Tips, ervaringen & aanraders #10 (Deel 10)

En @Peyton dank, ik kon gewoon niet de goeie zoektermen vinden maar hiermee ben ik via Vinted nu een heel eind, thanks. En @Huismus haha ja dat laatste heb ik gemerkt, al wordt dat nu net rond deze fase iets minder. Maar heb al een paar keer houtsnippers uit haar mond gevist haha. Maar onze meid is best een “zitterd” dus kan ook prima een uur op een kleed zitten als ze in de stemming is.

1 like

Wij zijn heel blij met dit speelkleed : https://www.bol.com/nl/nl/p/dierenvriend-speelmat-speelkleed-speelmat-baby-speelkleed-baby-speelmat-foam-150-x-200-cm-opvouwbaar-inclusief-opbergtas-beige/9300000186891278/?referrer=socialshare_pdp_androidapp
Makkelijk schoon te maken en mee te nemen.

We hebben ook nog een groot picknickkleed van de hema voor buiten

3 likes

Oh dat scheelt! Ik had me zo verheugd op lekker buiten zijn, maar ik was alleen maar bezig met wegkruipen e. idd houtsnippers en takjes en zand uit de mond houden. Maarja, ook dat gaat voorbij.

1 like

Oh misschien moeten we onze tegeltuin dit jaar dan nog houden en er volgend jaar pas iets groens van maken als hij niet meer alles in z’n mond stopt :joy::sob:

1 like

Hema heeft vrolijke buitenkleden met waterproof onderkant. Neem ik ook vaak mee naar een meertje op het strand omdat ie zo lekker groot is

2 likes

Ik gebruikte dit speelkleed ook om een huisje/tunneltje te maken, vond mn kind erg leuk!

1 like

Wat zijn leuke spelletjes voor een baby (ja hij js mn baby) van 4 (:joy::joy::joy:) voor op de nintendo switch? Hij zag een reclame over de nintendo switch en jk bedacht me ineens dat ik er nog 1 heb liggen en nooit gebruik haha. Hij wil dus voor zijn verjaardag een spelletje vragen voor op de switch!

Geen opmerkingen over schermtijd/dat hij te jong is voor een switch enzo aub

1 like

Een baby met een switch, waar gaat het heen met deze wereld grapjeeee

2 likes

Mario kart spel. Kunnen de vaak al wel handelen.

2 likes

Mario Kart

1 like

Paw patrol on a roll ging hier met die leeftijd al best goed en is ook echt leuk om te ‘leren’ gamen

3 likes

Handig toch, wordt tummy time makkelijker

2 likes

Mario Kart is leuk. Iig niet Animal Crossing, dat is vrij veel lezen en daar kon mijn kind weinig mee

3 likes

Iemand ervaring met bluey the videogame?
Bluey is namelijk levennnn
@Spaarlamp hahaha ja met een redbulletje erbij

Wij hadden voor in de zomer, ze kroop/bilschoof toen wij gingen kamperen, een regenbroek van lupilu (lidl). Vond ik echt een aanwinst.

1 like

Bluey is lastiger dan Paw Patrol of Mario kart voor mijn 6 jarige. Principe is beetje hetzelfde dat je opdrachten moet doen, maar bij Paw Patrol wordt er meer richting gegeven aangezien lezen nog niet lukt. Paw Patrol was hier het eerste spel. We hebben nu ook Peppa en Bluey. Bij die laatste twee moet ik helpen.

3 likes

Mijn kind gaat nu steeds zelf uit bed in de ochtend. Eerst kwam hij naar ons maar hij gaat nu gewoon naar de woonkamer en spelen :smiling_face_with_tear:. Ik leg hem nu, sinds een paar dagen, terug in bed. En probeer hem uit te leggen dat hij moet roepen.

Maar hij wordt ook best wel vroeg wakker… gisteren 5 en net 5:45. Ik kijk nu naar slaaptrainers maar ik vind ze best wel duur?! Heeft iemand tips of positieve verhalen hoe dit aan te pakken?

Weet niet hoe oud hij is, maar hier gaat dit met een wekker goed. Als de tijger wakker is mogen ze naar beneden om te spelen (half 7). Ik leg altijd al speelgoed en knutselspullen klaar wat we dan afspreken wat ze graag willen doen de volgende dag.
Als ze eerder wakker zijn zetten we de loulou en lou podcast aan en blijven ze in bed tot de klok wakker is.

Hij is 2. Dus nog best wel jong. Hoe oud waren jouw kinderen toen je hiermee begon? En ga je dan zelf ook uit bed om 6:30 of blijf je nog even liggen? Dat lijkt mij wel een fijn vooruitzicht haha.

1 like

Met twee begrijpen ze vaak meer dan je denkt. Hier is het al heel lang ‘tijger is waaaakker’ als het half 7 is. Wij gaan er wel samen uit maar vooral omdat ik het niet chill vind als mijn peuter alleen de trap af gaat. Of we geven boekjes om in bed te lezen, die kunnen ze ook makkelijk zelf pakken.

1 like