Kan je de base niet via marktplaats kopen? Ik heb die van mij toen van een forummer overgekocht voor 25€
Maar vanaf 4 (of eerder als je kind al eerder 105cm is) moet je volgens mij bijna altijd een nieuwe stoel. Maar die gaan tot 12 jaar/150cm, dus dan is het gedoe voorbij! Ik heb toevallig net zo’n kinderstoel gekocht, dat is ook onze derde, maar gelukkig dus wel de laatste.
@Feather ik kijk bij de ANWB, die testen ook en dat kun je gratis bekijken.
Ik weet niet zo goed of ik in dit topic goed zit… maar ik heb morgen een diner met een oud collega van mij. Ze heeft in januari een zoontje gekregen en ik zie haar nu voor het eerst. Wat kan ik nu nog kado doen?! Ik weet het echt niet en zoek me suf. Hebben jullie tips?
Een cadeaubon is altijd goed. Speelgoed etc weet je niet wat ze heeft, zelfde geldt voor kleding
Voorleesboek! Zou voor een leuk prentenboek gaan met niet te veel tekst, dan zit je altijd goed.
Wat ik leuk zou vinden van een januari baby nu zo in de zomer:
Een leuk badjasje (wij hebben deze al 3 kids met konijnen oren in t roest bruin https://www.kleertjes.com/jollein-badstof-badjas-3-4-jaar-nougat-17026479/?ref={"id"%3A"kinder-mode_nachtmode_badjassen"%2C"filter"%3A"beige"%2C"params"%3A"kleur%3Dbeige"})
Of een badcape? Ook heel leuk!
Bij de zeeman hebben ze vaak ook leuke van Nijntje enz.
Of een leuk boekje, zoals deze: Bekijk Waar ben je? - Beestje, waar ben je? op: https://www.bol.com/nl/p/waar-ben-je-beestje-waar-ben-je/9200000060020534?referrer=socialshare_pdp_iphoneapp
Met vilten flappen is snel leuk en hufter proof. Die “XXX waar ben je?” Serie heb je er heel veel soorten dus kan je wat kiezen wat je leuk vindt.
Bergstein regen laarsjes zou ik ook altijd leuk vinden haha. Maat 20 in een leuke kleur
Oli&Carol heeft hele leuke bijtringen. Is ook heel leuk om te geven (&krijgen) vindt ik altijd haha
Edit: maar… het gebaar alleen zou ik ook al gewoon waarderen haha. Een cadeaubon van de Hema is ook hè le maal welkom altijd!!
Wowww! Dank dank dank. Ik ga al jullie tips even bekijken! Ik hoop gewoon dat ze het nog niet heeft, hahaha. Dat vind ik zo lastig ook eraan
Wij hebben er nu een van Novi baby, lekker budget, met 360 systeem én die kan tot 8 jaar / 150 cm. Dus hoeven nu in principe de komende jaren geen vervolg meer te kopen!
Dat is helemaal fijn! Wij hadden niet goed genoeg opgelet, want wisten wij veel en mijn kind groeit nogal hard. Er is ook zo veel keuze met alles. Maargoed, nu zijn wij ook klaar tot 150cm
Kaartjes eraan laten en bonnetje goed bewaren (en meenemen). Iets dubbel krijgen kan altijd maar soms is het niet erg en de moeite die je doet is ook altijd goed. Ik krijg zelf graag kinderboeken, en dan kan je ook wat veiliger kiezen voor een boekje voor een ouder kindje. Dan is de kans ook groter dat ze die nog niet heeft.
Ja wij dus ook niet toen we die Cybex kochten, ook geen flauw benul
Hebben jullie leuke ideeën wat ik als kraamcadeau kan vragen voor ons eerste kind? We willen graag wat dingen via lijstje.nl delen met de mensen die daarom vragen. Er moeten daarom dingen uit verschillende prijscategorieen tussen staan. Ik heb het idee dat we de meeste spullen voor de newborn fase wel hebben. Ik zoek dus naar leuke dingen voor als de baby een paar maanden is. Hebben jullie aanraders qua handige zaken, maar ook speelgoed of boeken?
Alfabet
De ridder zonder billen
Monki
Coco kan het
De notenkraker (muziekboek)
Floddertje
Pluk van de Petteflet
Voor een mooi begin van je boekenkast
Baby mat met baby gym
Loopkar
Bijtring
Baby’s first boekjes met patronen
Knisper boekjes
Baby servies en lepels
Vtech baby speelgoed
Muziek mobiel voor in box of bed
Rugzakje voor de opvang
Mooie XXL hydrofieldoek
Badjasje/badcape
Speendoekje/speenkoord
Zo’n baby ziet zwart/wit boekje
Babygym
Hoes voor newborn set van de tripp trapp als jullie die hebben
Wasbare zwemluier / baby float
- hvid slofjes
- engel natur jasje in de tweede maat (62/68) + eventueel bijpassende handschoentjes
- seizoensitem voor als baby 6 maanden is (dus zomers of juist winters iets)
- luieretui met matje voor onderweg
- slaapzak voor dat seizoen
- bestek/servies
Badjas (met naam?)
Bijtring (oli&carol bijv?)
Laarsjes (bergstein?)
Speel mat met zo’n boog
Boeken: voor <1.5jr het Nijntje aanwijsboek, “XX waar ben je?”, kartonnen rupsje nooitgenoeg, of >1.5jr meer de papieren prentenboeken (kikker, jip&janneke, dikkie dik, Nijntje).
Rugzakje voor opvang
Slofjes een maatje groter
Hanger voor de maxicosi
Een wat luxere bodylotion/wash zoals naïf of van rituals baby
Zo’n grijp speeltje (bijv iets duurder van GRIMMS of trixie of een oball)
En vooral praktisch:
Babyfoon als je die wilt
Zo’n Flessen uitkoker als je die wilt
Draagconsult
Rekbare draagdoek
Zo’n verschoon mat voor onderweg
Hoes maxi Cosi
Love Pluk en Floddertje! Maar die zijn qua taalgebruik wel echt pas leuk vanaf (ruim) 3 jaar vind ik. Dat voelt met een baby nog lichtjaren ver weg.
Mijn boekenaaraders die al iets eerder leuk zijn:
- Het boek voor kleine handjes (interactief)
- <…> waar ben je (leuke vilten flapjes)
- Van die zwart/wit hoog contrast babyboekjes
- Babyboekje/knisperboekje van Coco
- Op je teentjes, tijgertje (interactief en lekkere felle kleuren)
- We hebben er een geitje bij.
- captain kalimari speelgoed
- angelcare badzitje (als je een bad hebt)
- tummy tub
- badboekje (van bv de hema), is ook handig als speelgoed om mee te nemen onderweg
- wasbare slabbetjes
- een tasje voor in de luiertas die je handig en snel mee kan nemen om te verschonen, zodat je niet de hele tas mee hoeft
- mushie stapeltoren
- vormenstoof
- stapelring
- ook speelgoed voor wat ouder, zoals een grote houten legpuzzel of my first ‘…’
- geluidenboekjes
- rupsje nooit genoeg (van hard karton)
- sowieso alle prentenboeken
- speelboog voor aan de maxicosi
-speenkoord - inderdaad een engel natur jasje en goede slofjes
Een 360 beker van munchkin
Puck a baby slaapzak vanaf 6 maanden
Pukylino loopfiets
Draagzak of consult
3D casting kadobon bijv isacasting
Speelgoed voor evt later bijv Duplo
Wagenspanner speeltje