Tips, ervaringen & aanraders #10 (Deel 10)

En @Yzile en @Hihalarisch

Dank voor jullie reacties! Ik twijfel vooral of mijn kind bij een oogarts wel mee werkt met zo’n test, maar ik ga bij het ZH wel even na wat voor test het is zodat we thuis kunnen oefenen.

1 like

Bij de oogarts is het een andere test. En je krijgt daar druppels en zo kan de sterkte gemeten worden.

Ik zou zeker gaan!

1 like

Eens met al het bovenstaande, als brildrager. Mijn dochter heeft ook een bril. Zij ging ook naar de oogarts op 4-jarige leeftijd en ze pakken dat heel goed aan daar. Ze is niet het eerste kind dat daar komt, ze hebben er doorgaans veel ervaring mee. Is echt routinewerk daar.

2 likes

Ik doe deze tests zelf op het consultatiebureau en de test met de E-haken is het meest betrouwbaar. Als kindjes van die leeftijd het niet goed snappen doe ik meestal wel de andere test. Maar dat betekent niet altijd dat de test dan beter gaat. Op deze leeftijd zijn veel kindjes ook verlegen en bang om verkeerd te doen etc.

Ik zou wel het advies opvolgen en naar de oogarts gaan. Voor de ontwikkeling is het heel belangrijk dat oogproblemen vroegtijdig worden opgespoord, we doen de test niet voor niks.

Bij mijn eigen dochter ging het ook zo en dacht ik joh zal allemaal wel meevallen, ze is verlegen, niks aan de hand. Eindstand moest ze dus wel een bril :joy: dus ik zou zeggen ga gewoon!

6 likes

Ja wij hebben deze onze dochter vond het heel leuk, evt kan je hem overnemen in roze

Buren hebben deze en voor de kleintjes is het een leuk ding, maar ik lees hier nu dat ze tot 7 jaar kunnen. Dat kan in principe waarschijnlijk wel, maar als ik naar m’n eigen kinderen en de buren kijk willen ze rond 5 jaar toch een step met maar 2 wielen ipv 3. Misschien iets om rekening mee te houden mocht je afgaan op die tot 7 jaar. Of kun je de voorwielen ombouwen naar 1? Dan heb ik niks gezegd haha

Ik had precies hetzelfde en bij de oogarts bleek dat ze -1.75 had en dus echt niet goed kon zien :sweat_smile: Uiteindelijk ben ik heel blij dat we toch naar een oogarts toe zijn gegaan en mijn dochter is heel blij met haar bril!

3 likes

Is iemand bekend met Zwemles door Floor (insta: zwemlesdoorfloor)? Ik overweeg haar programma te kopen voor onze dochter (net 4) als voorbereiding op zwemles. Ben benieuwd naar ervaringen (werkte het? vond je het het geld waard?)

Wij gaan binnenkort naar Beekse Bergen met 1 overnachting. Mijn kind is 2 en slaapt nog in de middag. Nu wil ik een beetje de dagen ‘indelen’. Er zijn 2 zwembaden, zijn die leuk of zouden jullie dat overslaan?

Zwemmen met mijn kind is 1,5 a 2 uur leuk maar daarna is hij wel echt moe. Of we moeten dat einde middag doen, de eerste dag.

1 like

Oh, wij gaan binnenkort ook en daar ben ik ook wel benieuwd naar! En mss dat iemand weet of de bootsafari te doen is met een 3-jarige? Half uur staat er, maar weet niet of ze dat volhoudt :grimacing:

Afgelopen oktober gedaan (3jaar 5 maanden) en dat was prima! Alleen het in de rij wachten was lang. Maar deden ze ook goed.

1 like

Ben alleen bij zwembad van Lake Resort geweest, met toen een ouder kindje. Is niet heel groot en het ondiepe goed afgescheiden van het diepe. Vond zelf zwemmen op die leeftijd teveel gehannes dus kan je niet goed adviseren of het de moeite waard is haha, maar was heel behapbaar bad.

1 like

Mijn baby van 8 maanden is gek op klimmen, zich optrekken, oefenen met stapjes etc. Ik was aan het denken of het nu al leuk zou zijn om een soort klimrek of van die foam blokken ofzo te kopen, maar het is natuurlijk fijn als dat ook nog lang leuk blijft. Iemand tips hiervoor?

1 like

Mijn kind heeft voor zijn eerste verjaardag zo’n klimdriehoek met glijbaan gehad en hij speelt er nu nog steeds heel leuk mee! Op dit moment staat hij er als ‘brug’ en speelt hij er veel met zijn autootjes op (nu ruim 2).

Ik had hem in de zomer wel een tijdje opgeborgen. Zodat het ook leuk blijft hoop ik. Ik vind het een aanrader! En ik heb ook het idee dat het hem op motorisch gebied wel geholpen heeft. Hij kon al heel snel stabiel klimmen, klauteren, allerlei manieren de glijbaan af. Hij springt nu ook heel goed van die brug af haha

2 likes

550x266-4125473534
Wij hebben laatst deze geleend van de speelotheek en m’n 3,5 jarige speelde er iedere dag mee. Ook veel fantasiespel (gevangenis, tent). Maar ook van de glijbaan af of als wip. Wel een gigantisch ding.

1 like

Zo’n driehoek hebben ze bij ons op de opvang dus wij hebben thuis iglu blokken aangeschaft

3 likes

@Pandava wij hebben ook die iglu blokken en vind die heel fijn! Zeker rond de 1 jaar is het niet zo erg als ze een keer vallen, want dan hebben ze een zachte landing. En nu met bijna 2 rent ze er nog dagelijks overheen.

2 likes