Ik trek het echt even niet meer met onze 3-jarige. Elk moment kan haar zusje geboren worden, dus ik weet niet of het meespeelt, maar slapengaan is nu echt een gevecht. Letterlijk. Ze slaat en schopt ons, rent uit bed, wil ineens geen boekjes meer lezen, krijsen. O my god wat vermoeiend. Met wat fantasie verhalen krijg ik haar wel uit huilbuien, maar man als iemand tips heeft… Ik word er echt heel verdrietig van, ze is dan zo van streek
Is iemand weleens bij recreatieoord Binnenmaas geweest? Ik ga morgen met een 3jarige en een 4jarige.
Zijn er dingen die handig zijn mee te nemen? Zijn daar bijvoorbeeld stoeltjes?
Veel geld
. Mijn vriend was met ons kind erheen en hij zei dat je dan ook nog apart voor losse dingen moest betalen.
Volgens mij zijn er geen stoeltjes, maar ik denk wel bankjes?
Verder zwemspullen, er is ook een zwembad.
@Calypso Hoe gaat het nu met het slapen van je jongste? Heeft het beter slapen doorgezet?
Ik ga namelijk ook weer eens een poging wagen. Overal lees je dat kinderen binnen een paar dagen beter/makkelijker gaan slapen, maar dat was hier niet het geval en dan gaf ik uit vermoeidheid maar op. Vond het daarom heel bemoedigend te lezen dat jullie ook een paar weken door moesten zetten, maar wel resultaat merkten.
Weet iemand of er wel eens korting is op alles bij ilovespeelgoed?
Ik snap dus echt geen zak van jonge baby’s en kleren haha. Zie op instagram allemaal baby’s van ongeveer dezelfde leeftijd als de mijne constant met lange broekjes en ook vaak lange mouwen. Heeft de mijne echt al sinds de kraamtijd nauwelijks aan gehad. Ze heeft het zo snel warm dat ze vaak in alleen een romper en soms een tuinbroekje ligt. Zonde van al die leuke lange mouwen kledingstukken die ik had gekocht waar ze nu langzaam uitgroeit haha. Hebben meer mensen dit ervaren? Ze is 2,5e maand nu
Nee heb t zelfde (baby bijna 3 mnd), heeft het ook snel warm en vaak alleen een romper aan!
Ja het gaat veel beter! Ik ben de mensen hier die mij het zetje hebben gegeven om door te zetten met slaaptraining eeuwig dankbaar ![]()
.
Hij is nog wel vaak (te) vroeg wakker, tussen 5 en half 6, maar hij slaapt 9/10 nachten door en als hij ‘s nachts wakker is, dan is het eigenlijk alleen maar een speentje terugdoen en hoeven we er niet meer naast te zitten. Ik vind vroege ochtenden als je verder aaneengesloten geslapen hebt een stuk minder erg dan gebroken nachten waarin je blokjes van 1,5/2 uur slaapt dus ik teken er op dit moment voor.
Oh ja ik zie ook allemaal baby’s van dezelfde leeftijd met mutsjes op en alles lange mouwen (Bonnie bijv), nou mijn baby heeft 2 dagen een mutsje opgehad en daarna voornamelijk alleen een romper en als we weg gaan een lang broekje. Vraag me echt steeds af of hij het dan koud heeft, maar ik hoor m niet klagen dus zal wel niet.
Ha fijn dat ik niet de enige ben! Als ik twijfel temperatuur ik haar en is ze vaak aan de warme kant. Koud zal ze het dus niet hebben. Maar maakt wel dat al die TOG plaatjes voor geen meter kloppen
Ik gebruik de app babyweather en die hou ik een beetje aan, maar alsnog vind ik het soms makkelijker om een dekentje erbij te pakken ipv hem in een broekje te wurmen ![]()
Ja snap ik! We doen nu ook zoveel mogelijk dutjes in bed in de inbakerdoek en dan heeft ze alleen een romper of zelfs niets aan dus vind het zo’n gedoe de hele tijd om om te moeten kleden. Maar tegelijkertijd geniet ik ook wel van die leuke outfitjes haha.
Wat fijn dat het nu al zoveel beter gaat met slapen! Wat doen jullie als je zoontje zo vroeg wakker is? Laten liggen of eruit halen?
Mijn baby van 9 maanden is ook elke dag tussen 5-5:30 wakker en ik vind dat wel echt te vroeg om de dag te starten. Het liefst zou ik z’n slaaptijd willen verschuiven maar het maakt niet uit hoe laat we hem op bed leggen, hij wordt om dezelfde tijd wakker. We laten hem nu tot 6:00 in bed liggen en gaan er alleen heen als hij huilt. We krijgen hem namelijk met geen mogelijkheid meer in slaap.
Hangt misschien ook van het huis af waar je in woont. Ons huis blijft best stabiel qua temperatuur rond 21 graden, dan is een lange broek en shirt met lange mouwen zonder sokken goed maar zoals vandaag als we naar buiten gaan is dat te warm. Ik vind het wel ook lastig (en irritant haha).
Alle tips zeggen: de dag nog niet starten, maar wij halen hem wel uit bed omdat hij anders zijn broer ook wakker maakt en de dag op dat tijdstip beginnen met twee kinderen lijkt me nog erger. Soms wil hij nog even lekker bij ons liggen en de andere keer houden we hem in ons bed nog een beetje bezig voor we naar beneden gaan.
Volgens mij heeft dat schuiven vaak niet zo veel zin. Hier werkte ook niks. Sommige zeggen ook dat je juist de bedtijd met 30 minuten moet vervroegen. Uiteindelijk ging het hier vanzelf over. Het duurde wel echt lang, ik denk ongeveer 6 maanden. Maar nu gaat het al een paar maanden beter! Tussen 6 en 7 wordt hij wakker. Vorige week werd hij opeens weer vroeger wakker. Ik geef hem nu wat meer te eten overdag en dat lijkt te helpen (of het is toeval).
Als iemand nog een leuke film zoekt: Pluk van de Petteflet staat op Disney. Hebben we twee weken geleden ontdekt en sindsdien heeft m’n kind hem al vijf keer gezien denk ik, hij kijkt niks anders meer. En ik vind hem zelf ook heel leuk, was vroeger fan van het boek en het is echt heel goed gedaan.
Ik heb laatst nog een berichtje geplaatst in wjekw zw/k over mn drie jarige terrorist. Ik ben niet zwanger en hier is het ook vaak strijd. Het is een faaaaase
Edit/ oh shit zie dat het struggles hebt met slapen. Hier valt hij goed in slaap maar mag wel altijd nog even op zn ipad in bed (geen moeder maffia aub mijn leveee mijn opvoeding ).
Echt heel leuk ja! Voor mensen die geen Disney hebben staat hij ook gratis op NPO start.
Wat een top tip! Kind is groot fan van Pluk