Tips, ervaringen & aanraders #10 (Deel 10)

Waar kan ik leuk kinderschoenen / sneakers kopen maat 28? Ik vind 60+ euro best aan de prijs (bijv bij shoesme)
Ben niet zo merkgebonden maar vind een beetje hip / neutraal wel leuk.

Vans of Nike in de sale? Of zoek je winkels

Scapino heeft soms ook leuke en niet te duur.
Mijn dochter heeft daar sneakers van die ik zelf ook leuk vind haha.

Ik zag pas Adidas etc voor kindjes bij TK Maxx

1 like

Zalando lounge. Heel vaak Nike, Adidas etc.
Maar ook nu nog bij Footlocker kids veel rond de 40 euro.
Anders kun je van Haren ook proberen.

Ik vind 60 euro ook echt teveel voor schoenen die vaak heel snel verslijten maar effe gedragen kunnen worden voor ze er weer uitgroeien. Ik kijk zelf vaak bij van Haren en bij de H&M online heb je ook vaak leuke sneakers.

1 like

Zalando lounge of Limango

1 like

Oh wat goed! Hoop dat het goed met haar gaat :pray:t2:

Mijn zoontje zit bij Jayra sport in Rdam Kralingen.
Elke zaterdagochtend. Daar is ook een wachttijd, maar is nu rond de 4-5 mnd dacht ik. Ze beginnen al met peuterjudo. Is een aanrader. Mijn zoontje zit er al ruim 4 jaar op en gaat binnenkort al voor z’n groene band.

@Toverfee bedankt. Die had ik nog niet gevonden. Is wel een beetje uit de buurt bij mij.

Wij hebben opa’s en oma’s die dit voorstelden als cadeau voor een eerste verjaardag dus dat is niet nodig, bedankt voor het aanbod!

Dankjewel iedereen voor de reacties!

2 likes

God man, wat is oorpijn/ontsteking bij die kleintjes toch kut. En geen koorts betekent niks aan te doen (behalve pijnstillers). Vind het zo sneu.

Mocht iemand nog tips hebben behalve neusspray en hoofdeinde verhogen…

2 likes

Je zegt al pijnstillers. Je kunt paracetamol afwisselen met nurofen wanneer ze heel veel pijn hebben. Ik weet niet of je dat al deed.
Verder heeft de kno arts altijd bij ons gezegd dat je de zoutoplossing niet te veel kan gebruiken. Dus veel sprayen.

Verder geen nieuwe tips. Het is echt uitzitten. En als het vaker gebeurt een doorverwijzing vragen naar de kno.

1 like

Ik zag dus laatst op tiktok de tip: otalgan. Zijn oordruppels die verdovend werken. Ik heb er zelf dus (nog) geen ervaring mee. En ik weet niet of je baby of peuter last heeft maar het is vanaf 2! Mag trouwens niet bij een loopoor en/of buisjes.

1 like

Oh das een goede van die neusspray. Al vindt ie dat natuurlijk ook vreselijk… maar goed als het helpt.

@Vloeistof thanks! Maar dat durf ik niet aan als het niet op aanraden van de huisarts is. Morgenochtend toch maar even de HA bellen. De laatste keer dat hij dit had is alweer even geleden. Maar in het eerste jaar heeft hij ook zoooo vaak oorontsteking gehad.

1 like

Oorpijn is zo shit ja, je kunt er weinig mee. Ik weet niet of je al nurofen geeft maar dat hielp een stuk beter dan zetpillen bij mijn kinderen. Sterkte!

1 like

Na een goede maand op de opvang is m’n kind ineens ontroostbaar als ik weg ga. Het wennen ging super goed, hij was daar van 8-12 zonder problemen. En nu kan ik ā€˜m na een half uur weer ophalen. :sob: Thuis is hij blij, op de opvang ook als ik er ook ben, dus ik weet niet zo goed wat ik anders kan doen.

Heeft iemand hier ook ervaring mee? M’n kind niet ophalen als hij ontroostbaar is, is voor mij geen optie (en hoeft ook niet want ik werk niet). Als m’n man hem brengt zelfde verhaal helaas.

Hoe oud is je kind?

1 like

Ruim anderhalf! Was wel handig geweest om meteen ff in het bericht te zetten ja.

1 like

Is geloof ik ook weer een piek in verlatingsangst toch rond die leeftijd? Ben je al het gesprek aangegaan op de opvang wat zij voor ervaringen hebben? Je kind zal vast niet de enige zijn die hier last van heeft.

Ik heb geen ervaring met die leeftijd maar wel een kind die heel veel moeite had met wennen op de opvang vanaf 8 maanden en veel last van verlatingsangst. Bij ons heeft dat dus wel maanden geduurd en hebben we vooral altijd gezorgd dat we haar konden ophalen als het niet ging en opbouwen met kleine stapjes. Verder doen we thuis altijd veel kiekeboe, rituelen als we weggaan enzo. Ik deed ook wel als ik haar ging ophalen dan nog even 15 minuten ofzo blijven om te laten zien het is een fijne plek en ik haal je hier niet weg omdat het eng is. Misschien kan je een plan maken met de opvang dat je soms wat langer blijft oid?

1 like

Ah ja, dat van verlatingsangst zou goed kunnen. Zo voelt inderdaad ook wel aan, misschien dat het ook meespeelt dat ik zwanger ben (en juist daarom wilde ik graag dat hij een paar ochtenden naar de opvang gaat haha).

Ik blijf nu wel een stuk langer als ik hem daar breng, maar bij het ophalen gaan we meteen weg. Dan wat langer blijven is een goede, dat ga ik overleggen met de leidsters daar. Verder is het denk ik idd weer opbouwen met kleine stapjes, dat is ook hoe de opvang het wil blijven doen.

Wat voor rituelen deden jullie bij het weggaan? Hier wachten we vooral op dat het kind zelf ā€˜doei’ zegt maar daar kan ik nu lang op wachten. :joy: