Tips, ervaringen & aanraders #10 (Deel 10)

Alle varianten daarop wat ik tot nu toe heb geprobeerd was zonder succes, maar ik ga het nog eens met exact deze woorden proberen! Toevallig at hij vanavond wel :sweat_smile:

@Spencer ah dat snap ik wel, je hoeft het natuurlijk ook niet met elk kind hetzelfde aan te pakken. De uitkomst qua hoe goed ze over een aantal jaar eten maakt mij niet zoveel uit (je zal ook nooit weten of het anders was geweest met pureren), gaat mij meer om met 6 maanden starten ivm darmrijping en de autonomie. Rommel neem ik er dan maar bij :relieved:

1 like

Mijn kind is 3 x zo zwaar geworden in 3 jaar tijd? Van 4 naar 12 kilo. Gewoon op de - 1 lijn en niet echt opvallend.

Maar hoeveel woog je kind met 12 maanden dan? Want wat ze zegt is zo gek niet hoor. Maar na het jaar groeien ze veel trager. Mijn baby ging van 3 naar 10 kilo in 12 maanden tijd.

Mijn kind (ruim 2) is opeens helemaal geobsedeerd met zijn piemel, billen, plas en poep. Weet niet zo goed wat ik ermee moet haha. Hij toont interesse in het potje, wat fijn is. Alleen zodra zijn luier af gaat, gaat hij persen dus ook op de commode tijdens verschonen/afdrogen/omkleden. Dus dan komen er steeds een paar druppels. Net ook in bad ging hij ook heel de tijd ‘poepie’ (zijn woorden). Dus express scheetjes laten en hij zit ook veel aan zijn piemel en die wordt dan hard. Heel interessant :sweat_smile:. Ik probeer dat een beetje te negeren.

Iemand nog tips om deze fase een beetje te begeleiden?

Haha ik vond het juist veel minder moeite. Zo veel fijner als ze gewoon zelf kunnen eten en op de iets langere termijn ook zelfstandig een bakje havermout kunnen eten. Maar ik hou totaal niet van lepeltjes eten voeren en daar een heel circus van maken. Eet maar gewoon zelf of eet maar niet.

5 likes

Hahaha, ik vond die eerste hapjes best leuk, maar ik denk nog wel eens terug aan mijn doel (bij de eerste, onder invloed van Solid Starts geloof ik) om haar 100 voedingsmiddelen te laten proeven in de eerste zoveel maanden. Ik heb kaki’s gekocht, allemaal Franse kazen, sardines, okra… Nu zeurt ze al als ik per ongeluk pindakaas met stukjes op haar brood doe :sweat_smile:

3 likes

Ja maar dan zit in het begin toch alllllllles onder? Mijn kind houdt niet echt van omkleden, dus als ik hem 3x per dag een schone trui aan moet doen heb ik ook 3x per dag een gevecht. Plus het zit dan in z’n haar, in z’n oren, op de hele kinderstoel, op de vloer, echt overal?? Ja dat wordt natuurlijk steeds minder op den duur, maar hoe erg hou je van poetsen denk ik dan :joy:

1 like

Haha ja ik heb daar dus niet zo’n probleem mee denk ik. Ik vond het vooral ook heel gezellig dat ze altijd mee kon eten ipv dat één van ons haar eten moest voeren en dat we daarna zelf pas aten. En inmiddels kan ze heel netjes eten dus is het eigenlijk nooit meer geknoei. (Ik zie daarin trouwens ook wel een verschil met vrienden die altijd gepureerd eten geven.) Maar misschien kom ik hier over een jaar wel weer op terug als de volgende baby toe is aan vaste voeding en alles onderknoeit haha.

3 likes

Haha ja toevallig zijn wij net begonnen met eten met onze net 6 maanden oude baby. We hebben ook een kind van 4 en die maakt al zoveel rommel, nu zit ik ook nog elke avond op m’n knieën de vloer te boenen. Even vergeten dat zoete aardappel ook nergens meer af te krijgen is.

@Spaarlamp wij hebben van die slabben met lange mouwen. Als m’n dochter straks stopt met die ook omhoog naar haar mond trekken, helpt het wel veel met de rommel. :joy:

1 like

Van 4 naar 8 kilo en daarna naar 11,25 en daarna naar 12,95, en ik denk met 4 jaar 14,5 kilo. Dus wel het meeste aangekomen dat eerste jaar maar 2e jaar ook echt veel.

Maar dan heb je dus in de start een relatief “zware” baby (4kg is toch wel p80/zwaarder dan gemiddeld/+1-1.5) en een relatief lichtere dreumes met 1jr (-1 lijn). Dus dan klopt het idd niet.
Dat had mijn dochter ook, geboren met 4.5kg en met 1jr 10kg (zie ik terug in de app want weet ofc niet zo uit mn hoofd haha). Maar die is dus ook door 1-2 lijntjes gezakt.

Maar een kind op de 0 lijn wordt geboren met 3-3.5kg en weeg met 1jr 9.5-10kg op de 0 lijn.
Wat dus zo’n 3x zoveel is

2 likes

Mijn oudste van 2 heeft dus ook nog die slabbers met mouwen om, anders zijn de mouwen van zijn trui gewoon bij iedere maaltijd vies. Maar met maat 98 zijn die dingen echt te klein eigenlijk. Heeft iemand toevallig een tip voor mouwen slabbers in een grotere maat?

Knutselschort action!

4 likes

Ah ja ik heb wel eens naar zo’n schort van de ikea gekeken maar die leek me weer reusachtig groot en heel dik en stug. Dat lijkt me ook niet zo lekker eten. Is die van de action wel wat soepeler materiaal?

1 like

Knutselschort van hema is niet zo stug en wel groter.

2 likes

Ik vind deze fijn. Echt goede kwaliteit en kan je makkelijk wassen in de wasmachine https://www.kiabi.nl/waterdicht-slabbetje-wit_P1021205C1021207
Past tot een jaar of 3.

1 like

Volgens mij is die sds de groeicurve toch? Ze zat bij de geboorte op 1.37 maar bij de eerste weging met 3 weken al onder de 0 lijn en vanuit daar altijd stabiel op de - 1 lijn.

Edit : je hebt trouwens vast gewoon gelijk hé maar ik ben verbaasd dat m’n dochter dat niet heeft terwijl er nooit zorgen over d’r gewicht zijn geweest (op 1 minuscule drop naar de - 2 lijn na maar die was zo opgelost).

1 like

Heeft iemand een speeltoestel in de tuin? Ik zit naar zoiets te kijken
Glijbaan en 1 schommel

Hebben jullie goede ervaringen met bepaalde websites of winkels?

En voor de vragen waarom zou je dat doen in je tuin
We hebben een grote tuin en ik doe verder niks met die tuin dus het mag een speeltuin zijn joejoe

6 likes

Omdat dat super leuk is voor je kind??

3 likes

Jaaa duh!!! Sommige mensen zeggen ja dan wordt je tuin zo’n speeltuin. Ja lekker boeie? Ahhaha dat laat me echt koud hoor
Heb nu deze kreeg die voor zn eerste verjaardag

Echt een aanrader super veel plezier van gehad maar nu willen we (ik) een upgrade!

1 like