Tips, ervaringen & aanraders #10 (Deel 10)

Nee hier vinden ze het heel leuk maar moet ook zeggen dat de vorige bewoner echt wel een groot huisje heeft neergezet met een hoge glijbaan. Kleine kindjes spelen beneden met raampje ijsjes verkopen e.d. en grotere kindjes kunnen naar boven klimmen, op de uitkijk en van de glijbaan. Met slecht weer sta je beneden ook droog dus dat scheelt. En ik kan soms zelf ook gewoon binnen zitten met uitzicht op ze :pray:

2 likes

Bijde cybex lemo werkte dit helaas niet

Nu heb ik echt nood aan foto’s van jullie buitenspeeltuinen haha. Heb zelf ook een tuin in te richten haha

3 likes

Ik heb een achter fietsstoeltje gekocht. Van Urban Iki maar hij loopt voor het sleutelgat van mijn accu :triumph:. Dus dan kan ik mijn accu niet eruit halen. Maar ik ging googlen op andere stoeltjes en elk achter stoeltje heeft hetzelfde lijkt het.

Heeft iemand dit ook en tips? Zit er nu aan te denken om een stukje weg te zagen ofzo

Het gaat om dat stukje voor het voetsteuntje

Ja ik trek aan de flap om m’n sleutel ertussen te frutten :joy: gaat verrassend goed en hier al drie jaar goed

3 likes

Bij ons zit het stoeltje voor het oplaadpunt. We hebben er gewoon met zo’n hol boording een gat ingemaakt (sorry mijn preggo brain komt even niet op de naam). Al deze stoeltjes hebben het tegenwoordig idd.

2 likes

Wie heeft er ervaring met een fietskar in een drukke stad? Is dat te doen? Zwaar (als je niet elektrisch fietst)? En fietst het heel anders?

1 like

Ja zwaar om weg te komen als je niet elektrisch fietst. Eenmaal aan het fietsen gaat wel. Maar bij oversteken en voorsorteren wel lastiger, omdat je zo lang bent.
Je moet er ook echt een vlag op doen voor zichtbaarheid. Zou er zelf in de stad eigenlijk niet voor kiezen.
Ik zie trouwens Utrecht voor me als stad omdat ik daar wel eens fiets. Er zijn vast steden met bredere fietspaden die niet zó druk zijn maarja geen ervaring daar.

3 likes

Ik weet niet of je nog op zoek bent, maar ik liep in de Action vanochtend en zag dit. Moest meteen aan deze vraag op het forum denken

6 likes

Mijn dochter gaat stoppen bij de BSO. Nu wil ik graag een cadeautje geven, twijfel aan elke leidster apart of één groter cadeau voor de BSO zelf. Hebben jullie nog tips?

1 like

Wat lief, dankje!!

1 like

Heeft iemand tips voor leuke spelletjes voor een 4 jarige?
We hebben al kroko loko, uno en die met die kraai (kan even niet op de naam komen). Die vindt ze ook super leuk en zijn ook leuk om samen te spelen.

Voor haar verjaardag hadden we spelletjes gevraagd maar die zijn nogal uhhh… ja… waardeloos? Zonde van het plastic zeg maar. Klinkt nu heel ondankbaar maar je kunt er gewoon niet zo veel mee en na 1 keer spelen is ze er wel op uit gekeken.

Stef stuntpiloot vinden ze hier heel leuk (4 en 6)

2 likes

Dobble, kwartet, wie ben ik?, regenwormen junior en halli galli junior worden hier veel gespeeld.

1 like

Carcassonne junior is hier favoriet (ook 4 jaar en dol op Kroko loko en Boomgaard), ook goed tweedehands te krijgen volgens mij.

4 likes

Memory, jumbolino, froschis (Duits kaartspel).

Welke heb jij geregen? Ben ook benieuwd naar afraders

1 like

Die rups snap ik helemaal niks van want hij beweegt helemaal niet hard. Het is niet moeilijk om die ballen erop te leggen dus het is echt 1 voor 1 de ballen erop leggen en degene die is gestart wint dus automatisch.

1 like

Ik woon niet in een drukke stad maar ik vind fietsen met een fietskar echt helemaal niet moeilijk of uitdagend. Je bent gewoon wat langer. Ik fiets nu niet elektrisch en ook dan is het prima te doen. Al ga je natuurlijk niet zo snel. Je kan ook nog een tweelingfiets of longtail overwegen. Daar fiets ik ook weleens op en dat vind ik heel comfortabel fietsen.

1 like

Allemaal al genoemd maar: Dobble, Carcasonne Junior.

Good old Memory blijft ook een favoriet. Alleen word ik dus nu genadeloos verslagen door een 4 jarige :sweat_smile:.

2 likes

Bij ons bij de boekhandel hebben ze een hele grote collectie Haba spellen. Dat zijn echt goed uitgedachte spellen die je blijft spelen. Misschien ook bij jou in de buurt even een boekhandel bezoeken?
Favorieten hier thuis zijn Draak Flonkervuur en Vallende Sterren.
Als ze al een beetje gevoel voor cijfers heeft zou Beverbende ook wel moeten lukken.
Ging hier prima zodra ze het eenmaal door hadden, met kleine aanpassing in de regels soms. In het begin ben je wel veel de strategie aan het uitleggen😅

5 likes