Ik heb tips nodig voor zwemles. Mijn dochter zit sinds eind okt op zwemles. Heeft nu zo’n 12 lessen gehad. Lessen zijn in kleine groepjes (2-3 andere kindjes, soms is ze alleen). Het is direct zonder bandjes, maar ze start dus wel in het ondiepe. Ze vindt het qua spelletjes in het water allemaal erg leuk (ballen verzamelen, op zo’n noodle als paardje hoppen). Maar de echte opdrachten weigert ze mee te doen (in het bad springen, op rug drijven, gezicht onder water). Ze vindt veel spannend, met alles, dus dat is mij niet vreemd. Maar ze wil bij zwemles niets proberen. Ze hebben echt engelengeduld met haar. Maar mijn geduld is inmiddels wel op. Met deze houding zitten we over 3 jaar nog in badje rood.
Belonen, boos worden, stickers, cadeautjes, wel blijven kijken, niet blijven kijken. Allemaal geprobeerd en niets helpt.
Als we zelf gaan zwemmen is ze ook geen fan van water in haar gezicht. Maar het is ook niet zo’n drama als met zwemles. En ze staat thuis wel gewoon een half uur onder de douche, waar ook water over haar gezicht komt. We hebben thuis geoefend met een bak water en een snoepje erin, om die met haar mond te pakken. Gaat ook prima.
We gaan regelmatig zwemmen. Enige vervelende is is dat ze dan altijd bandjes om moet en dat bij zwemles dus niet zo is. Dus echt oefenen is lastig.
Inmiddels ben ik dus elke les super gefrustreerd en boos. Zwemles kost klauwen met geld en als ze nou haar best zou doen betaal ik het met liefde. Maar nu betaal ik €100 per maand om naar een chagrijnig kind te kijken die op alles nee zegt ![]()