Tips, ervaringen & aanraders #10 (Deel 10)

@Bailey @Calypso Ik lees ook overal dat er vaak een andere oorzaak aan dat vroege wakker worden vast zit. Schijnbaar is de vroege ochtend (5 a 6 uur 's ochtends) het moment dat de slaapdruk laag is en kinderen dus snel wakker worden van iets en dan niet meer in slaap kunnen komen. Kan kou of warmte zijn, of een volle luier of honger/dorst bijvoorbeeld. De tips die ik lees zijn iig zoek naar de oorzaak van het wakker worden en pak dat aan. Mijn zoontje had vorig jaar een periode van heel vroeg wakker worden en toen bleek uiteindelijk dat hij het te warm had. Laagje eraf en toen sliep hij weer langer in de ochtend.
Volgens mij heeft Bureau van Slaap een boekje/gids over te vroeg wakker worden, misschien is dat nog iets.

Haha ja het is echt een fase… Dat maaar blijven herhalen. Ene moment kan ik helemaal wegsmelten en andere moment is het echt een draak🤯 Vanmiddag wel een overwinning, want ze doet haar middagdutje. Hopelijk gaat het nu weer de goede kant op en anders gaan we dat middagdutje er maar eens afhalen…

2 likes

Vraagje! Dragen/droegen jullie newborns echt een pyjama of meer iets anders tijdens het slapen? Ik lees zulke wisselende dingen

Mijn newborns droegen gewoon de kleding die ze rest van de dag ook droegen.

19 likes

De dikte van pyjama’s stof was afhankelijk van de temperatuur meestal wel een pyjama en (lichte) slaapzak. Ze heeft toen het 35 graden was in zo’n spaghettibandjesbody geslapen.

2 likes

Onesies met rits

2 likes

Ik ging na een week of 3 wel echt over op onesies die ik als pyjama deed omdat ik echt een vaste routine deed rond 20:00 lekker pyjama aan, wassen, en dan flesje.

4 likes

Dit! Ook hier na 2/3 weken over gegaan op die boxpakjes met een inbakerdoek of de puckababy eroverheen :blush:
@Masterchef

1 like

Onze dreumes draagt nogsteeds geen pyjama’s. Gewoon z’n romper met een slaapzak :crazy_face:

Slaapzak deden we wel
Vanaf een week of 2

5 likes

Nee, ik probeerde niet zo vaak om te kleden. Trok alleen iets anders in bed aan als de ‘dagoutfit’ niet zo comfortabel was. En als ze gespuugd/gepoept hadden kregen ze natuurlijk sowieso een nieuwe outfit. Ik denk dat mijn kinderen pas echt een pyjama kregen en niet gewoon een romper/overdagkleding en slaapzak toen ze gingen kruipen, dan werd de kleding overdag echt vies.

9 likes

Nee altijd de kleren van overdag! En vanaf een maand of vier/vijf in hun romper. Daarna pas pyjama rond 2,5/3 jaar.

1 like

Dank voor alle antwoorden!

Echt afhankelijk van de temperatuur en de outfit van die dag. Zoveel mogelijk gewoon de outfit van die dag aan, maar anders indd een boxpakje.
In de winter gebruik ik wel pyjama’s, maar dat is dan gewoon zo’n onesie die over de romper onder de slaapzak gaat omdat het anders te koud is.

2 likes

Ik deed wel een pyjama aan al vanaf het begin. Probeerde dat inderdaad in een ritueeltje te doen en ik vind het persoonlijk fijner. Ik vind ook een los shirtje met broekje fijner dan een pakje met knoopjes of een rits. Dus het is het echt ontdekken wat je zelf het prettigst vindt!

Ik gebruikte wel van die broekjes met voetjes eraan. Bij h&m en c&a heb je prima broekjes. C&a heeft heeft ook fijne kleine slaapzakjes vind ik (ongevraagde tip haha).

3 likes

Voor diegenen met een leertoren: welke hebben jullie en waar moet ik op letten bij de aanschaf?

1 like

Wij hebben de ikea leer horen hack gedaan. Bevalt goed! Hij moet wel echt ergens tegenaan staan, maar vinden het fijn dat we hem straks weer om kunnen bouwen naar een ‘normaal’ opstapje!

1 like

Oh, hierop aanhakend: heeft iemand ervaring met een inklapbare leertoren ivm kleine keuken/ruimte gebrek?

Ik heb van het weekend een inklapbare besteld via Bol. Ook voor een prima prijs. Hij komt morgen! Ik zal later hier wel posten hoe hij bevalt.

1 like

Wij hebben de Ette Tette, omdat hij ook als tafeltje en stoeltje kan en dat is super. Hij staat bijna altijd in die vorm naast de bank en peuter eet er vaak haar snacks, en speelt/knutselt er zodat onze tafel leeg blijft. Als ze in de keuken wil helpen is hij zo omgebouwd. Als je kind in de keuken zijn/haar handen moet wassen zou ik het ombouwen op den duur wel wat vervelend vinden denk ik, maar dat doen wij in de badkamer waar een gewone Ikea kruk staat.

Ik zet haar trouwens liever op de trip trap in de keuken want de leertoren is hier niet zozeer veiliger, ze klimt namelijk óver de veiligheidsstang erop en niet eronderdoor :woman_facepalming:.

4 likes

Ik heb ook die ette tette die je kunt omklappen en op zich ben ik daar heel tevreden over, maar zodra hij zelf ging schuiven met die toren schoof hij best vaak die slotjes langs de keukenkastjes en je ziet op die hoogte nu een kras in de fronten.
Binnenkort in het nieuwe huis sloop ik die slotjes eraf, want ik wil geen krassen in m’n nieuwe keuken :sweat:

En ik heb een zwarte en ik vind dat er best snel stukjes lak afknapten, achteraf had ik beter een blank houten kunnen kiezen.

3 likes