in die chaos heb. ĂĂ©n middag gekte thuis en dan ben ik er lekker van af, hebben die kinderen een geslaagd feestje (dat niet wordt afgepakt door hun nieuwe sibling) en ik kan me het bowlen van vorig jaar nog herinneren⊠dat was minstens - al dan niet meer haha - net zo stressvol met kids die op hun beurt moesten wachten wel héél lang vonden duren etc. Thuis kan ik inderdaad meer in de rol van fotograaf schieten als ik hulptroepen inschakel.
Die tattooâs zijn ook echt een leuk idee, altijd een succes inderdaad! Ik ga even met ze pinteresten en kijken wat zij leuk vinden om te knutselen.
Ik vind de strikmutsjes groot vallen. En voor jezelf dit als je veel draagt in een draagzak: Nekwarmer van merinowol voor dames - âŹ31.99 - Dilling
Ik ga voor mân dochter 3 hemden erbij kopen nu ze uit alle Zeeman hemdjes is gegroeid. Zij vindt die van Dilling toch echt de fijnste en ze zijn lekker lang. En voor de baby alvast een paar korte mouwen rompers. Ik vond de rompers van Dilling juist heel fijn met wasbare luiers maar we gebruikten wel altijd een romperverlenger. Voor mezelf wil ik wel een bh topje proberen als voedingsbh maar denk eigenlijk niet dat dat gaat passen qua maat.
Ik ga voor een bivakmuts voor volgende winter! Vind die heel fijn voor onder de fietshelm. Is meteen de nek ook meegenomen.
Denk ook een wollen legging. Kan los, onder een broek als het heel koud is buiten of als pyjama
Geen tips maar ik ben vooral benieuwd wat er negen maanden voor hun verjaardagen is gebeurd dat het zoân vruchtbare tijd is. Nee niet echt ![]()
Haha bizar hĂš, ik zal het je sterker vertellen, mijn zus is ook rond die tijd jarig, mijn nichtje ook en tromgeroffel⊠ik zelf ookđ Allemaal achter elkaar en 2 zelfs op dezelfde dag. Onderzoekers mogen zich melden.
Koop je wollen hemden of katoen?
Aka: welke zijn fijn?
Hahahah ik herken dit. In mijn familie zijn er 12 verjaardagen in oktober, 16 in november en nog een handvol in december (en die zijn allemaal in 1 week). Iedereen was ook extreem enthousiast toen de uitgerekende datum van mijn zoontje in juni was want hoera niet nog een oktober/november verjaardag!
Gaan jullie gelijk naar de huisarts met oorpijn? Mijn kind lag vanmorgen om 6:00 te huilen van de oorpijn. Volgens thuisarts moet ik hem paracetamol geven en is het binnen 2 dagen over. Wil het best proberen maar dan is het weekend.
(Hij knapte trouwens zienderogen op toe ik voorstelde beneden een filmpje te gaan kijken.
)
Valentijn of carnaval babyâs dus ![]()
Zou paracetamol afwisselen met nurofen en kinderneusspray geven en tussendoor van die zeezout neusspray.
yes dit, paracetamol en nurofen samen en dit in ieder geval geven voordat hij gaat slapen want liggen kan de oorpijn verergeren. en neusspray! sterkte
Mijn dochter heeft met 3,5 en net 4 (vandaag) een ogentest gehad bij het CB, maar beide keren niet âgeslaagdâ. Vandaag moest ze de test doen met die Eâtjes maar ik had het idee dat ze helemaal niet begreep wat ze moest doen. De vrouw van het CB vroeg ook of we thuis geoefend hadden, maar ik heb dat niet gedaan en had ook geen idee dat dat handig was. Mijn dochter slaat ook behoorlijk dicht als er twee paar volwassenen ogen haar hoopvol aankijken en je ziet haar gewoon helemaal ongemakkeijk worden en maar iets zeggen in de hoop dat dat goed is.
Ze heeft nu een doorverwijzing naar de oogarts, maar dat voelt meteen zo heftig⊠Er zijn verder geen signalen dat ze niet goed zou kunnen zien en we hebben ook geen vroege brildragers in de familie. Ik lees dat ze met 5 jaar de test weer krijgen via het CB, ik voel zelf niet zo de noodzaak om dan ook nog op korte termijn bij een oogarts langs te gaan (mocht het bij 5 jaar nou weer niet goed zijn is dat wat mij betreft wel een goede vervolgstap). Heeft iemand ervaring hiermee?
Ik had zelf als kind een bril en kreeg die pas na jaren slecht zien, âoh wow er zitten blaadjes aan een boom!!â, dat idee. Ik denk dat ik eerder niet doorhad dat ik slecht zag of er niet zo mee bezig was, bij mij werd de behoefte duidelijk omdat de juf zei dat ik met mijn ogen kneep als ik naar het schoolbord keek. Maar ik snap niet zo goed waarom je niet naar de oogarts zou gaan? Je twijfelt duidelijk of het cb het goed toetst, dan kan je toch maar beter een second opinion krijgen van een arts?
Als je kind echt slecht ziet gaat ze vast gebaat zijn bij een bril
Kindje van 4 van vrienden had nog geen enkele interesse in letters en cijfers en vond boekjes en de iPad ook niet boeiend. Ze dachten er niks van, gewoon dat hij niet zo van de fijne motoriek en het lezen was maar meer van het buiten spelen etc. Bleek bij de oogtest ook dat ie niet goed zag.
Nu kan hij ineens zân eigen naam schrijven en kijkt heel graag filmpjes en spelletjes op de iPad. En hij doet ineens ook LEGO dingen nabouwen etc
Eerder zĂĄg die arme jongen het gewoon letterlijk niet.
Je merkt het niet altijd aan je kind hoor.
Bij de oogarts druppelen ze ook waardoor je kind niet meer kan accomoderen. Bij jonge kinderen is de oogspier nog flexibel waardoor de ogen veel kunnen oplossen maar dan wordt je kind onnodig moe. Zou het zeker wel laten checken hoor.
Geen ervaring met dit, maar als brildrager zou ik zeggen ga naar die oogarts. Misschien is het niks, maar dan weet je het zeker. En misschien wel een bril nodig en dan ben je er snel bij.
Het is echt super vermoeiend om te moeten compenseren om scherp te zien als je dat niet vanzelf doet en een bril is dan echt een verademing.
Wat @Yzile zegt over dat accomoderen is wat ik ook heel sterk deed en daar dus moe van werd, maar ook hoofdpijn van kreeg. Bij een reguliere meting was het zo dat mn ogen los sterkte hadden, maar samen was het 0, dus zeiden ze geen bril, want je ziet. Uiteindelijk met die druppels een meting gehad en sindsdien draag ik een bril. En ik had niet dat de bomen ineens blaadjes hadden, maar dus wel minder hoofdpijn en dat was zo fijn.
Ja! Prima ding hoor, gebruiken hem nog wel met het zitje en de stang, maar met die stang kan je makkelijk sturen. Heb geen vergelijkingsmateriaal verder, maar ben tevreden