Tips, ervaringen & aanraders #10 (Deel 10)

Wij betalen al onze oppassen 10 euro p/u. Als ze met ons kind op stap gaan geef ik ze altijd mijn pinpas mee om lekker eten/drinken voor zichzelf te halen. En als ze in de avond komen zorg ik altijd dat ik een maaltijd, snacks en drinken voor ze heb.

1 like

M’n dochter is bijna 7 en still going strong. Ben ook benieuwd wanneer het ooit eens beter wordt.

1 like

Voor de mensen met een bakfiets paar vraagjes. Ik kan er namelijk tijdelijk eentje lenen via via. En als bevalt evt een kopen.

Doen jullie de bakfiets altijd dubbel op slot/ergens aan vast als je de stad in gaat of boodschappen doet? En dit is natuurlijk afhankelijk van waar je woont, maar kun je altijd een plekje vinden om te stallen?

Ik doe dat nooit, als ik hem langer laat staan doe ik wel de accu met een dik slot vast aan de bak. De accu is er een keer afgejat (gewoon in de achtertuin).

2 likes

Ja wel beetje. Bij starten op de opvang gaf een van de leidsters zelfs aan dat ze een koemelkallergie vermoedde, herkende het beeld wat ze schetste toen ook niet zo met hoe m’n kindje thuis was. Werd wel snel beter, dus denk dat het ook veel spanning en wennen was

4 likes

Voor kort ā€˜parkeren’ bijv bij de supermarkt en school doe ik alleen het gewone ringslot. Als de fiets ergens langer staat doe ik ook een tweede slot erop.

Ik heb de accu in de bagagedrager dus die kunnen ze niet zomaar jatten, daar heb je de sleutel voor nodig.

Wat voor bakfiets is het? Want ik heb het idee dat bijv Urban Arrows wel geliefder zijn bij dieven dan de Dolly die wij hebben.

3 likes

Ok thnx! Ja ook een Dolly. Accu zit tegen de bak aan

Voor korte stops gebruik ik alleen het slot wat op de fiets zit en de accu haal ik er nooit uit. Die zit op mijn urban arrow weggestopt en kan je alleen met een sleutel openklikken.

2 likes

Dat is ook een Bosch accu toch? Als je een schroevendraaier tussen dat bovenste houdertje tikt is dat ā€˜slotje’ kapot en pak je de accu er zo uit. Dat ā€˜slot’ is alleen maar plastic.

Dat plastic kostte €30 om te vervangen, accu €600 :sob:

1 like

Dit is ook precies zo gebeurd met onze bosch accu inderdaad

Ah top thanks! Volgens mij ben ik hier voor verzekerd. Maar wat een duur geintje dan :anguished:

2 likes

Stallingsplek vind je altijd wel. Kettingslot doe ik nooit. Alleen als ik echt uren weg ben (dagje dierentuin oid) zet ik m met kettingslot vast. Ik heb wel een lockride zodat mn accu niet gejat kan worden. Zou dat er sowieso in laten bouwen als je er een koopt.

3 likes

Waar heb jij je fiets verzekerd?

1 like

Ik zit op dit moment bij UnivƩ. Ik heb mijn bakfiets nu ruim vier jaar en al meer dan vier fietsverzekeringen gehad. Ze gaan elke keer na een tijdje bizar veel omhoog. Ik woon ook niet in een al te beste buurt dus misschien daarom, maar ik betaal best veel, 21 euro. Terwijl ik begon met 7 euro ofzo.

Ik zet hem wel altijd en overal op slot, niet omdat ik denk dat hij snel gestolen zal worden maar Ɣls hij gestolen wordt en hij staat niet op dubbel slot, gaat de verzekering niks uitkeren.

1 like

Wel goed om even te checken (voor iedereen die meeleest), onze verzekering dekt alleen accessoires (zoals de accu) als de hele fiets weg is of er braakschade aan je huis/schuur is.

3 likes

Centraal beheer

3 likes

Maar ze kunnen toch niet checken of dubbel op slot zit? Alleen dat je alle sleutels hebt?

1 like

Ligt er een beetje aan. Meestal doe ik het dikke slot er niet omheen, omdat ik maar kort ergens sta of omdat er inderdaad geen paal oid is om aan vast te maken. Nu moet ik zeggen dat ze bij ons volgens mij ook niet veel gejat worden. Als we bijvoorbeeld dagje strand doen dan zet ik hem wel vast.

2 likes

Ik heb geen bakfiets maar wel een elektrische fiets.
Ik heb een heel handig systeem bij mijn slot waar je een kettingslot aan vast kan klikken. De meeste (nieuwe bak)fietsen hebben dat. Ik gebruik het in het centrum of als ik langer weg ben altijd. Bij snel boodschappen doen doe ik hem alleen op het normale slot.
Heb hem ook helemaal verzekerd en zou dat sowieso wel aanraden. Fietsen worden echt heel snel gejat of gemold…

1 like

Ja dat is waar, maar misschien als je een doorgeknipt slot heb ofzo. Of camerabeelden. Geen idee, maar ik loop het risico liever niet.

Ik heb ook wel eens gehoord dat dieven met een busje de straat inrijden en zo alle bakfietsen die voor staan en niet op dubbel slot zo de bakfiets het busje intillen, dus zelfs in de voortuin durf ik de bakfiets niet te lang los te laten staan.

1 like