Tips, ervaringen & aanraders #10 (Deel 10)

Dit vond ik ook altijd zo irritant, dat je telkens alles uit elkaar moet halen en moet passen en meten in de auto als je niet zo’n grote auto hebt.

Wij zijn van de easywalker (kind 1) naar de Joolz aer met wieg (kind 2) overgegaan en wat een verademing. Je kunt gewoon alles in 1 keer inklappen en het is mega compact. Het past zelfs allemaal in de kofferbak van een Peugeot 107.

Ik zou dat echt iedereen kunnen aanraden.

1 like

Past niet bij m’n prikkelverwerkingsvermogen :sweat_smile:. Ik trok het wat beter toen zij als baby en dreumes nog niet zo’n herrie maakte maar nu krijg ik al koppijn als ik aan de toetoet auto’s denk.

9 likes

Ik vibe gewoon op kindermuziek, ik ken alle liedjes van de Vtech loopwagen inmiddels uit mijn hoofd hahaha :joy:

5 likes

Deze poll bewijst maar weer dat ik in een bubbel zit.

Mijn ex vindt duplo al over de grens, dus dan heb je een idee van waar mijn kind mee mag spelen 🫠

2 likes

Duplo??? :skull:

8 likes

Op zich prima, maar er zijn grenzen.

En dit ding (cadeautje van schoonouders) gaat echt ver over mijn grenzen. Wat een vreselijk geluid! Knopje van het geluid is ook te makkelijk door kind zelf in te drukken, dus deze mag lekker bij hun zelf liggen

Mijn idee was/is dat ze alleen houten speelgoed zou hebben, en dat heeft ook m’n voorkeur. Maar ik merk het plastic wat ze heeft (bijv gekregen of oud speelgoed van neefjes/nichtjes) vindt ze wel véél leuker. Dus 75% is hout etc, 25% is plastic en door mij gekocht alleen tweedehands, muv de smartmax dieren maar daar zitten geen lichtjes op🤣 en dus het speelgoed wat ze krijgt. Ach, het is wat het is.

Ik heb btw ook de houten loopwagen van Janod en die is hier een groot succes.

2 likes

Vind het vooral mega irritant. We hebben wel geluidenboekjes btw.

Wij hebben een loopwagen van pinolino. Heeft een bak eraan maar niet zo’n hele schuinte met speeltjes. Kind vermaakt zich heel goed door vanalles in en uit de bak te doen (en kan niet omkiepen bij normaal gebruik)

2 likes

Kan ik zelf niet tegen. En mijn kind vindt het ook niet echt wat, toen ze 1 was kreeg ze iets van Vtech waar ze zó schrok van het geluid dat eruit kwam dat ze daarna bang voor het speelgoed was :joy:

3 likes

Ik merk dat mijn kind heel druk en overprikkeld wordt van dat soort speelgoed (en ik vind het zelf ook niet chill, maar dat is niet de reden). Wij doen ook niet aan schermtijd. Kind is ruim 1,5 overigens.

Ze mag het gewoon. Ze kan er heel goed mee spelen. Ze heeft zowel prikkelvrij speelgoed als met mega veel. Enige waar we echt streng op zijn is schermtijd. Die heeft ze nu met bijna een jaar nog steeds niet gehad en we hopen dit nog lang zo vol te houden.

Ik (we) heb het nooit zelf gekocht. Alles wat we van V-tech etc in huis hebben, zijn cadeautjes van de schoonfamilie. Maar… eerlijk is eerlijk, de V-tech baby-rammelaar en zeker de zingende Fisherprice Puppy zijn op bepaalde momenten echte life-savers geweest.

Alleen toen familie vroeg of we de complete collectie Toet-toet auto’s wilde overnemen, hebben we toch vriendelijk bedankt :blush:

2 likes

Hoe doen jullie dat bij andere mensen, als je daar op bezoek bent ofzo?
Mijn kind gaat straks om de week een dag naar mijn schoonmoeder en daar staat ALTIJD de tv aan, nou denk ik wel dat ze die uitzet als ik dat vraag als hij er alleen is, maar ons nichtje (daar past ze een andere dag in de week ook op) zit daar de hele dag tv te kijken en ik wil dat gewoon niet. Vind het echt niet erg als mijn kind een keer tv kijkt hoor, maar niet continu. Ze zullen elkaar daar 1 a 2 keer per week zien en ik zit er nu al mee in mijn hoofd dat mijn kind dan geen tv mag kijken en haar ouders daar schijt aan hebben en zij wel de hele dag tv mag kijken. Met haar ouders daarover in gesprek gaan heeft denk ik geen zin, haar vader vindt het wel prima want dan houdt ze haar mond dusja :smiling_face_with_tear:

Hm ja dat is lastig inderdaad! Ik weet ook niet zo goed hoe je jouw situatie het beste kan aanvliegen maar het simpele antwoord in mijn situatie was gewoon zeggen: x kijkt geen filmpjes, niet op een tablet/telefoon, ook niet op een tv. Sommige mensen willen weten waarom, anderen accepteren het gewoon. Mijn dochter is bijna 4 en iedereen weet inmiddels dat dat gewoon zo is.

Mijn dochter is inmiddels zo oud dat ze wel doorheeft dat andere kinderen wel filmpjes mogen kijken en de laatste weken begint ze daar af en toe over :sweat_smile: dan vraagt ze waarom mag ik niks kijken maar andere kinderen wel? Damn dat vind ik veel lastiger dan vragen van volwassenen haha.

1 like

Ja dat laatste lijkt mij dus ook het moeilijkste, wat volwassenen vinden boeit me niet zo maar hoe leg je aan een kind uit waarom hij/zij iets niet mag terwijl bij wijze van spreken de rest van de klas dat wel mag. Dan krijg je als antwoord “ja maar de rest van de klas mag dat wel”, moet ik dan net als mijn ouders zeggen “als de rest van de klas van een brug afspringt, spring jij er dan achter aan?” Dat haatte ik zo als ze dat deden :joy:

1 like

Je hebt het over filmpjes, maar hoe doe je het met ‘gewoon’ tv kijken? Ook voor anderen, ben daar wel benieuwd naar. Wij willen ook geen schermtijd, maar het lijkt me ook niet helemaal realistisch dat de tv nooit aan zal staan.

2 likes

Ik vind 0 schermtijd ergens wel hypocriet? Of zitten jullie zelf ook echt nooit op je telefoon als jullie kinderen wakker zijn?
Ik ben wel rigide in wát ze kijken hoor. Maar even een rustpuntje voor de televisie en dubbel liggen van het lachen bij Ukkepukkies oid 🥹 Is toch heerlijk.

Maar dat vind ik ook voor super streng zijn in geen plastic speelgoed enz. Waarom maken mensen het zichzelf zo moeilijk.

40 likes

Helemaal 0 is het niet. Maar ik zorg wel dat 95% vd tijd dat zij beneden is er geen tv aan staat. Ook probeer ik weinig op mijn telefoon te zitten waar ze bij is. Als ik iets echt vreselijk vind is het al die ouders die in hun telefoon gezogen zit terwijl hun kind hun aandacht probeert te trekken in bijv een speeltuin.

En over rustpuntje, ze weet niet beter en speelt gewoon echt lief. Ik krijg alles in huis gewoon gedaan en heb echt nog nooit een moment gehad dat ik dacht oh ik moet jou echt voor een filmpje zetten want anders is het niet te doen.

@Masterchef

7 likes

@Spaarlamp Er staat nooit tv aan als we ergens op bezoek zijn, dat zou ik ook best raar vinden.
Logeren doet hij alleen bij mijn schoonouders, hij zal daar misschien wel een keer een tv aan zien staan maar zij weten ook dat hij geen tv kijkt dus daar houden zij zich ook aan (en als zijn nichtje er ook logeert kijkt die dus ook geen tv als ons zoontje wakker is).
Beetje jammer @MyMoon om ons meteen hypocriet te noemen want ja wij zijn voor onszelf ook heel streng in schermtijd en ik zit dus indd niet op mijn telefoon met kinderen erbij. Helpt mezelf ook enorm om niet smartphone verslaafd te raken. Ik vind weer andere dingen ‘heerlijk’.

3 likes