Tips, ervaringen & aanraders #10 (Deel 10)

Heeft iemand de tip tegen extreem droge wangen bij een baby? We wonen in het noorden dus al weken gevoelstemperaturen van rond de -10 minimaal en de wangetjes van onze baby worden steeds droger.

Smeer er nu purol (vaseline) op maar lijkt weinig te doen. Hij kwijlt ook als een malle dus het is met die natte handjes ook zo weer weg…

La roche-posay cicaplast baume b5 is mijn zalf bij dit soort dingen. Daarna kun je nog wat vaseline erover doen.
En ik smeer altijd de wangen met vet in voor we naar buiten gaan als het echt koud is, doe je dat al?

7 likes

Weleda wind en weer balsem! En inderdaad ook nog even een laagje als je naar buiten gaat

6 likes

Wij smeren ‘s avonds voor het slapen nu een laag tepelcreme op de handen en wangen (ook mega droog hier) en dan zijn ze de dag erna weer helemaal zacht.

4 likes

Deze smeren wij op de wangen van ons kind, helpt goed!

3 likes

Dank allemaal! De tepelcreme heb ik nog in huis dus dat ga ik eerst proberen!

2 likes

Bij ons is ook badje rood instap maar daar zitten kinderen echt wel veel langer in! Mijn 2e kind zit nu in badje rood, 4 lessen gehad, maar ze moeten echt al best een stukje onder water kunnen en nog wat andere dingen voor ze door kunnen. Als ze helemaal water vrij zijn gaat dat sneller, maar die van mij vindt dat ook nog spannend. Ja het is duur, maar een kind dwingen gaat i.m.o. ook zeker niet werken.

Bij ons zitten kinderen ook ongeveer vier-zes maanden in het instapbadje. Mijn kind (iets ouder ook) was al heel watervrij, springt zo in het water, maar kan absoluut nog niet alle oefeningen en heeft nu toevallig ook 12 lessen gehad, dus dat duurt ook nog wel even. Zegt het zwembad dat kinderen na vier lessen overgaan, of de trotse ouders van heel talentvolle kinderen? Als het zwembad het zegt zou ik eerlijk gezegd ook een pauze nemen en zelf in het weekend soms gaan zwemmen.

3 likes

Mijn dochtertje van 4 is best wel flink. Heeft vaak al maat 116/122, (maar dan is het te lang)ze vind spijkerbroekjes niet lekker zitten, weigert ze aan te doen, ook al is het oversized of met stiek.
Wat is dan leuke mode? Mag een beetje stoer zijn. Doe nu vaak een joggingbroek met spelen of een rokje met maillo en boots. Maar wil eigenlijk ook leuke broekjes kopen (echt leggings met print vind ik vaak niet zo mooi) iemand tips?

Heb je bij de jongens afdeling van Zara gekeken? Next heeft ook leuke print broeken

Flared broekjes van bijvoorbeeld hema? Of bedoel je dat ook met een legging die je niet mooi vindt?

Name it heeft wel mooie broeken. Beetje “nette” modellen, maar dan van soepele stof of met leuk printje.

Next heeft leuke broekjes met prints die wat wijder zijn met elastiek!

1 like

Ik was zelf ook nog opzoek naar een wollen pak aangezien haar kinderwagenpak echt niet meer past, en kwam toevallig deze tegen: Sense Organics gekookte wollen pak bruin

Misschien ook iets voor jou kindje?

1 like

Ik heb zo’n wollen wandelwagen pak van Lidl, Lupilu heet dat merk, en ben er echt heel tevreden over. Mijn baby is van mei, ik had maat 62/68 gekocht, ze zit nu van kleding in maat 74/80 en ze kan het pak nog steeds aan.

Deze is het, zie nu alleen dus dat hij helemaal uitverkocht is :expressionless:

Ik vind dat merk van Lidl sowieso echt verrassend goed qua kwaliteit voor het geld, ook voor skipak

6 likes

Afgelopen week wist ik even niet wat ik moest. Mijn dochter (4 en een paar maanden) wou graag een vriendinnetje meenemen na school. Dat meisje wou ook graag bij ons spelen. Haar vader wou uiteindelijk liever dat ze beiden bij hen kwamen. Het bleek zo te zijn dat ze op een afstand van 20 min rijden wonen. Uiteindelijk heb ik ze meegenomen (5 min lopen vanuit school), want ze wouden allebei graag bij ons.

Ik kreeg even een error met het idee dat mijn dochter met een vreemde mee zou gaan in de auto. Ik ken die vader verder niet, op wat ‘hoi’ en geknik na. Zouden jullie je kind zo maar ‘meegeven’ indien ze daar had willen spelen?

1 like

Ik snap je error helemaal. Ik zou liever even meegaan om te kijken waar ze wonen/kennis te maken maar snap dat dat op 20 minuten rijafstand niet zo handig is. Mijn kind (ook 4) heeft regelmatig speelafspraken en ouders geven hun kind dan zo mee. Verbaasde me ook. Wissel dan wel altijd contactgegevens uit voor het geval er iets is. Hij heeft nog niet ergens gespeeld want dat wil hij nog niet… alleen thuis. Inmiddels ken ik de ouders van de kinderen met wie hij speelt en zou hij ook zeker daar mogen spelen, maar bij onbekenden zou ik denk ik toch even meefietsen om hem daar af te leveren. Ben wel benieuwd wat de etiquette is.

1 like

Nee, niet als ik die ouders alleen van hoi en doei zou kennen. Mijn man is er heel stellig in dat ons zoontje helemaal nergens alleen mag spelen. Tot nu toe deden we playdates bij ons en buitenshuis. Bij 1 vriendje ben ik meegegaan, met die moeder kan ik het goed vinden.

Bij ons thuis zijn ze wel altijd welkom. Gisteren ook een vriendinnetje mee. Haar vader kwam haar om 16:30 halen en ging om 18:30 weg want gezellig. Die ouders hebben we nu zo regelmatig gesproken en meegemaakt dat ik het wel vetrouw als ons zoontje daar zou spelen maar mijn man houdt tot nu toe voet bij stuk. Binnenkort maar over hebben want ons zoontje vroeg dus vanmorgen of hij de volgende keer bij haar mag spelen en haar kat mag zien. En ik wil hem dat plezier en die ontwikkeling niet ontnemen.

1 like

Herkent iemand dit?

Onze dochter van net 3 is de laatste tijd steeds vaker heel boos. Ze kan dan ineens uit het niets (voor mijn gevoel) van 0 naar 100 gaan. Op zo’n moment kan ze ontzettend erg uitdagen tot ik mijn geduld bijna verlies, alles wat maar om haar heen ligt móet ze mee gooien (ook breekbare dingen) en ze doet me soms heel bewust pijn door bijv. aan mijn haren te trekken.

Het voelt voor mij iets heftiger dan gewoon ‘normaal’ peutergedrag en ik vind het lastig hoe ik dit opvoedkundig het beste kan benaderen. Ik probeer al een balans van streng grenzen stellen, maar tegelijkertijd haar ook haar veiligheid geven en haar emoties benoemen.