Wat ontzettend rot. Enige wat ik kan bedenken is even helemaal stoppen en dan over een half jaar/ jaar opnieuw proberen? Dan is ze een stukje ouder, is hopelijk deze negatieve vicieuze cirkel doorbroken en kan je misschien in het vooruitzicht stellen dat als ze zwemdiploma A (B) heeft ze een sport mag kiezen die ze zelf leuk vindt oid.
Geen tips maar aaarghh zo irri. Mijn dochter is ook zo. Als ze iets spannend eng moeilijk niet leuk vindt dan zegt ze dat ook niet maar gaat ze zo nukkig en bozig doen.
En op alles nee. Ik vind dat ook zo lastig want het is totaal niet te doorbreken en dan heb je alles geprobeerd en kun je ook niet consequent blijven met iets want niks werkt ![]()
4,5 is ook wel jong. Hier adviseren ze zwemles vanaf 5,5-6. Ik zou stoppen wachten tot ze wat ouder is als je er niet zoveel tijd en geld tegen aan wilt gooien. Mijn zoon wilde met 4,5 ook absoluut niet onder water. Hij start volgende week met zwemles (bijna 6) maar hij maakt al bommetjes van de kant in het diepe water.
Als het echt zo moeizaam gaat en de zwemschool heeft ook geen suggesties, zou ik denk ik overleggen om een tijd te stoppen en als ze wat ouder is weer verder te gaan.
Nee skipak inderdaad ook niet. Maar nu je zegt naar voren kijken ook niet
is geen ergonomische houding voor de heupen omdat er te weinig ondersteuning is. Helaas adverteren bijna alle merken er wel mee omdat het mensen aantrekt. Als je het al doet, dan niet meer dan 15 min. Ook omdat je kindje zich niet af kan wenden van prikkels en ze jouw reactie op dingen niet kunnen zien, wat juist iets is wat je wel zou willen
Draag haar dan indd beter op de rug. Is ook minder zwaar voor jezelf en je kindje kan nog steeds mee kijken.
Bij mijn zwemschool hebben ze aangegeven dat als je komt âvrij zwemmenâ en je wilt oefenen zonder bandjes met je kind dat dat echt geen probleem is als je dat even aangeeft bij de badmeesters/juffen zodat je kind daar ook wat gewend aan raakt met jouw veilige en vertrouwde aanwezigheid. Misschien bij jouw zwembad ook?
Misschien overleggen om tijdelijk even te stoppen en het rustig zelf zonder lessen weer beetje te proberen.
Er zit voor die kinderen soms ook gewoon echt geen motivatie om te leren zwemmen. Wij weten als ouders hoe gevaarlijk het kan zijn als ze het niet leren. Dan zit er bij ons frustratie dat het veel geld kost en lang duurt, maar een kind heeft op jongere leeftijd Ăźberhaupt nog slecht in de gaten wat het einddoel hiervan is. Zou mezelf dan even tijdelijk de frustratie besparen en een stapje terug doen, misschien is dit nu even geen goede match. Weer even samen plezier opbouwen en dan weer verder.
Zou inderdaad stoppen en over een jaar weer proberen. Zit er misschien wat angst onder?
Watervrij worden is iig vaak de langste fase.
Misschien laatste redmiddel: maar als je zegt dat ze toch soms alleen zonder andere kindjes les heeft, kun je dan niet mee het water in?
Ah bedankt voor je advies! Het gaat bij ons om een wandeling van tien minuten door een park naar de opvang. Als ze naar ons toe gedraaid zit wil ze constant alles zien en is het een grote worsteling. Terwijl er rond dat tijdstip nauwelijks meer te zien is dan de bomen. Binnenkort houdt dit ook op want dan kan ze op de fiets mee
Daarop aansluitend kan op de rug vanaf dat ze zelf tot zit kan komen, dus op hetzelfde moment als dat fietsstoeltje.
Je kan ook overwegen op de heup te dragen. Dit kan bijvoorbeeld met een ringslang maar ook met de minimonkey sling (die vond ik echt fantastisch).
Is het niet een idee om juist te kiezen voor een zwemschool waar ze les krijgt in grotere groep?
Dat ze dan ziet dat andere kinderen met plezier het water inspringen? Als inspiratie voor haar zeg maar. Ook onder het mom van âgroepsdrukâ: net als dat ze thuis niks lussen maar als ze in een groep eten dan ineens het bord helemaal leeg eten. Bovendien kan ze dan ook spelen met andere kids wat het leuker maakt ipv een zwemdocent die 100% focus op haar heeft.
4,5 is bij ons relatief jong. Onze dochter was toen ook nog niet sterk genoeg om echt baantjes te trekken. Wij zijn begonnen met 5,5.
Met een doek kunnen ze al op de rug voordat ze zelf tot zit kunnen komen maar dat vergt oefening en goede begeleiding.
Misschien is inderdaad een ringsling wat voor jullie, zeker als het gaat om maar korte momenten.
Als je ergens gaat zwemmen, wat je kan doen is een zwemvestje aan doen waar je de drijfmiddelen eruit haalt en laat.
Heeft iemand de tip tegen extreem droge wangen bij een baby? We wonen in het noorden dus al weken gevoelstemperaturen van rond de -10 minimaal en de wangetjes van onze baby worden steeds droger.
Smeer er nu purol (vaseline) op maar lijkt weinig te doen. Hij kwijlt ook als een malle dus het is met die natte handjes ook zo weer wegâŚ
La roche-posay cicaplast baume b5 is mijn zalf bij dit soort dingen. Daarna kun je nog wat vaseline erover doen.
En ik smeer altijd de wangen met vet in voor we naar buiten gaan als het echt koud is, doe je dat al?
Weleda wind en weer balsem! En inderdaad ook nog even een laagje als je naar buiten gaat
Wij smeren âs avonds voor het slapen nu een laag tepelcreme op de handen en wangen (ook mega droog hier) en dan zijn ze de dag erna weer helemaal zacht.
Deze smeren wij op de wangen van ons kind, helpt goed!
Dank allemaal! De tepelcreme heb ik nog in huis dus dat ga ik eerst proberen!