Ja maar dan zit in het begin toch alllllllles onder? Mijn kind houdt niet echt van omkleden, dus als ik hem 3x per dag een schone trui aan moet doen heb ik ook 3x per dag een gevecht. Plus het zit dan in z’n haar, in z’n oren, op de hele kinderstoel, op de vloer, echt overal?? Ja dat wordt natuurlijk steeds minder op den duur, maar hoe erg hou je van poetsen denk ik dan ![]()
Haha ja ik heb daar dus niet zo’n probleem mee denk ik. Ik vond het vooral ook heel gezellig dat ze altijd mee kon eten ipv dat één van ons haar eten moest voeren en dat we daarna zelf pas aten. En inmiddels kan ze heel netjes eten dus is het eigenlijk nooit meer geknoei. (Ik zie daarin trouwens ook wel een verschil met vrienden die altijd gepureerd eten geven.) Maar misschien kom ik hier over een jaar wel weer op terug als de volgende baby toe is aan vaste voeding en alles onderknoeit haha.
Haha ja toevallig zijn wij net begonnen met eten met onze net 6 maanden oude baby. We hebben ook een kind van 4 en die maakt al zoveel rommel, nu zit ik ook nog elke avond op m’n knieën de vloer te boenen. Even vergeten dat zoete aardappel ook nergens meer af te krijgen is.
@Spaarlamp wij hebben van die slabben met lange mouwen. Als m’n dochter straks stopt met die ook omhoog naar haar mond trekken, helpt het wel veel met de rommel. ![]()
Van 4 naar 8 kilo en daarna naar 11,25 en daarna naar 12,95, en ik denk met 4 jaar 14,5 kilo. Dus wel het meeste aangekomen dat eerste jaar maar 2e jaar ook echt veel.
Maar dan heb je dus in de start een relatief “zware” baby (4kg is toch wel p80/zwaarder dan gemiddeld/+1-1.5) en een relatief lichtere dreumes met 1jr (-1 lijn). Dus dan klopt het idd niet.
Dat had mijn dochter ook, geboren met 4.5kg en met 1jr 10kg (zie ik terug in de app want weet ofc niet zo uit mn hoofd haha). Maar die is dus ook door 1-2 lijntjes gezakt.
Maar een kind op de 0 lijn wordt geboren met 3-3.5kg en weeg met 1jr 9.5-10kg op de 0 lijn.
Wat dus zo’n 3x zoveel is
Mijn oudste van 2 heeft dus ook nog die slabbers met mouwen om, anders zijn de mouwen van zijn trui gewoon bij iedere maaltijd vies. Maar met maat 98 zijn die dingen echt te klein eigenlijk. Heeft iemand toevallig een tip voor mouwen slabbers in een grotere maat?
Knutselschort action!
Ah ja ik heb wel eens naar zo’n schort van de ikea gekeken maar die leek me weer reusachtig groot en heel dik en stug. Dat lijkt me ook niet zo lekker eten. Is die van de action wel wat soepeler materiaal?
Knutselschort van hema is niet zo stug en wel groter.
Ik vind deze fijn. Echt goede kwaliteit en kan je makkelijk wassen in de wasmachine https://www.kiabi.nl/waterdicht-slabbetje-wit_P1021205C1021207
Past tot een jaar of 3.
Volgens mij is die sds de groeicurve toch? Ze zat bij de geboorte op 1.37 maar bij de eerste weging met 3 weken al onder de 0 lijn en vanuit daar altijd stabiel op de - 1 lijn.
Edit : je hebt trouwens vast gewoon gelijk hé maar ik ben verbaasd dat m’n dochter dat niet heeft terwijl er nooit zorgen over d’r gewicht zijn geweest (op 1 minuscule drop naar de - 2 lijn na maar die was zo opgelost).
Heeft iemand een speeltoestel in de tuin? Ik zit naar zoiets te kijken
Glijbaan en 1 schommel
Hebben jullie goede ervaringen met bepaalde websites of winkels?
En voor de vragen waarom zou je dat doen in je tuin
We hebben een grote tuin en ik doe verder niks met die tuin dus het mag een speeltuin zijn joejoe
Omdat dat super leuk is voor je kind??
Jaaa duh!!! Sommige mensen zeggen ja dan wordt je tuin zo’n speeltuin. Ja lekker boeie? Ahhaha dat laat me echt koud hoor
Heb nu deze kreeg die voor zn eerste verjaardag
Echt een aanrader super veel plezier van gehad maar nu willen we (ik) een upgrade!
Kruidvat had ze laatst in maten en de grootste maat was 104/110 ofzo?
Die knutselschort van de action is echt een sensorische nachtmerrie als je niet goed tegen geluiden kan want die kraakt echt enorm. Als ik nu al aan dat ding denk kan ik al chagrijnig worden
Nee maar wil ik ook graag deze zomer, zie ze op marktplaats ook heel vaak voorbij komen en soms zelfs gratis
Mocht je in de buurt van Utrecht wonen: die van ons staat op marktplaats ![]()
Hier hebben ze veel, in verschillende prijscategorieën. Ze hebben ook, als je een beetje in de buurt woont, een soort tuin met wat showmodellen.
Zijn hier ervaringen met rugdragers voor lange wandelingen met een peuter? Wat is een aanrader?
We hebben al de tula explorer, maar daar gaat de (dan) drumstick in. De peuter kan helaas niet te lange afstanden lopen.
Wil je een framedrager? Ik heb een Deuter kidcomfort III via marktplaats en heel tevreden over. Ik keek toen ook naar een Thule Sapling maar die was destijds wat moeilijker te vinden.
Het enige nadeel vind ik dat het nogal een unit is om mee te nemen. Wij maken nu met kind(eren) geen enorm lange of zware wandelingen meer en peuter loopt steeds meer zelf waardoor ik toch twijfel om een grotere draagzak zoals Tula toddler oid te kopen.
Edit - ze zat vorig jaar nog in de stokke limas flex, die kan tot 18 kilo/broekmaat 98 (zo uit mijn hoofd maar paste nog goed). Die is voor haar nu wel echt te klein maar mijn kind is vrij groot en zwaar voor haar leeftijs.