Tips, ervaringen & aanraders #10 (Deel 10)

Oke thanks! Scheelt meer dan de helft van de prijs als ik alleen dat badje los koop.

En is het heel zwaar om er een paar stappen mee te tillen om hem te legen?

Zou ook wel in de badkamer kunnen badderen maar dan moet het gewoon op de grond. Geen plek voor een standaard daar denk ik.

Ligt eraan of jij 30 liter zwaar vindt of niet. Ik zou het gewoon op de grond in de badkamer doen.

7 likes

Ja, dat is zwaar. Bedenk dat je net bevallen bent en alles zwaarder aanvoelt, misschien met een keizersnede en dan mag je geen zware dingen tillen.

4 likes

Ja dat is behoorlijk zwaar en het water klotst dan ook alle kanten op met lopen :joy:

6 likes

Onpopulaire mening, maar ik vond dat stokke badje niet fijn, de randen waren ook best instabiel. We hadden hem gelukkig te leen, dus ik heb hem terug gegeven en een simpel badje van de hema gekocht. Ben van plan om mn kind er deze zomer ook gewoon buiten mee/in te laten spelen. En je kan er idd niet mee lopen als ie vol is, daar is ie echt te zwaar en instabiel voor en dan klotst het water alle kanten op.

1 like

Haha ja dat is heel zwaar, even tillen is echt geen optie.
Ik heb gewoon een simpel wit badje met standaard van marktplaats gekocht voor een tientje. Looks boeiden me echt niet haha. En op een gegeven moment kon hij hier over naar een gewoon bad, als je die hebt is het maar voor een paar maanden.

3 likes

Zoals anderen al zeiden… is echt zwaar. Wij zetten de standaard (had wel gewoon zo een standaard wit badje) over de wc in de badkamer heen. Zou dat bij jullie ook kunnen?

2 likes

Ik zou met een badje op standaard ook even in de winkel checken of het niet te hoog is. Wij hadden een badje te leen van mijn schoonzus, maar het was te hoog voor mij waardoor ik mn baby amper vast kon houden, zeker als ik mijn onderarm onder zijn nek moest doen zoals de kraamzorg dat leerde. Hebben het badje dus 3 keer gebruikt en daarna gewoon meegenomen onder de douche.

2 likes

Ik heb ook een goedkope geleend, ga ervanuit dat we hem maar kort gebruiken. Dan neem ik haar mee onder de douche of in het grote bad in zo’n inlegger.

1 like

Ik heb hem en vind hem top, inclusief standaard. Je kan hem makkelijk opvouwen en daardoor makkelijk opbergen. Het is idd geen mooi ding, maar wij hebben ook een kleine badkamer, dus iets anders was niet echt een optie.

Ik heb newborn inzet van Stokke zelf en eentje van (ik dacht) prenatal gebruikt en ik vind die van Stokke minder prettig. Ze zakt er idd meer op weg en ze ligt ook minder in het water. Vind een inzet an sich wel fijn, omdat ik dan beide handen vrij heb om haar te wassen.

We hebben hem de eerste keer in de woonkamer gebruikt, maar met legen was dat dus erg onhandig, daarna alleen nog in de badkamer.

Wij hebben het badje inclusief standaard gekocht van Twistshake. Nog niet bevallen dus geen idee of we het wat vinden maar ik wilde perse voor in het begin met een standaard aangezien het mij echt niet fijn lijkt om op de grond te zitten. En ik ook geen zin heb dat we zo’n zware bak met water moeten gaan tillen vanuit een andere kamer.

1 like

Over badderen gesproken. Mijn bijna peuter wil opeens absoluut niet meer in bad. Ze vond het tot een maand geleden leuk (behalve haren wassen). Ze gaat altijd samen met haar broer. Nu is het huilen, krijsen, tegenstribbelen, al voordat ze überhaupt in bad zit.

Iemand een tip hoe ik dit kan aanpakken?

1 like

Douchen? Die van mij wilde het ook van de ene op de andere dag niet meer en heeft nooit meer in bad gezeten. Ik heb toen nieuw speelgoed gekocht om haar over te halen te douchen (foam letters voor op de muur van de zeeman) en sindsdien doucht ze. Bijkomend voordeel is dat ze vrij snel daarna alleen ging douchen, ik was alleen haar haren en billen maar hoef er verder niet bij te blijven.

1 like

Bij de vorige 2 het Stokke badje gehad en wat een geweldig ding, ze zaten er zelfs op latere leeftijd nog samen inšŸ˜‚ Altijd zonder standaard gebruikt. In het begin op de eettafel, aanrecht of soms commode en daarna op de grond met een handdoek eronder.

Nu zwanger van #3 en zo’n badje aangezien we nu een bad in de badkamer hebben, dus echt voor het begin. Daarna kan je dat bad inzetje ook nog onder de douche of in het grote bad gebruiken en wederom opvouwbaar.

https://www.bol.com/nl/nl/p/joyful-parenting-opvouwbaar-babybad-met-ligstandaard-inclusief-thermometer-ce-gekeurd-baby-bad/9300000195194918

Ik heb de standaard echt nooit gemist. En tilde de bak met water gewoon op trouwens (badderde wel altijd in de keuken of badkamer), maar je hebt ook van die slangen om het wat makkelijker te maken😜

1 like

Oh nee dat is nog meer drama. De douchestraal is eng :weary:

2 likes

Wij hebben dit ook gehad en best veel uit de kast getrokken om haar toch over te halen, maar uiteindelijk was tijd hetgeen wat nodig was… veel tijd. Helaas dus wel een flinke periode een krijsend spartelend kind moeten badderen/douchen. We moesten het ook altijd samen doen (vriend en ik). Maar na een periode was het ineens weer over en nu is ze weer de waterrat die ze daarvoor ook was :woman_shrugging:.

Wat misschien voor jullie wel helpt:

• nieuw badspeelgoed
  • eigen speelgoed mee mogen nemen (duplo, pop, knuffel, hoe gekker hoe beter)
  • geen douchekop gebruiken (uitspoelen met beker bijv)
  • mini douchekop/speeltje (wij hebben deze) kan ze mee spelen, wel lastig om hiermee haren uit te spoelen (lage waterdruk)
  • haar een speeltje/knuffel laten badderen, zij is zelf aangekleed en staat naast het badje
  • washand voor de ogen laten gebruiken
  • tellen hoelang iets duurt (bijv 10 tellen om haren uit te spoelen)
  • samen douchen (eventueel volledig opgetilt)
  • indien ze een speen heeft, die mee in bad/douche
  • laten spelen in leeg bad / douchekabine zonder water
  • badje op totaal andere plek zetten, bijv in de keuken, haar slaapkamer. Wat mogelijk is met de vloer :sweat_smile:
  • minder water in bad
  • haar laten staan in bad
  • niet einde vd dag in bad (kind = moe) maar bijv op een vrije dag na het ontbijt (energie vaak beter)
8 likes

Dankje voor alle tips!

1 like

Nog een tip: altijd hetzelfde doen en in deze volgorde. Voordat je in bad gaat, vertel je de stappen en doordat je altijd hetzelfde doet, wordt het voorspelbaar en daarmee duidelijk voor je kind.
Het heeft hier een half jaar geduurd en was toen ineens ook weer over. Rare peuters.

5 likes

Over badderen gesproken. Mijn kind vindt het stokke badje nu weer helemaal geweldig. Hij kan er echt lang inzitten en spelen. Maar vanaf wanneer laat je je kind (even) alleen in bad?

Alleen als in even uit de badkamer om een handdoek te pakken oid? Denk rond de 1,5? Je voelt zelf wel aan wanneer dat kan met je kind.

1 like