Tips, ervaringen & aanraders #10 (Deel 10)

Als je al een Axisfix hebt dan is de Maxi Cosi Cabriofix volgens mij het goedkoopste. Ik dacht altijd dat een isofix base ook echt belangrijk was voor veiligheid maar bij mijn laatste zoektocht kwam las ik dat de base vooral voor stabiliteit is dus alleen gordels net zo veilig zijn

Het is een cape geworden, een leuke bruine van de Wibra. En daarbij nog een boekje met van die viltstukken erin over wilde dieren. Helemaal content mee!!! Dank voor de tips :wink:

2 likes

Mn vriend slaapt naast de cosleeper en geeft mij de baby aan voor bv. Echt zo’n goede beslissing. Ik doe echt geen oog dicht als ik naast de baby lig omdat ik zo alert ben dan. Mn vriend valt als een blok in slaap en wordt echt alleen wakker als er echt iets is, ipv bij elk geluidje.

Gaat waarschijnlijk niet werken als de baby wil clusteren maar dat zien we dan wel weer.

———-

@Fleecedekentje je hebt al heel veel tips maar wat ik altijd graag geef en wat eigenlijk altijd goed in de smaak valt is iets van wol. Ook in de zomer (google maar eens). Een mooi wollen dekentje, slofjes of een vestje. Vooral die wollen dekentjes heb ik vaak gegeven en heb je echt lang plezier van (voor in bed, in de box, in de maxicosi, kinderwagen etc). Wollen rompers (of wolzijde) ook trouwens, wat kostbaarder maar die rekken zo goed mee dat je met een maat 56, ook klaar bent voor maat 62 en 68!

1 like

Ik heb dat Nijntje aanwijsboek, maar vind die echt mega onduidelijk door de stijl van tekenen. :joy: de eend wordt aangewezen als kuiken, en de ezel is hier thuis een paard. Kan mijn dochter ook echt geen ongelijk geven want een klein geel ding is meestal een kuiken. En de ezel is gewoon een getekend paard met langere oren. Ik zou ‘m daarom niet per se aanraden voor de eerste woordjes.

@Fleecedekentje flapboekjes werden hier erg gewaardeerd vanaf 1 jaar. Daar heeft ze nu met 16 maanden ook nog meer geduld voor dan prentenboeken.

2 likes

Oh ja hier zegt ie ook paard en huis (ipv boerderij geloof ik?) maar dat laat ik gewoon zo haha.

1 like

Mischien zou je ook dingen kunnen vragen die aan een hobby van jullie linken, dat is ook leuk om te geven. Een vriendin gaat bijvoorbeeld graag op fietsvakantie en zij had een fietshelmpje, en (een bijdrage aan) een fietsstoeltje en fietskar gevraagd. Of als je van surfen of zwemmen houdt kun je een wasbare zwemluier, zwembandjes/zwemvest, uv-pakje en een wetsuit vragen bijvoorbeeld.

2 likes

Het hangt enorm van je baby af denk ik, want ik heb je post met verbazing gelezen haha! Mijn baby moest de eerste 4/5 maanden ongeveer elk kwartier opnieuw de speen hebben dus als ik die op haar eigen kamer had gelegd dan hadden we geen oog dicht gedaan. Ik zou kijken wat in het moment zelf fijn voelt en handig is!

2 likes

Aaiii, dat is wel heel vervelend dan ja! Dan blijf je bezig. Dat hadden wij totaal niet, dus denk dat we gewoon eerst het ledikant bij ons zetten en zo’n wiegje of co-sleeper is ook zo aangeschaft natuurlijk mocht ik ook 100x de speen moeten teruggeven haha.

Wat zouden jullie aanraden als allerzachtste heerlijkste geboortepakje (herfstbaby)?

Marmar copenhagen, konges slöjd en gray label zijn super zacht

2 likes

Iemand ervaring met al vroeg ombouwen van de kinderwagen van wieg naar zit? Dochter van 4 maanden wil ineens niet meer in de wagen liggen. Past nog makkelijk maar heb het idee dat ze meer wil zien.

Lees dat het de voorkeur heeft om tot 6 maanden te wachten, ons zitgedeelte kan wel goed plat dus vraag me af of het dan misschien geen kwaad kan…

Deze vraag is pas nog langs gekomen in dit topic, misschien kun je even terug zoeken.

Wij hebben hem met 5 maanden (tijdelijk) omgebouwd omdat we op vakantie gingen en de zit beter in de auto paste dan de wieg en de zit kan ook volledig plat. Dat beviel wel goed dus dat hebben we zo gelaten. We hebben hem wel pas rechter gezet toen mn zoontje ook rechtop kon zitten.

4 maanden is wel heel jong. En op haar buik? Ik weet niet of je daar zo’n ventilatiegaasje hebt zitten? Dan kan ze daar doorheen kijken. Misschien is het ook even een :sparkles:fase :sparkles:

2 likes

Nixnut, marmar. Wel prijzig. We hebben ook een pakje van A Tiny Story. Betaalbaarder en lekker zacht!

1 like

Ik had een combinatie aan nuttige dingen (extra accessoires voor op de kinderwagen) die je niet mist als je ze niet hebt. En leuke dingen zoals boekjes (notenkraker muziekboekje bijvoorbeeld) of wat speelgoed voor later wat we hadden gezien. Ook wat dingen die we zelf te duur vonden zoals wat little dutch spullen. Erg blij met alles wat we hadden gekregen! Voor kleinere budgetten had ik wat hema kledingstukken in grotere maten gezet

2 likes

Ik heb voor mijn eerste kindje ook al een lijstje gemaakt voor kraamcadeautjes.
Ik heb de volgende dingen erop gezet:

• Little Dutch activiteitenspiraal
  • Little Dutch Little Loops speelgoedringen in roze en beige
  • Takkie skippy dier van de hema
  • Takkie houten trekdier
  • Takkie houten stapelringen
  • Manhattan toy rammelaar skwish
  • Little Dutch activiteitenboekjes
  • Little Dutch buggyboekje
  • Babyfloat
  • Little Dutch Activiteiten loopwagen
  • Badpakje in 2 maten
  • Cadeaubonnen van Hema, Prenatal en I love Speelgoed
  • Boek: Gewoon zoals je bent
  • Boek: Jip en Janneke
  • Boek: Coco kan het
  • Boek: Baby ziet - kijkboek

Ik ga hem ook nog aanvullen met dingen die ik hier gelezen heb. Wij gaan de link van het lijstje op het geboortekaartje zetten, kreeg ik als tip van een vriendin. Vond het wel een goede

1 like

Dit is echt een kutding😳 hij gaat veel te snel om aan te lopen en als ze eraan hangen kiepen ze met ding en al om.

5 likes

Goed om te weten, dan gaat ie van het lijstje, haha. En ga ik op zoek naar een mooie andere houten loopwagen.

Pinolino!! :raised_hands:t3:
Zonder speelgoed er aan, maar echt een topding. Kan stroef gezet worden en valt echt niet om (en mijn kind heeft dat duidelijk getest tot 3 jarige leeftijd haha)

4 likes

Onze Kinderfysio raad aan om (bijna) alle wagentjes in het begin te verzwaren met een stapel dikke boeken of baksteen.

1 like