Tips, ervaringen & aanraders #10 (Deel 10)

Ik had bij de eerste allemaal dingen in de vriezer, maar ik bliefte echt geen bakjes toen :sweat_smile: uiteindelijk hebben we die bakjes wel opgegeten toen we allebei weer moesten werken.
Nu bij de tweede ga ik alleen saucijzenbroodjes en wat soep maken voor de vriezer, dat vond ik toen wel heel chill om even op te warmen als lunch.

5 likes

Het ligt sowieso erg aan je situatie maar wij waren heel erg blij met bolognese en chili uit de vriezer. Ik heb ook een keizersnede gehad dus de eerste weken moest je echt nog rustig aan doen en kon ik ook niet zo maar altijd de baby rustig houden of oppakken. Wij hadden sowieso een vrij intense new born tijd dus blij als je niet hoefde na te denken over wat te koken en boodschappen enzo.

1 like

Wellicht een beetje laat: maar wat mij vooral ook hielp was een lijstje bijhouden met alles wat er in de vriezer lag qua maaltijden. Dan hoefde ik alleen maar te kijken en door te geven wat ik savonds wilde eten. Daarnaast heb ik naast avondeten ook bananenbrood en cake gemaakt en ingevroren zodat er altijd een snackje is

1 like

Er is een garderobe aan de weg richting de ingang. Is niet zo ver lopen als je in de buurt van de ingang bent maar als je aan de andere kant van t park is lijkt het me niet handig. Zou m dan eerder in de stalling bij symbolica zetten dat is redelijk centraal!

2 likes

Voor de moeders die borstvoeding geven: deden jullie dit al direct in het openbaar? Ik vind dat dit moet kunnen maar vind het toch wel spannend. Mijn baby heeft nauweljjks een ritme dus kan ineens honger hebben als ik ergens een koffie ga drinken. Ik voed met een tepelhoedje en die trekt ze er soms af en dat lijkt me dan heel stressvol in het openbaar? Verder zit ik qua kleding enorm te hannessen, ik heb namelijk vaak oversized shirts aan maar dat moet dan natuurlijk helemaal omhoog. Iemand hier tips voor? Ik vind veel van die voedingsshirts of heel duur of niet echt leuk namelijk.

Toch van die voedingshempjes en dan een vestje eroverheen? Dan voel je je misschien iets comfortabeler met voeden. Grote hydrofiel mee, daar kun je je eventueel wat meer mee bedekken (ik zeg niet dat dit moet he, maar voor je eigen gevoel).

Verder is het echt een kwestie van wennen. Én een beetje strategisch een plekje uitzoeken dat niet iemand er met zn neus boven op zit (beetje aan de zijkant ofzo).

1 like

Ja voedingshempje en vestje was inderdaad hoe ik het bedacht had, maar toen werd het ineens zo enorm warm en vielen mijn plannen in duigen haha. Maar bedankt voor de tips! Ik moet het denk ik maar gewoon gaan doen

@Onweer ik heb voordat ik in het openbaar ging voeden thuis wel eens ‘geoefend’ met iets discreter mijn baby aanleggen. En wat ik zelf altijd heb, is een hemdje onder mijn (oversized) tshirt. Die trek ik dan omlaag en het shirt omhoog en dan zie je eigenlijk niks.

5 likes

Een voedingshempje onder zo’n shirt dan zit je niet
Met een blote buik :slight_smile:

2 likes

Ik voedde vanaf het begin ook in het openbaar. Een enkele keer een opemrking ‘zo die heeft dorst’, mijn antwoord: ja dat klopt.
Ja dat deed ik ook altijd. Je ziet dan eigenlijk niks want het hoofd van je baby zit ervoor. Draaide mijn stoel dan ook wel eens zo dat je net wat beschutter zat.
Je kan eventueel ook zo’n voedingsdoek kopen. Dan kan je zelf je kindje wel zien maar is verder alles bedekt.

2 likes

Oh zo een voedingsdoek heb ik heel lang gebruikt bij de eerste. Nu bij de tweede nog niet en die is ruim 3 maanden. Achteraf vind ik dat je net zo een voedingsdoek meer aandacht trekt dan zonder. Eventueel een klein hydrofiel of spuugdoek op je borst als je je echt niet comfortabel voelt.

1 like

@Onweer Alle tips hierboven indd, en met het hoofdje van je baby voor je tepel is er ook weinig te zien (ik doe mijn bh pas open als baby in de juiste positie ligt). En je kunt zo’n 60x60 hydrofiel ook nog met een punt tussen het schouderbandje van je bh doen, ter hoogte van je sleutelbeen zeg maar, en dan een beetje over je borst laten hangen.
Ik vind ook echt niet dat je jezelf zou moeten bedekken maar ik herken dat ik zelf ook gemengde gevoelens heb: aan de ene kant dat mijn baby nou eenmaal moet eten en dat de normaalste zaak van de wereld is, maar aan de andere kant ook een lichte angst dat mensen (en dan m.n. mannen) ongepaste opmerkingen gaan maken. Als een vrouw iets zou zeggen over ongepast ofzo zou dat me nog niet eens zo boeien denk ik. Triest, maar waar.

4 likes

Ons kindje is nu 10 weken oud en de eerste keer in het openbaar voeden was toen ze 3 weken was in de dierentuin. Ik vond dat zó ongemakkelijk en had mezelf helemaal ingebouwd met de kinderwagen en daar een deken overheen gehangen zodat ik helemaal uit het zicht zat. De laatste voeding in de dierentuin was al wat makkelijker.

Vorige week ging ik zwemmen en toen heb ik in het zwembad gevoed en daarbij heb je niet zo heel stof om je heen (in een badpak) om iets te bedekken. Dan doe ik een doek over het hoofdje tijdens het aanleggen en daarna haal ik dat weg omdat dan toch het hoofdje voor je tepel zit.

Gaandeweg wordt het wel steeds makkelijker, het is even een drempel die je over moet maar bij mij is nu wel een knop om dat het eigenlijk heel gek is dat we het zo moeten verbergen. Daar zijn die dingen potverdorie voor bedoeld.

7 likes

Wij gaan over twee weken het eerste kinderfeestje houden voor mijn zoontje. Hij wordt 5 jaar en ik vind het zelf nog best jong voor een feestje, maar hij wil het ZO graag, dus we doen het dan maar haha.

Er komen 5 of 6 kindjes (jongetjes). We houden het thuis. Iemand tips voor wat bij kindjes van die leeftijd een succes is om te doen? Ze hebben zo’n enorm korte spanningsboog en de meeste kindjes zijn ook erg druk, vooral samen haha. Hij heeft het zelf steeds over een (Pokemon :roll_eyes:) speurtocht, dus zoiets gaan we denk ik doen, maar ik dacht misschien heeft iemand hier nog een top-idee met wat een succes was op het feestje van jouw kind!

1 like

Cakejes versieren en cadeautjes verstoppen (en zoeken) was hier een grote hit. En na de speurtocht hadden wij nog 20 min thuis tot de kinderen opgehaald zouden worden. Toen hebben we op de eettafel wat kleurplaten neergelegd voor de kinderen voor wie de situatie toch wat overweldigend was en even wat rustigs wilden doen. De rest speelde met het speelgoed van mijn dochter. En een tip die ik van iemand kreeg is om het gekregen speelgoed even ergens apart te leggen, zodat dat tenminste niet kapot/kwijt raakt vlak na het krijgen. Veel plezier alvast!

4 likes

Het feestje van mijn kleuter vorig jaar was een succes en goed te doen. Het duurde maar 2 uur met 4 vriendjes (in totaal 2 jongens en 3 meisjes) en dat was echt genoeg. We hadden veel korte, eenvoudige activiteiten achter elkaar. Het begon met disco (aka springen op 3 liedjes), daarna mochten ze hun cadeautjes verstoppen en gaan zitten om een cakeje te versieren. Tijdens het versieren/eten zocht mijn dochter één voor één de cadeautjes. Daarna gingen ze gewoon spelen en ging ik ze schminken. Op het einde mochten ze nog een armbandje maken. Dat sloeg aan, dus ze zaten in diepe concentratie toen de ouders kwamen, konden die nog even koffie drinken als ze wilden (1 ouder was erbij gebleven).

Dit jaar gaan we hetzelfde recept doen maar dan met koekhappen en spijkerpoepen, haha. En ik ben ook nog van plan om een keer de tent in de tuin te zetten, mogen ze daar spelen en taart eten. En een patattafel gaan we ook nog een keer doen: hele tafel met een zeil of alufolie bedekken en dan gewoon de friet, sauzen en appelmoes erop pleuren hahaha dat vond ik als kind ge-wel-dig.

5 likes

Wat hier een grote hit was: lentebingo. Gewoon een rondje lopen, bingokaart mee en zoeken maar (een narcis, bij, lieveheersbeestje, veer, etc). Je kan natuurlijk elk thema kiezen wat je wil, of gewoon zonder thema.

Verder hadden we cadeautjes verstoppen, eierkoek versieren, spelletjes (stoelendans, snoephappen, blikgooien, aardappel lopen) en tot slot pannenkoeken eten. In totaal drie uur, dat was prima met deze activiteiten.

7 likes

Dankjulliewel! Ik merk dat het bij mij met name rondom het tepelhoedje zit. Dan duurt het gewoon wat langer voordat ze goed aanligt en alles dus weer bedekt is. Maar thuis oefenen is een goede!

Ik weet noet if je kind Bluey kijkt, maar bij ons was de aflevering 'Geef het pakje door" (pass the parcel) heel geliefd. Dus dat hebben we ook op het kinderfeestje gedaan :slight_smile:

4 likes

Bestaan er überhaupt mooie voedingstops of -shirts? Ik vind het meeste zo saai/degelijk en in de zomer wil ik niet meerdere lagen over elkaar dragen.

2 likes