Ok thnx! Ja ook een Dolly. Accu zit tegen de bak aan
Voor korte stops gebruik ik alleen het slot wat op de fiets zit en de accu haal ik er nooit uit. Die zit op mijn urban arrow weggestopt en kan je alleen met een sleutel openklikken.
Dat is ook een Bosch accu toch? Als je een schroevendraaier tussen dat bovenste houdertje tikt is dat āslotjeā kapot en pak je de accu er zo uit. Dat āslotā is alleen maar plastic.
Dat plastic kostte ā¬30 om te vervangen, accu ā¬600
Dit is ook precies zo gebeurd met onze bosch accu inderdaad
Ah top thanks! Volgens mij ben ik hier voor verzekerd. Maar wat een duur geintje dan ![]()
Stallingsplek vind je altijd wel. Kettingslot doe ik nooit. Alleen als ik echt uren weg ben (dagje dierentuin oid) zet ik m met kettingslot vast. Ik heb wel een lockride zodat mn accu niet gejat kan worden. Zou dat er sowieso in laten bouwen als je er een koopt.
Waar heb jij je fiets verzekerd?
Ik zit op dit moment bij UnivƩ. Ik heb mijn bakfiets nu ruim vier jaar en al meer dan vier fietsverzekeringen gehad. Ze gaan elke keer na een tijdje bizar veel omhoog. Ik woon ook niet in een al te beste buurt dus misschien daarom, maar ik betaal best veel, 21 euro. Terwijl ik begon met 7 euro ofzo.
Ik zet hem wel altijd en overal op slot, niet omdat ik denk dat hij snel gestolen zal worden maar Ɣls hij gestolen wordt en hij staat niet op dubbel slot, gaat de verzekering niks uitkeren.
Wel goed om even te checken (voor iedereen die meeleest), onze verzekering dekt alleen accessoires (zoals de accu) als de hele fiets weg is of er braakschade aan je huis/schuur is.
Centraal beheer
Maar ze kunnen toch niet checken of dubbel op slot zit? Alleen dat je alle sleutels hebt?
Ligt er een beetje aan. Meestal doe ik het dikke slot er niet omheen, omdat ik maar kort ergens sta of omdat er inderdaad geen paal oid is om aan vast te maken. Nu moet ik zeggen dat ze bij ons volgens mij ook niet veel gejat worden. Als we bijvoorbeeld dagje strand doen dan zet ik hem wel vast.
Ik heb geen bakfiets maar wel een elektrische fiets.
Ik heb een heel handig systeem bij mijn slot waar je een kettingslot aan vast kan klikken. De meeste (nieuwe bak)fietsen hebben dat. Ik gebruik het in het centrum of als ik langer weg ben altijd. Bij snel boodschappen doen doe ik hem alleen op het normale slot.
Heb hem ook helemaal verzekerd en zou dat sowieso wel aanraden. Fietsen worden echt heel snel gejat of gemoldā¦
Ja dat is waar, maar misschien als je een doorgeknipt slot heb ofzo. Of camerabeelden. Geen idee, maar ik loop het risico liever niet.
Ik heb ook wel eens gehoord dat dieven met een busje de straat inrijden en zo alle bakfietsen die voor staan en niet op dubbel slot zo de bakfiets het busje intillen, dus zelfs in de voortuin durf ik de bakfiets niet te lang los te laten staan.
Ik zet ām altijd in een bewaakte stalling hier in de stad, van mān elektrische fiets is namelijk het bedieningspaneel laatst afgeschroefd en dat vond ik zooooo irritant. Dus nu zet ik ām in de stad altijd in de stalling, bakfiets en elektrische fiets. Bij de bakfiets kan je gelukkig het bedieningspaneel ook meenemen, en ik neem de batterij ook mee als āie wel een keer buiten moet staan + op kettingslot. Vind het zoān gezeik als er iets gejat wordt plus dat ik ook vermoed dat de verzekering liever niet uitkeert dan wel. Dus better safe then sorryā¦
Weet niet of je in de buurt van Duitsland woont maar ik vind die voor kinderen van dm heel fijn.
Niveau en zwitsal hebben ook rollers. Die zijn vaak wat vloeibaarder en werkt ook wat sneller.
Ik zoek tuin-tips voor onze kruipende dreumes: hebben jullie een tip voor een handig kleed voor buiten? Waterproof ivm dauw, lichtgewicht en makkelijk schoon te krijgen? En tips voor een broek die je over de kleding heen kan doen? Mijn vriend dacht aan een regenbroek-achtig iets maar ik dacht misschien iets stevigers. Tips zijn welkom (en mocht iemand toevallig zoān kleed of broek verkopen (maat 80/86) dan hou ik me aanbevolen)
Een buitenspeelpak is ideaal. Waterdicht ook dus dan hoef je ook niet op een mat te blijven.
Je hebt verschillende merken en zijn ook goed tweedehands te koop. Wij hebben er verschillende van de Lidl, Hema of zeeman. Ielm (?) is ook een bekend merk.
Haha ik wilde net zeggen, ook tegen @Keroppi die dieven trekken zich juist niks van die slotjes voor de batterij aan.
Sinds onze bakfiets uit de tuin was meegenomen en we die om de hoek terugvonden zonder batterij erin hebben we zoān lockding op de batterij en zet ik ām eigenlijk overal op dubbel slot ergens aan vast.
Gewoon een picnickleed, die zijn plastic aan de onderkant. Goedkoop bij Kruidvat.
En idd een buitenspeel- of outdoorpak. Ik koop ze bij Zalando Lounge.
En houd er rekening mee dat je kind vooral van het kleed af wil kruipen en alles in zin mond wil doen ![]()