Tips, ervaringen & aanraders #10 (Deel 10)

Ik vond ze echt fantastisch om de billen in 1 wipe poepvrij te maken.

1 like

Weet iemand een webshop met een goede selectie hippe kindersneakers (vans/nike/adidas/etc). Ik vind het nu elke keer zo’n zoektocht om iets in een leuke kleur te vinden, en de schoenen die ik koop vind ik vaak niet op de website van het merk zelf.

1 like

We hebben vandaag een knuffel (een Grover van 70cm :sweat_smile:) en dat lijkt wat te helpen! M’n kind is niet zo gefixeerd op mij als normaal. Thuis vind hij z’n speelgoed en knuffels niet zo boeiend idd, dus nooit aan gedacht dat het op de opvang zou kunnen helpen.

Dank allemaal voor het meedenken, super lief. Ik heb vrijwel niemand in m’n directe omgeving met kinderen, dus fijn dat ik hier terecht kan haha

8 likes

Zalando?

1 like

Ik heb ze in de winkel kunnen vinden, maar toch bedankt voor je aanbod :relaxed:

1 like

Zie nu een woom voor 125 euro op marktplaats een paarse weet niet of dat de juiste maat is

Ik heb een baby die het vaak warm heeft en dus ook geen winterjasje heeft. Ze draagt een dunne jas en heeft een voetenzak of als het koud is en ze in de draagzak gaat een berenpakje. Altijd voldoende, alleen koude handjes en neus. Nu groeit ze uit haar oude berenpakje en heb ik er een nodig in maat 86. Lijkt onmogelijk op vinted te vinden. Veel Chinese onesies maar niet wat ik zoek. Wel meer van die skipakken maar ben bang dat het veel te warm is. Iemand anders ook een kind die het snel warm heeft en ervaring met een ademend pak?

Ons kind gaat goed op wollen jasjes. Hij draagt nu een Engel jasje. Waar andere kinderen van de opvang rillen van de koud in een vergelijkbaar jasje, heeft de mijne nergens last van.

Ja of een wollen pak! Die heb je ook van Engel maar bijvoorbeeld ook van Dilling

2 likes

Een Joha overall? Die draagt de mijne veel in de voetenzak, is lekker soepel en ademend.

Bedankt voor de tips! Ben terughoudend geweest om dure dingen te kopen omdat ik telkens bang ben dat ze er na een paar weken weer uitgegroeid is maar ga toch eens kijken

Hoe gaan jullie om met boos zijn/terecht wijzen als je peuter iets verkeerd gedaan heeft?

In een (zoveelste) driftbui heeft hij wat van ons interieur gesloopt
 behalve apart nemen en hem streng erop aanspreken dat hij wat verkeerd gedaan heeft kun je nog niet echt doen toch? Hij is twee en het leek alsof hij zich er niks van aantrok đŸ« đŸ« 

Ik heb echt opvoed tips nodig haha!

In de draagzak wordt een berenpakje afgeraden. Dit ademt niet goed genoeg en is te ‘luchtig’ waardoor de zak niet goed aansluit.
Ik zou ook kijken naar een wollen jasje of wollen romper/shirt.

Een ielm pak? Eventueel een dun jasje er overheen.

Ik zag op Instagram dat Kik en Lidl een soort dupes van zo’n wollen Engel overal verkopen!

Geldt dat specifiek voor een berenpakje of alle soorten pakjes? En waarom dan, vanwege het materiaal of dikte oid?

1 like

Ik ben niet van het gentle parenting en best wel streng, dus wellicht dat veel vrouwen hier het er niet mee eens zijn, maar mn interieur moedwillig slopen zou echt al mn grenzen overgaan, dus vandaar:
Als mijn kind dat had gedaan had hij zekerrrrr op de trap gezeten, geholpen met opruimen en een goede preek gehad. Je kind is 2 maar niet achterlijk, ik snap dat ze nog veel moeten leren maar ze moeten ook leren dat ze hun impulsen moeten beheersen en dat acties consequenties hebben. Dingen in huis kosten geld, het moet niet zo zijn dat kinderen je huis gaan terroriseren!
Ik had hem de rest van de dag ook geen snoep/koek oid gegeven en wellicht wel geen ipad. Als er een leuk uitje die dag of de dag erna op de planning stond was dat ook niet doorgegaan.
Nogmaals, dit is mijn opvoeding! Er is geen beter of slechter uiteraard

12 likes

Je kind kan natuurlijk nog niet zijn emoties reguleren. Mijn ervaring is om tijdens de driftbui te benoemen (en voor hem erkenning) dat je ziet dat ie boos is en hem verplaatsen naar een plek waar hij veilig kan uitrazen met jouw in de buurt. Vaak hielp het hier als ie wat kalmer werd vragen of ie een knuffel wil. Dat was eigenlijk altijd ja. Met de knuffel kalmeerde ie meer en in kalme staat zei ik dan de grenzen: je mag boos/verdrietig zijn, maar we maken spullen niet kapot/we gaan niet slaan/etc. En dan zeggen wat wel mag.

In een driftbui komt toch niks binnen.

Ik geloof zelf niet zo in straffen/grenzen stellen met iets wat niet in relatie staat tot de ‘daad’.

En ook proberen te achterhalen wat de driftbuien veroorzaken (moe, honger, geen keuze geven enzo?) En wellicht daar wat in aanpassen.

En ja het is soms verdomd moeilijk om kalm te blijven.

Maargoed elk kind is anders, en dit werkte voor ons eerste kind best goed, maar bij temperamentvollere kinderen misschien wel helemaal niet. Ik merk bijv dat dit bij mijn tweede kind iets minder werkt. Daar zijn we nu nog aan het uitvogelen wat goed werkt.

24 likes

Als ik iets echt niet leuk/goed vind zet ik mijn kind op zijn billen. Wel als het echt in het moment is. Dan benoem ik het kort. Ik ga niet meer een heel lang verhaal houden, mijn emoties benoemen, zijn emoties benoemen want dat heeft in het moment toch geen zin.

Maar dat zitten houd ik ook kort. Vrij snel daarna vraag ik of hij bij mij wil zitten of een knuffel wil. Dan benoem ik het nog een keer rustig en dan klaar.

6 likes

Ik heb ondertussen een decathlon fietsje gekocht!

7 likes