Hier kan zo’n 73 gram per blokje in. Heb er 5 gekocht om verschillende gerechten te kunnen invriezen. Is van zeeman
Ik heb ook deze en vind die perfect! Blokjes komen er ook weer makkelijk uit.
Gewoon een neutrale vraag, waarom kiezen jullie ‘allemaal’ voor pureren en porties en niet voor stukken geven a la rapley?
Omdat ik geen zin heb dat m’n kind en huis iedere keer helemaal onder zitten. Pureer niet alles, maar geef vooral avondeten met een lepel en brood met een vork.
Ik deed een beetje van beide. Als ik iets kook waar makkelijk wat van te rapleyen is gaf ik dat, en anders iets gepureerds.
Ik doe het allebei! Doordeweeks deels gemak (na werkdag soms geen zin om apart wat dingen te koken) en deels omdat ik het op deze manier makkelijker vind om verschillende smaken aan te bieden. Mijn kind is een soort stofzuiger, die eet (nu) alles en vindt het allebei ook prima dus ik dan ook😂
Ik vond rapley doodeng, maar na pureren vond ik de overgang alsnog eng
dus bij een eventuele volgende ga ik sneller over naar stukken.
Ik heb beide gedaan. Ik ben wel begonnen met gepureerd omdat ik het idee had dat mijn kind al interesse had. Hij at de hapjes ook goed. Maar hij kon toen nog niet goed, zelfstandig, rechtop zitten. En dat moet wel kunnen natuurlijk ivm verstikking.
Ik was van plan meteen hiermee te beginnen maar omdat ze met 4 maanden al het eten al uit mn mond keek, begonnen met puree. Wel zelf gemaakt, omdat ik de potjes veel te glad en dus structuurloos vind. Zelf prak of pureer ik het wat groffer, omdat ik juist vind dat onderdeel van leren eten naast smaken ontdekken ook ontdekken van verschillende structuren is. En zodra ze kan zitten, krijg ze gewoon stukken.
Ik zoek een babybadje op standaard voornamelijk voor een pasgeborene. Ik wilde de Lumaset maar ik lees ook slechte reviews over goedkoop materiaal en lekken. Hebben jullie toevallig slechte ervaringen hiermee? Of juist een andere aanrader? Zoveel keuzes met alles pffff
Hier ging het een paar dagen geleden ook over, heb je dat gezien?
@ degene die stukken geven voor eten. Geef je dan los broccoli, pastinaak, wortel etc? Dat is toch heel saai? Ik heb het in ieder geval geprobeerd bij m’n zoontje maar zodra die broccoli ziet gaat het zo naar de grond
. Als ik het bijv in een fritatta doe en stukjes geef dan eet hij wel, of bij stukjes zalmballetjes etc.
Tot wanneer moet je überhaupt pureren? Ik wist dus niet dat ik rapley deed? Ik heb op een gegeven moment toen hij kon zitten stukjes gegeven, dacht dat dat normaal was haha wtf. Dat hele eten vind ik maar een gedoe
.
Ik geef idd stukjes broccoli, bloemkool, zoete aardappel. Maar mijn kind lust bijna alles wel tot nu toe dus blijkbaar is het voor hem niet saai haha. Alleen de structuur van gekookt ei vindt hij niks. Gebakken als omelet is dan wel weer prima voor hem
Ahh oke! Nou top dat ie alles lust. Ik ga het ook maar nog eens een keer proberen dan!
Dank allemaal voor de reacties! Om de een of andere reden had ik niet bedacht dat je het ook nog kon combineren, en zo te zien is dat wat de meesten doen. Dus bedankt voor de eye opener!
@Boondigga ik denk dat de losse smaken voor ons heel saai zijn maar voor babys juist wel belangrijk om het puur te leren kennen en (nog) niet gemengd met andere dingen. En kan natuurlijk zijn dat ie broccoli gewoon niet lekker vindt haha! Je kunt ook een stukje broccoli en een stukje aardappel oid geven los van elkaar, maar wel op hetzelfde moment (als je snapt wat ik bedoel), dat is al minder saai
Oh shit, ik ben zoveel aan het opzoeken dat ik niet meer weet waar ik wat gelezen heb en ook 90 procent vergeet
Nou het kan eigenlijk niet door elkaar want rapley is dat je géén purree geeft en niet voert en pas begint als je baby ~ 6 maanden is.
Je kan dus niet soms rapley doen en soms pureren. Of beginnen met puree en vanaf 6 maanden rapley gaan doen. Dat sluit elkaar zegmaar uit.
Maar je kan natuurlijk wel je kind soms gepureerd eten geven en soms zelf laten eten.
Volgens mij is het alleen dan wel dat ze zich vaak verslikken omdat de techniek van een lepel afhappen anders is dan zelf uit een handje eten. Dus dan kan je beter bij geprakt eten blijven of kan de overgang naar dingen die niet geprakt kunnen zoals brood wat moeizamer gaan.
Maar uiteindelijk gaan ze allemaal eten dus zou gewoon kiezen wat bij jou en jullie gezin past.
Dit heb ik ook altijd geleerd. Omdat je bij een lepeltje het reflex creëert van; hé voeding - slik. En je bij stukken juist niet wil dat ze in 1x slik doen want dan is het verslikken.
Ik weet niet of het een n=1 verhaal is maar ik heb het altijd gecombineerd met mijn zoontje van nu 1 en hij heeft zich nog nooit verslikt. Hij kan echt al goed kauwen ook en hapt ook zelf dingen af.
Maar dit lijkt mij kind afhankelijk? Ik snap het wel maar mijn kind heeft er geen moeite mee gehad en op mijn werk op de babygroep zie ik ook weinig versliking bij de kinderen die een combinatie krijgen. Wel bij kinderen die heel lang gepureerd eten krijgen.
Maar op een gegeven moment begin je ook met brood (mag vanaf 6 maanden ofzo). Dus dan ga ja daarmee ook oefenen met stukjes eten