Noubased en zipster hebben voedingsshirts. Maar toevallig net deze vraag gesteld in het borstvoedings topic! Ook op zoek!
Of seraphine / boobdesign
Mijn kind ging elke keer om zich heen kijken als ik in het openbaar voedde, zoooo nieuwsgierig. Maarja das misschien mijn kind heeft me vaak geflashed in het openbaar! Vergat altijd zo’n doek mee te nemen maar dat lijkt me wel een oplossing ook voor nieuwsgierige baby’s
Mijn nieuwsgierige kind trekt zo’n doek gewoon van zich af of komt onder m’n shirt vandaan. Ik heb het bedekken tijdens voeden in het openbaar opgegeven haha.
Wie heeft ook kinderen van 8/9 jaar? En hoeveel verantwoordelijkheid kan je die kinderen geven mbt het opruimen van hun eigen spullen? Ik word nl echt gek van die continue zoektocht naar sportkleding/schoenen/broodtrommels/fietssleutels omdat ze alles van zich afgooien. Ik heb al geprobeerd te werken aan vaste plekken maar het blijft gewoon niet hangen. En dingen gaan ook stuk omdat er dan ineens weer een zonnebril of haarclip op de grond ligt. Ik weet niet zo goed wat een passende aanpak is, of ik gewoon ‘hard’ moet zijn en het niet mijn probleem maken dat ze hun spullen weer eens kwijt zijn of dat iets anders beter is.
Mijn oudste is bijna 8 en herken het zoeken naar een stukje zelfstandigheid en verantwoordelijkheid. Ik doe soms ook maar wat, maar wat helpt is:
Zelf de structuur en orde proberen te bewaren (mijn eigen spullen sleutels, sjaal etc op de juiste plek bewaren)
- Bij het ophalen vragen of ze haar waterfles in de tas heeft gedaan (omdat ze die vaak vergat)
- Af en toe sturen gedurende de dag en de regel heel concreet herhalen wat ze.moet doen als ze van school komt
“Hang je jas op, doe de sleutels in de schaal en ga je handen wassen”
En het gesprek erover aangaan als het te vaak gebeurt, zeggen dat ik iets vervelend vind en vragen wat zij fijn zou vinden als oplossing.
Misschien komt het een beetje te streng over, maar dit werkt op zich wel oke voor ons. En soms laat ik het en ruim ik achter haar kont op, zodat het weer opgeruimd is.
Tajinebanane heeft wel leuke dingen vind ik.
Iemand tips voor concert at sea?
Dankje! Dat zelf spullen opruimen kan ook nog wel verbeteren, mijn man en ik kunnen ook best chaotisch zijn. Ik ga het dan toch maar blijven vragen of ze hun spullen opruimen en eens aan ze vragen wat ze zelf denken hoe dat kan verbeteren. En vind het helemaal niet streng hoor, ze moeten gewoon zorgvuldig met hun spullen om gaan
Hoelang duurt bij jullie kindjes luier uitslag ongeveer? Wij gaan nu de derde week in. Smeren al twee weken met zinkolie en laten alles goed drogen en luchten. Verder heeft de huisarts hydrocortison voorgeschreven en dat smeren we nu een week 2x per dag. Er is wel een heeeeeel klein beetje verbetering, maar het gaat niet weg. Schimmelinfectie is het niet volgens de huisarts. Heb net Cavilon spray besteld op jullie aanraden. Kindje heeft er zoveel last van edit: kindje heeft twee doorkomende tandjes dus dat zal de oorzaak zijn…
Als hij Pokemon leuk vindt, spelletjes doen die eigenlijk doodnormaal zijn maar dan in Pokemonthema. Kost je misschien wel wat knutselwerk.
Bijv:
- Pokemons verstoppen in de tuin (gewoon uitgeprint en eventueel gelamineerd) en laten zoeken, net zoals paaseieren zeg maar.
- Pokemon piñata (staat vast wel een voorbeeld op YouTube ofzo) kapot laten slaan met lekkers erin dat je dan weer kunt gebruiken voor de volgende activiteit:
- taart/cake versieren met oa bovenstaand lekkers.
- blikgooien maar dan afbeeldingen van Pokemon erop.
- een draad spannen, daar een bekertje aanhangen (horizontaal zodat de opening naar jou toewijst en niet omhoog zeg maar). Kinderen een waterpistool geven en door middel van water erin spuiten, kunnen ze het bekertje naar het einde van het draad spuiten.
- Patattafel!! friet los op tafel leggen zonder borden en bestek. Dat teken je gewoon op tafel (of ja een kleed) met mayo/ketchup.
Ben verder niet erg thuis meer in Pokemon maar misschien geeft dit wat inspiratie.
Ik ben momenteel bezig met een feestje voor mn dochter en ik maak er dus ook een heel verhaal omheen. Je kan bijv vertellen dat ze vandaag allemaal Pokemon opdrachten mogen doen, want Ash (of hoe heet die gast?!) heeft hulp nodig. Want hij kan het niet alleen!! Uiteraard krijgen ze ook allemaal een diploma.
Zie dat @sashiko ook al patattafel noemt. Vinden veel kinderen ook echt leuk!
Ik zou toch misschien miconazol creme halen bij kruidvat (voetafdeling) en smeren! Bij elke verschoning. Want hoe ziet het eruit? Is het open en zijn het bultjes/puntjes? Alleen bij de billen of ook schaamstreek? En welke doekjes gebruik je?
Kan lang duren, helemaal met tandjes. Het is zo sneu hè. Hier was de gouden tip, dankzij een andere ouder van de opvang, wolvet. Goed droogmaken en dan insmeren. Werkt hier nog steeds als enige (al heb ik zink olie en alle andere dingen die hier soms genoemd worden nooit gebruikt).
Thanks voor je reactie! Schimmelcreme heb ik ook een weekend gesmeerd voor we naar de huisarts gingen, maar dat deed ook niks. De huid is vooral rood en op sommige plekken open. Geen bultjes ofzo. Het zit bij de billen en in de liezen. Kruidvat sensitieve doekjes gebruik ik bij poep, en bij alleen plas een nat washandje. Na het verschonen deppen we de huid droog met een hydrofiele doek en daarna laten we het nog even aan de lucht drogen.
Toevoeging: en wolvet heb ik ook al geprobeerd
Oh wat lastig zeg en sneu dat het open is. Misschien toch ook even waterwipes proberen? Toen mijn kindje echt heel rode billen had maakte ik het ook schoon met amandelolie op wattenschijfjes. Heel zacht en je veegt de poep er zo mee weg zonder echt te hoeven poetsen. Met doekjes moet je vaak toch wrijven.
Bij mijn kind helpt bepanthen het beste en daaroverheen doe ik nog een dikke laag talkpoeder (van de etos met jojobaolie). Maar het is ook zo verschillend per kind wat werkt.
Dat hadden wij echt geen 2 weken volgehouden! Wat verschrikkelijk. Met die cavilon zul je hopelijk na een dag al verbetering zien. Hier was dat ‘s avonds sprayen en de volgende dag echt al een stuk beter, terwijl het hier ook vaak echt open lag. En volgende keer meteen met die spray beginnen als je merkt dat het weer begint. Die tandjes zijn ellendig!
Vandaar ook mijn vraag wat normaal is volgens de huisarts is dit wel normaal namelijk. Ik hoop heel erg dat de spray helpt inderdaad. Het scheelt dat hij er niet continu last van heeft. Gaat een beetje in vlagen, bizar als je ziet hoe slecht het eruit ziet.
@Vloeistof water wipes zat ik ook nog aan te denken, die haal ik straks nog even.
Bedankt voor jullie reacties, we gaan weer verder met smeren en uitproberen haha
Iemand tips voor fijne en betaalbare koptelefoons voor kinderen?
Zijn die van de action wat? Die zijn wel draadloos en in leuke kleuren.
Ik heb er 1 van de HEMA en 1 van de action en die vind ik vrij vergelijkbaar. Vind alleen dat het geluid niet echt hard kan (zeker tijdens autorijden horen ze het soms niet zo goed) maar dat zullen wel veiligheidseisen zijn.
Ik heb een van de action en een van Amazon. Nadeel van die van die action is dat je hem net kan verstellen. Voor de kleuter zit het prima maar voor de peuter is het veel te groot. Die van Amazon kan dat wel. Wel iets duurder.