Wanneer ga je? In Krommenie zit een zaak die ze binnen drie dagen klaar heeft. Niet duur ook!
God allemachtig. Vandaag alvast geoefend met de kinderwagen in en uit elkaar klappen en de reiswieg erop en eraf te krijgen. Uiteindelijk lukte het maar ben heel benieuwd hoe het straks gaat als er ook werkelijk een baby in ligt (ja, het went vast heel snel maar nu lijkt het nog even hogere wiskunde).
Zou sowieso niet in en uitklappen terwijl er een baby in ligt?
Kijk, dit zijn de tips waar ik wat aan heb
Ach, als het een pasgeboren baby is dan blijven ze gewoon liggen hoor
Nouja, aangezien je zelf zegt dat je niet weet hoe het gaat als er een baby in ligt… Die haal je er dus eerst uit. En je wordt er vanzelf zo handig in dat je het met een baby op 1 arm met je andere hand kan doen
Wij hebben die van little Dutch gekregen maar vind ‘m echt levensgevaarlijk als ze willen beginnen met lopen. Als het kindje wil staan aan de voorkant om met al die knopjes te spelen, dan klapt dat ding echt onwijs snel om. Ik denk dat de onderkant te kort is, waardoor het snel omvalt omdat je stabiliteit mist.
En ondanks de instelling dat de wieltjes stroever draaien, gaat dat ding echt nog als een raket. Ze zijn heel mooi maar zou ‘m niemand aanraden.
Ja snapte ik nog wel. Ik bedoelde: hoe doe ik het als de baby er is en je sneller wil zijn omdat de baby bijvoorbeeld huilt. Nu was ik letter een uur aan het stuntelen en dat lijkt me niet heel fijn straks.
Dankjewel voor alle antwoorden. Hoe mooi die van Little Dutch ook is, het wordt toch de Vtech! Al ga ik die van Ikea ook nog even opzoeken! Wel fijn dat dat ding van Vtech eraf kan hahah. Wat ik zei, ze heeft ook echt wel dingen met geluid waar ze mee mag spelen, maar wel met mate.
Daar word je vanzelf handiger in, net als luiers verschonen, flessen maken etc. Ik ga er vanuit dat je hiervoor nog nooit een wagen in of uit hebt hoeven klappen, maar als je dat straks dagelijks (of iig meerdere keren per week) moet gaan doen, krijg je er vanzelf handigheid in.
Went heel snel! ik weet ook nog hoe onhandig wij bezig waren bij het ziekenhuis toen we naar huis mochten, dacht dat het nooit goed zou komen. Toch wel haha, gewoon 1 of 2 keer doen en je hebt het zo onder de knie. Dus misschien fijne geruststelling. En toen we het even niet meer wisten konden we op youtube een filmpje kijken hoe het ook alweer moest, ook wel fijn.
Het onhandigste met een kinderwagen vind ik dat je eerst die bak er af haalt, die dan op de grond ofzo legt want het onderstel wil je als eerste in de auto leggen toch? Of leggen jullie dat gewoon boven op de bak?
Nee klopt, zo doen wij het ook. bak eraf, onderstel inklappen en in de auto en dan bak er bovenop. in mijn eigen auto past dit helaas net niet dus dan gaat de bak op de achterbank of op de bijrijdersstoel, bij mijn vriend past het wel in de kofferbak.
Ik wist bijvoorbeeld niet dat je de reiswieg niet met kind en al naar boven mag tillen (in ieder geval de reiswieg die ik had niet). Dus zo gek is 't niet. Maar het is inderdaad vaak doen, je weet nu waarschijnlijk met welke knopjes het moet en dat maakt het al makkelijker! Misschien een geheugensteuntje/foto’s/filmpje in je telefoon zetten? Dat heb ik voor de opa’s en oma’s gedaan en werkt heel goed.
Ik heb bij 2 kinderen die van Janod gebruikt, oranje katten versie. Maar ze hebben ook rustigere blauwe. Ook van hout en ging niet te hard.
Dochter van bijna drie is thuis van haar middagdutje af - bij wel slapen blijft het in de avond feest tot na 21 uur. Woensdag gaat ze weer naar de opvang? Hoe heeft iedereen dat met die “tussenfase” aangepakt? Kan me voorstellen dat meteen daar ook het dutje skippen misschien wel tot oververmoeidheid leidt.
Wij zijn wel ook meteen met het dutje daar gestopt, dat is ook duidelijker voor m’n kind en hij ligt daar dan even te chillen op een stretcher als de rest slaapt! Gaat prima toen ze hem de eerste keer namelijk toch wel hadden laten slapen was het ‘s avonds 22u voordat hij sliep dus geen succes haha.
Mijn dochter gaat al bijna naar de basisschool en als het aan haar lag deed ze op de kinderopvang nog een powernap. Terwijl ze thuis al een ruim jaar niet meer 's middags slaapt.
Op de opvang zijn toch meer prikkels etc, dus als ze daar nog wil slapen zou ik haar lekker laten.
Zou ik ook lekker zo laten. Je merkt het vanzelf wanneer die dutjes niet meer gaan en anders kan ze juist mooi soort van bijtanken op die dag met een middagdut.
Ik kijk juist al weer helemaal op tegen morgen, want onze peuter slaapt juist niet op de camping opvang, waardoor etenstijd en naar bed gaan echt vreselijk zijn
ben nu wel heel benieuwd geworden
- mijn kind mag wel met speelgoed met geluidjes/lichtjes spelen
- nope komt mijn huis niet in
0 stemmers
en als je op nee hebt gestemd, waarom niet?
- past niet in mijn interieur
- past niet in mijn ideeen over opvoeden
0 stemmers