Tips, ervaringen & aanraders #10 (Deel 10)

Ik wist bijvoorbeeld niet dat je de reiswieg niet met kind en al naar boven mag tillen (in ieder geval de reiswieg die ik had niet). Dus zo gek is 't niet. Maar het is inderdaad vaak doen, je weet nu waarschijnlijk met welke knopjes het moet en dat maakt het al makkelijker! Misschien een geheugensteuntje/foto’s/filmpje in je telefoon zetten? Dat heb ik voor de opa’s en oma’s gedaan en werkt heel goed.

1 like

Ik heb bij 2 kinderen die van Janod gebruikt, oranje katten versie. Maar ze hebben ook rustigere blauwe. Ook van hout en ging niet te hard.

2 likes

Dochter van bijna drie is thuis van haar middagdutje af - bij wel slapen blijft het in de avond feest tot na 21 uur. Woensdag gaat ze weer naar de opvang? Hoe heeft iedereen dat met die “tussenfase” aangepakt? Kan me voorstellen dat meteen daar ook het dutje skippen misschien wel tot oververmoeidheid leidt.

Wij zijn wel ook meteen met het dutje daar gestopt, dat is ook duidelijker voor m’n kind en hij ligt daar dan even te chillen op een stretcher als de rest slaapt! Gaat prima :blush: toen ze hem de eerste keer namelijk toch wel hadden laten slapen was het ‘s avonds 22u voordat hij sliep dus geen succes haha.

3 likes

Mijn dochter gaat al bijna naar de basisschool en als het aan haar lag deed ze op de kinderopvang nog een powernap. Terwijl ze thuis al een ruim jaar niet meer 's middags slaapt.

Op de opvang zijn toch meer prikkels etc, dus als ze daar nog wil slapen zou ik haar lekker laten.

2 likes

Zou ik ook lekker zo laten. Je merkt het vanzelf wanneer die dutjes niet meer gaan en anders kan ze juist mooi soort van bijtanken op die dag met een middagdut.

Ik kijk juist al weer helemaal op tegen morgen, want onze peuter slaapt juist niet op de camping opvang, waardoor etenstijd en naar bed gaan echt vreselijk zijn :sweat_smile:

1 like

ben nu wel heel benieuwd geworden

• mijn kind mag wel met speelgoed met geluidjes/lichtjes spelen
  • nope komt mijn huis niet in

0 stemmers

en als je op nee hebt gestemd, waarom niet?

• past niet in mijn interieur
  • past niet in mijn ideeen over opvoeden

0 stemmers

Dit vond ik ook altijd zo irritant, dat je telkens alles uit elkaar moet halen en moet passen en meten in de auto als je niet zo’n grote auto hebt.

Wij zijn van de easywalker (kind 1) naar de Joolz aer met wieg (kind 2) overgegaan en wat een verademing. Je kunt gewoon alles in 1 keer inklappen en het is mega compact. Het past zelfs allemaal in de kofferbak van een Peugeot 107.

Ik zou dat echt iedereen kunnen aanraden.

1 like

Past niet bij m’n prikkelverwerkingsvermogen :sweat_smile:. Ik trok het wat beter toen zij als baby en dreumes nog niet zo’n herrie maakte maar nu krijg ik al koppijn als ik aan de toetoet auto’s denk.

9 likes

Ik vibe gewoon op kindermuziek, ik ken alle liedjes van de Vtech loopwagen inmiddels uit mijn hoofd hahaha :joy:

5 likes

Deze poll bewijst maar weer dat ik in een bubbel zit.

Mijn ex vindt duplo al over de grens, dus dan heb je een idee van waar mijn kind mee mag spelen 🫠

2 likes

Duplo??? :skull:

8 likes

Op zich prima, maar er zijn grenzen.

En dit ding (cadeautje van schoonouders) gaat echt ver over mijn grenzen. Wat een vreselijk geluid! Knopje van het geluid is ook te makkelijk door kind zelf in te drukken, dus deze mag lekker bij hun zelf liggen

Mijn idee was/is dat ze alleen houten speelgoed zou hebben, en dat heeft ook m’n voorkeur. Maar ik merk het plastic wat ze heeft (bijv gekregen of oud speelgoed van neefjes/nichtjes) vindt ze wel véél leuker. Dus 75% is hout etc, 25% is plastic en door mij gekocht alleen tweedehands, muv de smartmax dieren maar daar zitten geen lichtjes op🤣 en dus het speelgoed wat ze krijgt. Ach, het is wat het is.

Ik heb btw ook de houten loopwagen van Janod en die is hier een groot succes.

2 likes

Vind het vooral mega irritant. We hebben wel geluidenboekjes btw.

Wij hebben een loopwagen van pinolino. Heeft een bak eraan maar niet zo’n hele schuinte met speeltjes. Kind vermaakt zich heel goed door vanalles in en uit de bak te doen (en kan niet omkiepen bij normaal gebruik)

2 likes

Kan ik zelf niet tegen. En mijn kind vindt het ook niet echt wat, toen ze 1 was kreeg ze iets van Vtech waar ze zó schrok van het geluid dat eruit kwam dat ze daarna bang voor het speelgoed was :joy:

3 likes

Ik merk dat mijn kind heel druk en overprikkeld wordt van dat soort speelgoed (en ik vind het zelf ook niet chill, maar dat is niet de reden). Wij doen ook niet aan schermtijd. Kind is ruim 1,5 overigens.

Ze mag het gewoon. Ze kan er heel goed mee spelen. Ze heeft zowel prikkelvrij speelgoed als met mega veel. Enige waar we echt streng op zijn is schermtijd. Die heeft ze nu met bijna een jaar nog steeds niet gehad en we hopen dit nog lang zo vol te houden.

Ik (we) heb het nooit zelf gekocht. Alles wat we van V-tech etc in huis hebben, zijn cadeautjes van de schoonfamilie. Maar… eerlijk is eerlijk, de V-tech baby-rammelaar en zeker de zingende Fisherprice Puppy zijn op bepaalde momenten echte life-savers geweest.

Alleen toen familie vroeg of we de complete collectie Toet-toet auto’s wilde overnemen, hebben we toch vriendelijk bedankt :blush:

2 likes