Meestal spreek ik af na 3 uurtjes weer ophalen, als ze om 14.15 uit zijn. En op woensdag eigenlijk hetzelfde, dus van 12:00 tot 15:00. Of eerst thuis eten en dan spelen.
Ja en je kan ‘m ook nog als slee gebruiken met sneeuw, haha
Bij kindjes die voor het eerst komen spelen, houd ik 2 uur aan. Als het echt voor geen meter loopt, is 2 uur al best lang
Ik ben begonnen met 1,5 uur spelen omdat het voor mijn kind de eerste keer was en ook gelijk bij ons thuis. Nu is het vaak 2 uur met hetzelfde vriendje. 2,5 uur is voor mijn 4-jarige eigenlijk net te lang en begonnen ze een beetje te kibbelen
Thanks voor de reacties! Ze wordt rond 15.00 weer opgehaald dus zo’n 2.5 uur. Vind het tot nu toe erg relaxed. Heb twee wassen gevouwen en zit nu met thee en een tijdschrift op de bank
Maar zal vast niet altijd zo chill gaan hahaha.
Is er wel eens iemand bij de 9 maanden beurs geweest? Mijn moeder zou het fantastisch vinden om te gaan met haar 2 zwangere dochters. Voor haar wil ik dat graag doen, maar tis wel 6 uur reizen (retour) en dan ook nog een entree van 25 euro om stands met merchandise te bekijken?
Ik ben al eens geweest (niet zwanger) met een vriendin. Morgen ga ik zwanger van nr 3 met mijn moeder als een soort ‘laatste baby dus leuk’ uitje.
Je kan er enorm veel kopen. Van complete kamer, tot speelgoed tot kleding. Vaak heb je dan ook specifieke modellen met korting. Bij little dutch kreeg ik toen bijvoorbeeld washandjes voor 1 euro uit de vorige collectie.
Alleen om te kijken zou ik niet zover rijden. Mocht je nog inspiratie op willen doen of spullen willen aanschaffen is het wel leuk.
Ik ben er vorig jaar geweest en vond het wel geinig, maar ook heel overweldigend. En absoluut geen must. Ik heb er niks gekocht of gekregen wat ik niet ergens anders had kunnen kopen of krijgen.
Ik zou er geen 6 uur voor reizen. Ik zou dan misschien eerder naar een zaak als babypark gaan of een ander leuk uitje met je moeder en zus.
Het is vast al geweest maar wij doen meestal 1,5 a 2 uur, best kort maar ik vind het dan al wel lang zat geweest.
Heeft iemand dit boek van de Hema HEMA foto - nu ben jij de grootste - HEMA ? Mijn dochter van 2 wordt over een paar weken voor het eerst grote zus en we willen haar dan graag iets geven en ze is DOL op boekjes. Of heeft iemand een ander leuk idee? We hebben al ‘Bobbi wordt grote broer’ en daar is ze ook gek op.
Deze is voor 2 jaar denk ik nog leuk, voor mijn 3 jarige is net wat simpel:
Ik heb een knuffelpoes met accessoires om te verzorgen gegeven, maar ze kijkt er niet naar om haha. Haar zusje is veeeeeeel interessanter.
Het prentenboek van het jaar misschien, kleine aap? Gaat over een klein aapje dat een broertje heeft gekregen en dat dolgraag wil vertellen.
Oooo die is zo leuk! Mn zoontje heeft die gekregen toen zijn broertje geboren werd.
Ik kan me weinig dingen bedenken die het waard zijn om 6 uur voor te reizen en de negenmaandenbeurs is er niet eentje van haha. Snap wel vanuit je moeders perspectief dat ze wat leuks met haar zwangere dochters wil doen, maar zou dan wat zoeken wat dichterbij is of samen een workshop ofzo.
Voor mijn dochter had ik: wat zit er in je buik, mama.
Wel een jongetje in de hoofdrol maar is zo’n flapjesboek. Ze vond het in iedergeval heel leuk.
En saar wordt grote zus was een hit.
Wij hebben deze van vrienden gekregen toen onze jongste geboren werd en hij is erg leuk vind ik! Wel gericht op dat de oudste de jongste dingen moet leren dus als je daar wat op tegen hebt dan minder geschikt maar ik (en mn oudste) vind hem erg leuk!
Oh misschien had ik erbij moeten zeggen dat ik sowieso moet reizen om mijn moeder of zus te zien. Mijn moeder woont aan de ene kant van het land, ik aan de andere kant en mijn zus ergens halverwege. Dus een bezoekje aan een babywinkel zou ook minimaal 4 uur reizen zijn (2 uur OV heen, 2 uur OV terug) als we dat gezamenlijk zouden willen doen haha.
Dat prentenboek van het jaar over dat aapje gaat ook over dat ze een baby broertje krijgt. Is echt mooi geïllustreerd.
Ja mijn dochter is hier ook gek op! ‘Kleine aap’ heet ie.
Wat doen jullie met je kindje van 11 maanden of iets ouder? Ik heb het idee dat ik nu echt in zo’n fase zit waar je net niks kan ofzo. Hij is vooral dingen aan het gooien en geluid maken. Heb wel wat speelgoed zoals cups, blokken en zo’n activity cube en weet ik het haha. Ik doe ook veel met hem wandelen, maar met dit weer is dat ellendig. Iemand spel ideeën of andere tips?