Tips, ervaringen & aanraders #10 (Deel 10)

Ik heb een paar maanden geleden precies dezelfde vraag gesteld, hier:

Misschien heb je nog iets aan de antwoorden van toen.
Uiteindelijk heb ik 2 weken na de bevalling een draagconsult gedaan, gevonden via zo’n website van de vereniging van draagconsulenten. Was echt superfijn, en via haar een geweven draagdoek gekocht. Ik heb ook een kind van 1,5 dus op mijn dagen alleen met de kinderen is het soms echt een must om mijn handen vrij te hebben. Baby is van begin mei, dus dan is een stretchy draagdoek wel echt warm, hoewel dragen met warm weer sowieso wel een uitdaging is vind ik. Plus dus indd dat je een stretchy draagdoek maar tot 6 maanden geloof ik? kunt gebruiken.
Ik had dit knopen niet zo goed of handig gekund als ik dat consult niet had gedaan, maar het is indd net hoe je daar zelf in bent.

3 likes

Mijn kindje trekt zich steeds meer op en ze vindt het helemaaaal het einde. Nu wil ik graag zo’n loopwagentje voor haar aanschaffen. Ik twijfel ontzettend tussen die van vtech en die van little dutch (met activiteitencenter). Ik vind die van Little dutch echt 10.000 keer mooier en sta ook meer achter dat soort houten speelgoed dan achter alles wat mega veel geluid maakt. Het past ook veel beter in m’n sad beige interieur hahah. Maar ze heeft ook wel andere dingen van V tech (en veel kleur, don’t worry) en die vindt ze vaak wel leuk. Lees ook dat die van vtech qua lopen echt top is, maar ik vind hem ook qua speelgoed eigenlijk dus te hysterisch. Over Little Dutch zijn de meningen verdeeld, maar lijkt ook te komen omdat veel mensen hem (logischerwijs) 2e hands kopen en dan niet weten dat er blijkbaar wel degelijk wieltjes bij zitten waardoor hij wat stroever gaat. Ik weeet het echt niet waar ik goed aan doe. Welke zouden jullie aanraden?

2 likes

M’n zoontje had zo’n hysterisch ding van V-tech en een houten variant (van een ander merk, met een blokkenbak ook ervoor). Met die van V-tech kon hij wel veel sneller/makkelijker lopen, die houten kan wat zwaarder zijn. Oh en ook goed kijken naar de hoogte want die van V-tech was lager en je hebt een stand erop dat je de wielen op een soort rem kan zetten waardoor hij langzamer rolt

6 likes

Wij kregen die van VTech tweedehands kado, en konden dat schreeuwerige lawaaierige ding eraf halen, zodat je alleen het karretje hebt (en dat hebben we ook direct gedaan want we zijn een beetje anti speelgoed met geluid en lichtjes). Ons kind liep daar echt heel goed mee weg en heeft er veel plezier van gehad!

2 likes

Ja dit hadden wij precies ook. En het voordeel was dat ze er ook buiten mee in de tuin/het gras kon. We hadden ook die van Little Dutch te leen van vrienden maar daar heeft ze veel minder mee gelopen

3 likes

Die van little dutch vernacheld echt je meubels want laat overal verf sporen achter als je kindje botst of ergens langs gaat :weary:

Edit: mijn kind heeft er wel onwijs leuk meegespeeld! Hij vond de voorkant geweldig en ook veel erachter gelopen

3 likes

Die van Vtech werkt heel fijn voor die kleintjes en ook voor je meubels omdat hij niet zo lomp is als een van hout. En je kan idd de voorkant eraf halen of het geluid uitzetten als je dat echt wil, maargoed ik denk persoonlijk dat je kind prima kan opgroeien door af en toe te spelen met iets met licht en geluid.

14 likes

Die van Vtech kan je strakker zetten, dan werkt het ook goed als ze net beginnen met lopen. En een loopwagen helpt niet met leren lopen hè, het is geen must. Ik vond het vooral gewoon leuk en dat hysterische ding is soms ook goede afleiding.

1 like

Hier komt er geen lawaai speelgoed in, maar dat I’d natuurlijk gewoon een persoonlijke keuze.

Maar nog een extra optie: wij hebben die van IKEA en ik vind hem echt top. M’n kind heeft er al heel veel meters mee gemaakt. Wieltjes kunnen ook stroever.

3 likes

Ik had dezelfde twijfels als jij, maar wij hebben uiteindelijk toch een hysterisch ding gekozen haha. Ik had gewoon het gevoel dat die steviger was dan die van Little Dutch. En onze dochter liep er inderdaad ook heel goed mee. Nu ze ouder is, vind ik die kleurrijke dingen in huis alleen maar leuk en kijk ik ook vooral naar wat praktisch is en wat dochter zelf leuk vindt.

2 likes

Hoe maak je ooit de keus of je gezin zo compleet is of dat er nog een kindje bij komt (van 2 naar 3)? De wens is er wel maar we blijven vastlopen op praktische bezwaren (hoe regel je 3 kinderen naar hobbys?) en een kindje erbij is leuk voor de dynamiek maar verpesten we niet de rustige dynamiek die we nu hebben? Ik heb zo de behoefte om een knoop door te hakken maar we durven ook gewoon geen keus te maken :tired_face:

(Als er een beter topic hiervoor is dan lees ik dat graag!)

2 likes

Ik vond die van Little Dutch te snel rollen. We deden dan een elastiek rond de wielen om dat te verhelpen maar vond die dus niet per se aan te raden.

1 like

Geef het vooral tijd. De keuze hoeft niet nu vast te staan (en kan altijd nog veranderen). En als je perse een keuze wil maken kan dat ook ‘nu niet’ zijn. Het heeft bij ons 5 jaar geduurd voordat de 3e er uiteindelijk toch wel kwam. Al die praktische bezwaren vind ik zelf niet zo belangrijk, er zijn zo veel gezinnen met 3 kinderen en die lukt het ook allemaal. En je kinderen worden steeds ouder, dus die kunnen ook veel zelf. Mijn oudste 2 kunnen nu zelf naar school en sport bijvoorbeeld.

4 likes

Heeft iemand ervaring met zwem-oordopjes bij kinderen? Ik zie door de bomen het bos niet meer…
(We gaan ze sowieso ook nog op maat laten maken maar die zijn helaas niet voor onze vakantie klaar dus we zoeken nu een alternatief zodat ze wel kan zwemmen)

1 like

Wij gebruikten van die kneedbare zwemdopjes voor kinderen, met nog beetje pleistertape eroverheen zodat het iets beter bleef zitten tijdens zwemles.
Uiteindelijk werkte een badmuts die volledig over de oren ging wel het beste.

1 like

Oh dat is een goeie tip, een badmuts, thnks!
En die kneedoordopjes zijn dat gewoon die rozige met dat pluis eromheen? Of speciale voor zwemmen?

3 likes

Nee, van ander materiaal. Meer siliconen achtig? Je hebt ze van meerdere merken.

1 like

Oh super, dankjewel ik ga deze bestellen! En opzoek naar een enigszins mooie badmuts zodat ze die ook op wil :rofl:

Hoe pakken jullie sparen/beleggen voor je kind aan?

Er is een topic over sparen en beleggen, die vraag is daar ook al vaker behandeld. Denk dat je je vraag beter daarheen kan verplaatsen.

2 likes