Ik heb een baby die het vaak warm heeft en dus ook geen winterjasje heeft. Ze draagt een dunne jas en heeft een voetenzak of als het koud is en ze in de draagzak gaat een berenpakje. Altijd voldoende, alleen koude handjes en neus. Nu groeit ze uit haar oude berenpakje en heb ik er een nodig in maat 86. Lijkt onmogelijk op vinted te vinden. Veel Chinese onesies maar niet wat ik zoek. Wel meer van die skipakken maar ben bang dat het veel te warm is. Iemand anders ook een kind die het snel warm heeft en ervaring met een ademend pak?
Ons kind gaat goed op wollen jasjes. Hij draagt nu een Engel jasje. Waar andere kinderen van de opvang rillen van de koud in een vergelijkbaar jasje, heeft de mijne nergens last van.
Ja of een wollen pak! Die heb je ook van Engel maar bijvoorbeeld ook van Dilling
Een Joha overall? Die draagt de mijne veel in de voetenzak, is lekker soepel en ademend.
Bedankt voor de tips! Ben terughoudend geweest om dure dingen te kopen omdat ik telkens bang ben dat ze er na een paar weken weer uitgegroeid is maar ga toch eens kijken
Hoe gaan jullie om met boos zijn/terecht wijzen als je peuter iets verkeerd gedaan heeft?
In een (zoveelste) driftbui heeft hij wat van ons interieur gesloopt… behalve apart nemen en hem streng erop aanspreken dat hij wat verkeerd gedaan heeft kun je nog niet echt doen toch? Hij is twee en het leek alsof hij zich er niks van aantrok 🫠🫠
Ik heb echt opvoed tips nodig haha!
In de draagzak wordt een berenpakje afgeraden. Dit ademt niet goed genoeg en is te ‘luchtig’ waardoor de zak niet goed aansluit.
Ik zou ook kijken naar een wollen jasje of wollen romper/shirt.
Een ielm pak? Eventueel een dun jasje er overheen.
Ik zag op Instagram dat Kik en Lidl een soort dupes van zo’n wollen Engel overal verkopen!
Geldt dat specifiek voor een berenpakje of alle soorten pakjes? En waarom dan, vanwege het materiaal of dikte oid?
Ik ben niet van het gentle parenting en best wel streng, dus wellicht dat veel vrouwen hier het er niet mee eens zijn, maar mn interieur moedwillig slopen zou echt al mn grenzen overgaan, dus vandaar:
Als mijn kind dat had gedaan had hij zekerrrrr op de trap gezeten, geholpen met opruimen en een goede preek gehad. Je kind is 2 maar niet achterlijk, ik snap dat ze nog veel moeten leren maar ze moeten ook leren dat ze hun impulsen moeten beheersen en dat acties consequenties hebben. Dingen in huis kosten geld, het moet niet zo zijn dat kinderen je huis gaan terroriseren!
Ik had hem de rest van de dag ook geen snoep/koek oid gegeven en wellicht wel geen ipad. Als er een leuk uitje die dag of de dag erna op de planning stond was dat ook niet doorgegaan.
Nogmaals, dit is mijn opvoeding! Er is geen beter of slechter uiteraard
Je kind kan natuurlijk nog niet zijn emoties reguleren. Mijn ervaring is om tijdens de driftbui te benoemen (en voor hem erkenning) dat je ziet dat ie boos is en hem verplaatsen naar een plek waar hij veilig kan uitrazen met jouw in de buurt. Vaak hielp het hier als ie wat kalmer werd vragen of ie een knuffel wil. Dat was eigenlijk altijd ja. Met de knuffel kalmeerde ie meer en in kalme staat zei ik dan de grenzen: je mag boos/verdrietig zijn, maar we maken spullen niet kapot/we gaan niet slaan/etc. En dan zeggen wat wel mag.
In een driftbui komt toch niks binnen.
Ik geloof zelf niet zo in straffen/grenzen stellen met iets wat niet in relatie staat tot de ‘daad’.
En ook proberen te achterhalen wat de driftbuien veroorzaken (moe, honger, geen keuze geven enzo?) En wellicht daar wat in aanpassen.
En ja het is soms verdomd moeilijk om kalm te blijven.
Maargoed elk kind is anders, en dit werkte voor ons eerste kind best goed, maar bij temperamentvollere kinderen misschien wel helemaal niet. Ik merk bijv dat dit bij mijn tweede kind iets minder werkt. Daar zijn we nu nog aan het uitvogelen wat goed werkt.
Als ik iets echt niet leuk/goed vind zet ik mijn kind op zijn billen. Wel als het echt in het moment is. Dan benoem ik het kort. Ik ga niet meer een heel lang verhaal houden, mijn emoties benoemen, zijn emoties benoemen want dat heeft in het moment toch geen zin.
Maar dat zitten houd ik ook kort. Vrij snel daarna vraag ik of hij bij mij wil zitten of een knuffel wil. Dan benoem ik het nog een keer rustig en dan klaar.
Ik heb tips nodig voor zwemles. Mijn dochter zit sinds eind okt op zwemles. Heeft nu zo’n 12 lessen gehad. Lessen zijn in kleine groepjes (2-3 andere kindjes, soms is ze alleen). Het is direct zonder bandjes, maar ze start dus wel in het ondiepe. Ze vindt het qua spelletjes in het water allemaal erg leuk (ballen verzamelen, op zo’n noodle als paardje hoppen). Maar de echte opdrachten weigert ze mee te doen (in het bad springen, op rug drijven, gezicht onder water). Ze vindt veel spannend, met alles, dus dat is mij niet vreemd. Maar ze wil bij zwemles niets proberen. Ze hebben echt engelengeduld met haar. Maar mijn geduld is inmiddels wel op. Met deze houding zitten we over 3 jaar nog in badje rood.
Belonen, boos worden, stickers, cadeautjes, wel blijven kijken, niet blijven kijken. Allemaal geprobeerd en niets helpt.
Als we zelf gaan zwemmen is ze ook geen fan van water in haar gezicht. Maar het is ook niet zo’n drama als met zwemles. En ze staat thuis wel gewoon een half uur onder de douche, waar ook water over haar gezicht komt. We hebben thuis geoefend met een bak water en een snoepje erin, om die met haar mond te pakken. Gaat ook prima.
We gaan regelmatig zwemmen. Enige vervelende is is dat ze dan altijd bandjes om moet en dat bij zwemles dus niet zo is. Dus echt oefenen is lastig.
Inmiddels ben ik dus elke les super gefrustreerd en boos. Zwemles kost klauwen met geld en als ze nou haar best zou doen betaal ik het met liefde. Maar nu betaal ik €100 per maand om naar een chagrijnig kind te kijken die op alles nee zegt ![]()
Nee vooral betenpakjes. Indd vanwege het materiaal, dat pluizige polyester ademt niet goed en zit niet strak om je kindje heen.
Ook heeft zo’n pakje voetjes en alles met voetjes is ook afgeraden. Je kan daarmee het reflex triggeren om te gaan staan door de druk die er onder de voeten ontstaat. Een losse maillot zou kunnen maar dan echt los rondom de voetjes.
De zak/doek moet strak om je kindje heen kunnen zodat het steun geeft.
Hoe oud is ze? Mijn ervaring is dat het eerste deel van de zwemlessen, het gewend raken aan het water, echt het allerlangste duurt.
Ik begrijp je frustratie ivm de kosten, maar wil je niet te snel? 12 lessen en nu al vanalles geprobeerd zeg je. Wat zeggen degenen die zwemles geven er van? En kun je zwemles aan je partner overlaten of zelf even niet gaan kijken/ergens zitten wachten waar je het bsr niet ziet? Die boosheid gaat je kind ook niet helpen.
Ah vandaar. Maar zo’n skipak lijkt me dan ook niet goed he? Meestal heeft ze het niet aan omdat ze het dus zo snel warm heeft. Dan is gewoon een extra vestje of dun jasje voldoende. Ze is trouwens wel zo groot dat ze naar voren kijkt en zou ook op de rug kunnen
Ze is 4.5!
@itakepictures Ik snap het best dat ze het moet leren hè. Maar ze zegt al 12 weken op alles nee en wil niet mee doen.
Voor leren en proberen alle ruimte. En ik ben altijd onwijs geduldig, enthousiast en trots op alles wat ze doet. Maar hier maakt ze echt een potje van.
Bij zwemles geven ze aan dit nog nooit gezien te hebben en ook niet goed weten hoe ze er mee om moeten gaan. Want heel veel geduld hebben werkt niet en wat strenger zijn werkt ook niet.
Ik heb geen partner, dus dat is geen optie. En vind eerlijk gezegd dat ze ook best mag merken dat ik hier boos van word. Tot bepaalde hoogte natuurlijk, ik ben niet eindeloos boos waar zij bij is. Maar ze mag wel weten dat dit niet leuk is. Dat heb ik vorige les pas voor het eerst uitgesproken trouwens naar haar. T is niet dat ik al weken boos ben.
Gemiddeld gaan kindjes na 4 lessen over naar het volgende badje. Badje rood is echt het instap badje.