Ja! En verpest je meubels @Mrs.Fraser
Volgens mij gaat die 6 maanden echt over zitten icm zwakke rug en nekspieren. Onze wandelwagen kan ook megaplat en ook een tikkie schuinliggend. Zo kreeg onze baby wel wat meer te zien dan helemaal plat. En het leek me sowieso beter dan hoe hij het aanpakte: constante crunches om zān hoofd op te tillen.
Wij hebben hier hetzelfde met slapen & de co-sleeper! Wij wisselen soms een nacht van slaapplek even afhankelijk van wat de ander nodig heeft. We hebben ook weleens halverwege de nacht gewisseld. Zo komen we allemaal redelijk aan wat slaap toe en dat is uiteindelijk het belangrijkste
Als je geen zin hebt om te lezen: kind 14 maanden, wel of niet overstappen naar wasbare luiers?
Ik wilde eigenlijk met mijn baby meteen met wasbare luiers beginnen, maar omdat we gingen verhuizen en wisten dat we sowieso nog een keer in een jaar tijd moesten verhuizen heb ik dat niet gedaan. Nu is mān kind 14 maanden, in ons eigen huis, en meestal poept hij op het potje. Hij kan ook aangeven wanneer hij moet (meestal). Maar met plassen krijg ik het er niet echt in, ook omdat ik zelf niet merk wanneer hij plast.
Nou twijfel ik een beetje of ik nu alsnog overstap naar wasbare luiers, ook omdat het sneller zou gaan met zindelijkheid. Maar als hij dan heel snel zindelijk is, is het ook best een grote investering, maar aan de andere kant is sneller zindelijk ook juist weer de bedoeling haha. Ik denk dat ik ooit wel een 2e kind wil, maar ook niet 100% zeker.
Wat zijn de ervaringen hier met wasbare luiers? Zijn kinderen idd sneller zindelijk? Heeft het nu nog zin om over te stappen? Ik zat ook te denken om nu alleen wasbaar in de nacht te doen, maar dat gaat verder niet met zindelijkheid helpen neem ik aan.
Hier twee kinderen voor 2,5 jaar zindelijk en wasbaar gebruikt. Maar wel vanaf geboorte. Ik denk dat je kinderen in wegwerp ook prima vroeg zindelijk kan krijgen. 14 maanden is wel erg vroeg hoor. Mijn zoons waren allebei idd rond die tijd poepzindelijk maar plassen kwam echt pas rond 2.
Elke luier die je niet hoeft weg te gooien is er weer een dus vanuit milieu oogpunt heeft het zeker zin. Tweehands kun je prima goede luiers ook kopen voor een stuk minder geld dan een jaar wegwerp kost.
Ah ja, ik hoef hem ook niet binnen nu en een paar maanden zindelijk te hebben. Dat ik geen poepluiers hoef te verschonen is al 10/10, haha. Tweedehands is wel een goede, daar had ik nog helemaal niet aan gedacht. Kon je het aan jouw kinderen merken, als ze hadden geplast? Omdat het dan niet meer droog voor ze voelt.
Ik zou het eerder overdag dan in de nacht doen. Nachtluiers wil je iedere 36 uur wel voorwassen en dan is dat met 1 luier per keer echt karig.
Ik ben zelf met 21 maanden gestopt met wasbaar omdat mān leven toen te hectisch werd.
https://www.luiersopreis.nl/
Je kan via hier of de Facebook luiers lenen, heb ik zelf ook gedaan. Dan kan je het gewoon proberen.
Zijn de muziekboeken over de Notenkraker of het Zwanenmeer ook geschikt voor eenjarigen? Mān kind is gek op muziekboekjes en hij heeft tot nu toe een paar boekjes die erg eentonig zijn, met het geluid van een trein of koe bijvoorbeeldā¦
Ik zou het bij 14 maanden niet meer aanschaffen. Ik heb tot 2 jaar wasbare luiers gebruikt en toen kon en wilde mijn kind ze echt niet meer aan. Ze heeft vanaf 3 maanden alleen maar wasbaar gedragen en was alsnog bij 2 jaar absoluut niet van plan zindelijk te worden. Dus daarvoor zou ik het persoonlijk niet doen. De afgelopen maanden heeft ze wegwerp gedragen en toen ze er aan toe was rind 2.5 jaar, was ze super snel zindelijk (echt in 2 weekenden zonder dat we veel gepusht hebben of zoān heel drillkamp hebben gedaan).
@Meja ik zou dan eerder paco doen of usborne kartonnen geluidsboekjes. Die boeken die jij noemt zijn erg groot om zelf vast te houden voor een kind en ook wel kwetsbaar.
Voor iedereen met een leeftijdsverschil tussen 2 kinderen van ongeveer 2,5 jaar:
Onze peuter wil sinds de geboorte (is pas net)niks meer van me weten. Ik had al van vrienden gehoord dat dit bij hun ook gebeurde maar nu het zover is word ik er vet verdrietig van. Ik mis mn peuter en zn enthousiaste knuffels Ik probeer al elke dag een kwartiertje te pakken met de peuter alleen, dan lezen we een boekje oid (kan nog niet veel meer).
Hoelang duurde dit bij jullie?
Heeft iemand een fijne tip voor een traphekje?
Omg ik tipte er een en zie nu bij de consumentenbond dat het een afrader is want zeer onveilig. Terwijl toen ik hem kocht, het een aanrader was. Je kan ook echt niks meer goed doen tegenwoordig
Babydan! Handig te bedienen. Houten varianten zien er aardig uit.
Fenss Safetydoor
Die van mij deed tummytime met dat boek over de Vier jaargetijden van Vivaldi, die vond dat soort boeken met muziek vanaf heel jong al superinteressant, er is ook heel veel te zien op de paginaās. Het is wel zo dat er een aantal paginaās uiteindelijk met plakband aan elkaar hingen, maar dat vind ik zelf niet zoān probleem eigenlijk. We hebben inmiddels een aantal van die boeken en ze pakt ze ook nu nog regelmatig (ze is nu 7).
De boeken van Paco zijn ook heel leuk! Die waren ook favoriet toen ze 1-2 jaar oud was, ook een grote hit voor langere autoreizen.
Tuurlijk! We hebben een boek over ballet met allerlei korte muziekstukjes van het zwanenmeer/notenkraker etc. Vond mijn dochter al met 1,5 leuk. Heb haar een keer een filmpje van de 4 zwanen opgezet omdat dat liedje ook in dat boek voorkomt. Ze was helemaal gefascineerd en danst nu ook mee (ze is nu 3).
Werd toevallig gisteren hier gevraagd
Ah geweldig om te lezen! Top, dan haal ik ze in huis. Hij is helemaal gek op muziekboekjes en dit klinkt als een hit
@PangurBan leuk dat de boekjes zo lang gebruikt worden! Ik vind ze echt prachtig maar was bang dat het nog een stuk te moeilijk is voor hem.
Een tweede kindje en ik zit alsnog met zoveel vragen haha. Dacht echt dat ik een expert was
Wij hebben de ergobaby omni die je vanaf de geboorte kunt gebruiken. Ik heb dus nu de baby erin maar hij verdwijnt er echt in hij is 3,8 kilo, niet enorm maar ook niet klein (vanaf 3 kilo is die draagzak). Doe ik iets verkeerd of zitten al die miniās zo laag. Hij komt nauwelijks boven die draagzak uit (kan wel zn koppie kussen qua hoogte). Maar dacht dat het hoofdje er wel bovenuit hoort te steken?
Edit: hij vindt het super chill en ik ook om heeel even mn handen vrijer te hebben
De omni past vanaf een ruime maat 56. Het gewicht is enkel een indicatie voor de veiligheid van de naden en gespen. Mocht je kindje nog niet in deze maat zitten kan je het beste nog even wachten. Het hoofdje hoort er zeker volledig bovenuit te steken, anders is er het risico op rebreathing.