Dat is wel een goede denk ik.
@Keroppi dat is ook wel een beetje zo. Maar als je eenmaal over bent op het grote bed ga je natuurlijk niet weer terug naar het ledikant als het niet werkt. Dan moet je wel doorzetten denk ik.
Dat is wel een goede denk ik.
@Keroppi dat is ook wel een beetje zo. Maar als je eenmaal over bent op het grote bed ga je natuurlijk niet weer terug naar het ledikant als het niet werkt. Dan moet je wel doorzetten denk ik.
Is dat zo? Ik heb hier nooit eerder over nagedacht, dus missch heb je helemaal gelijk. Maar als het echt niet werkt zou je best terug kunnen gaan toch? Of ben je bang dat je kindje dan gaat klimmen om uit het ledikant te komen omdat het al âheeft geproefd van de vrijheidâ?
Anekdotisch bewijs maar mijn dochter kwam heel lang nog niet zelfstandig uit bed toen ze een open bed had (ze was toen bijna 2,5 jaar). Terwijl dat van ons wel mocht. Als ze 's ochtends wakker werd, riep ze ons ook nog steeds om haar uit bed te halen. Heeft echt nog wel een tijd geduurd voordat ze besefte dat ze er elk moment uit eigen vrije wil uit kon stappen ![]()
Al is het alleen maar omdat het niet praktisch is als je het grote 1 persoons bed in de kamer hebt gezet en je na 5 nachten het ledikant er naast moet zetten oid. ![]()
Dat is het andere uiterste. Lijkt me in het begin wel ideaal ![]()
Mocht het niet goed gaan kun je ook tijdelijk een campingbed neerzetten ipv het ledikant weer op te zetten. Maar wie weet, misschien is er wel helemaal geen probleem
Heeft iemand deze en is het een aanrader? https://www.smythstoys.com/nl/nl-nl/buiten/zand-en-watertafels/step2-watertafel-pump-en-splash-discovery-pond-met-waterspeelgoed/p/203281 Of andere (grote) watertafel? Is een verjaardagscadeau voor mân dreumes en bijna kleuter dus mag wel wat duurder en willen wel echt een grote, niet zoân gammel ding wat gauw uit elkaar valt. En geen hout want mijn kinderen houden van hysterisch en zijn niet zo van neutrale dingen waar ze zelf een spel mee moeten verzinnen ![]()
De groei gaat vanaf 2 niet meer zo keihard, als ze nu 95cm is zit ze op de +2 lijn ongeveer? Als je die dan volgt zou ze bij 3 jaar 103cm zijn, dan begint het ledikant krap te worden.
Mijn kind van iets meer dan een meter ligt nu in een groot bed zo ongeveer met zân knieĂ«n op zân kussen, de onderste helft van het bed is nog nooit gebruikt ![]()
We hebben ons kind nog nooit een zetpil (hoeven) geven dus misschien denk ik er te moeilijk over, maar er komt weer een tand door en daardoor is ie gewoon jengelig, prikkelbaar, slaapt slechter en gewoon niet helemaal zichzelf. Zouden jullie dan een zetpil geven? En dan bijv een voordat ie naar bed gaat of gedurende de dag ook?
Ja voor het slapen gaan. Voor iedereen beter
.
Ja zeker doen! Nacht sowieso maar als je het idee hebt dat hij/zij overdag ook last heeft zou ik overdag ook doen.
ik zou geen enkele reden kunnen bedenken om dit niet te doen?
Ja hoor, en ook overdag als hij zich niet lekker voelt. Waarom laten lijden als het niet nodig is?
Ja en zeker als de bv de basis van slaap/eten/drinken in het gedrang komt ook geven.
Ja I know, bij een volwassene zeg ik ook meteen gooi er een paracetamol in maar vind dat bij een baby toch spannend ofzo. Geven er vanavond een en hopen op iig een goede nacht en dan zien we morgen wel weer.
en @Shinshell
Onze temperamentvolle dochter krijgt ook echt mega driftbuien, inclusief slaan en bijten zonder dat ik contact kan maken. Wat ik nu vaak doe, ik blijf in haar buurt maar zet haar ergens neer dat ze niet weg kan rennen (dus bijv in haar kamer en ik ga voor de deur zitten, bij haar in de buurt) en als het een mogelijkheid is, helpt het bij ons ook vaak als een ander het overneemt. Dus niet degene op wie ze initieel boos is geworden erbij houden maar partner (of in mijn geval ouder of vriend(in)) laten instappen. Als ze dan gekalmeerd is kan ze vaak niet uitleggen wat haar trigger nu precies was, maar wel dat ze boos was en kan ik uitleggen dat bijten of slaan niet een oplossing is. Laatst vroeg ik wat haar kan helpen als ze zo boos is en toen zei ze: fluiten (helpt ademhaling onder controle te krijgen) en knuffelen, dus dat proberen we nu te benadrukken als ze in een bui is. Ze is overigens ruim 3 jaar. Ăn geloof me, ook deze buien worden minder en het wordt echt beter.
Ik vroeg hier laatst tips om de ochtendroutine te versnellen en om ervaringen met een timer. Het consequenter zijn heeft zeker geholpen! Maar nog een tip voor anderen die hiermee strugglen: een timer werkt hier dus ook heel goed voor de overgangen. Ze vindt het grappig dat er een alarm afgaat en stelt veel minder in vraag dat bv. ontbijt is afgelopen; het is gewoon zo want het alarm is afgegaan.
Wij zijn pas verhuisd van een appartement (gelijkvloers) naar een huis met twee verdiepingen. Ons zoontje is drie. Hij kan goed klimmen en traplopen maar is geen trappen in huis gewend en ik denk dat hij het risico van een val van de (hoge, steile) trap niet snapt (voor zover een peuter dat kan inschatten). Hij luistert tot nog toe meestal goed naar onze regel dat hij alleen samen met ons de trap op en af mag en voor de nacht hebben we traphekjes, die we van iemand hebben overgenomen. Deze hekjes zijn vrij kut in gebruik en ook totaal niet stabiel. Kind heeft zich âs nachts niet in de buurt van de trap vertoond, maar wij worstelen er zelf mee en de kat is er ook al op vast blijven zitten. Mijn man (die de hekjes steeds weer vastmaakt omdat ik onhandig ben) wil nu vannacht zonder hekjes proberen. Ik vind dat wel heel spannend, want wat als kind van de trap valt? Tegelijkertijd weet ik dat traphekjes eigenlijk maar tot twee jaar effectief zijn (ivm kracht en inventiviteit van het kind) en kunnen deze hekjes met een flinke zet ook zo naar beneden vallen. Wat zouden jullie doen cq wat zijn jullie ervaringen met (stoppen met) traphekjes?
Wij hebben al 3 jaar een step 2 watertafel, wordt nog steeds mee gespeeld! Dochter van 3 soms nog en zoontje van 1 ook. Hebben eentje op poten en die zijn best stevig plus juist handig als ze nog niet zo goed kunnen staan dat ze er tegenaan leunen. Maar goed op de grond zouden ze ook kunnen zitten natuurlijk. Hij staat nu ook alweer de hele winter buiten en is nog steeds goed. Wij zijn er dus heel blij mee en ken ook twee anderen met dezelfde die er al jaren plezier van hebben!
Ik ben net gestopt met de traphekjes overdag dicht doen omdat ze ze zelf kan openmaken/of in dat proces er dusdanig op hangt dat het me niet heel veilig lijkt. Daarnaast vind ik het super onhandig met de baby. Ze kan sowieso ook goed zelf naar boven en naar beneden. Ik denk dat het veiliger is als je daar samen vertrouwen in krijgt door het te oefenen en uit te proberen (en een paar basisregels zoals hand aan de leuning of achteruit eraf oid af te spreken) dan een gammel hek laten staan.
'S nachts is hier het traphekje juist nog wel dicht omdat ik toch bang ben dat ze anders in het donker de trap af gaat. Ik hoop dat ik zo op zân minst wakker word van een uitbraakpoging
Maar denk niet dat het nodig zou zijn.omdst het overdag dus zoveel geoefend wordt en ze zich aan de afspraken houdt.
Wij zijn toen mijn zoontje bijna 2 was naar een huis met een trap verhuisd, daarvoor liep hij al wel de trappen op naar ons appartement. Ik gebruikte al heel snel geen traphekje meer boven omdat ik hem er heel erg vertrouwde, alleen deed ik âm juist âs nachts wel nog een tijdje dicht omdat ik inderdaad dacht âAls hij âs ochtends in het donker zân bed uit komtâŠâ Ik weet eigenlijk niet meer wanneer we daarmee gestopt zijn. Is het heel erg om deze rothekjes nog 1 keer per avond dicht te doen? Of gaat het om meerdere keren?
Wsl is dit ontzettend overdreven van mij maar krijg helemaal stress van die nutrilon situatie ![]()
Ben nu 32 weken zwanger en wil vanaf moment 1 flesvoeding gaan geven, ik lees nu zoveel verschillende verhalen over wat te doen. Welke gebruiken jullie? Of denken jullie dat het binnenkort weer opgelost is, nogmaals wsl overdreven gestress maargoedđ