Tips, ervaringen & aanraders #10 (Deel 10)

Ja snap ik! We doen nu ook zoveel mogelijk dutjes in bed in de inbakerdoek en dan heeft ze alleen een romper of zelfs niets aan dus vind het zo’n gedoe de hele tijd om om te moeten kleden. Maar tegelijkertijd geniet ik ook wel van die leuke outfitjes haha.

1 like

Wat fijn dat het nu al zoveel beter gaat met slapen! Wat doen jullie als je zoontje zo vroeg wakker is? Laten liggen of eruit halen?

Mijn baby van 9 maanden is ook elke dag tussen 5-5:30 wakker en ik vind dat wel echt te vroeg om de dag te starten. Het liefst zou ik z’n slaaptijd willen verschuiven maar het maakt niet uit hoe laat we hem op bed leggen, hij wordt om dezelfde tijd wakker. We laten hem nu tot 6:00 in bed liggen en gaan er alleen heen als hij huilt. We krijgen hem namelijk met geen mogelijkheid meer in slaap.

2 likes

Hangt misschien ook van het huis af waar je in woont. Ons huis blijft best stabiel qua temperatuur rond 21 graden, dan is een lange broek en shirt met lange mouwen zonder sokken goed maar zoals vandaag als we naar buiten gaan is dat te warm. Ik vind het wel ook lastig (en irritant haha).

1 like

Alle tips zeggen: de dag nog niet starten, maar wij halen hem wel uit bed omdat hij anders zijn broer ook wakker maakt en de dag op dat tijdstip beginnen met twee kinderen lijkt me nog erger. Soms wil hij nog even lekker bij ons liggen en de andere keer houden we hem in ons bed nog een beetje bezig voor we naar beneden gaan.

1 like

Volgens mij heeft dat schuiven vaak niet zo veel zin. Hier werkte ook niks. Sommige zeggen ook dat je juist de bedtijd met 30 minuten moet vervroegen. Uiteindelijk ging het hier vanzelf over. Het duurde wel echt lang, ik denk ongeveer 6 maanden. Maar nu gaat het al een paar maanden beter! Tussen 6 en 7 wordt hij wakker. Vorige week werd hij opeens weer vroeger wakker. Ik geef hem nu wat meer te eten overdag en dat lijkt te helpen (of het is toeval).

1 like

Als iemand nog een leuke film zoekt: Pluk van de Petteflet staat op Disney. Hebben we twee weken geleden ontdekt en sindsdien heeft m’n kind hem al vijf keer gezien denk ik, hij kijkt niks anders meer. En ik vind hem zelf ook heel leuk, was vroeger fan van het boek en het is echt heel goed gedaan.

12 likes

Ik heb laatst nog een berichtje geplaatst in wjekw zw/k over mn drie jarige terrorist. Ik ben niet zwanger en hier is het ook vaak strijd. Het is een faaaaase

Edit/ oh shit zie dat het struggles hebt met slapen. Hier valt hij goed in slaap maar mag wel altijd nog even op zn ipad in bed (geen moeder maffia aub mijn leveee mijn opvoeding ).

3 likes

Echt heel leuk ja! Voor mensen die geen Disney hebben staat hij ook gratis op NPO start.

3 likes

Wat een top tip! Kind is groot fan van Pluk

2 likes

@Bailey @Calypso Ik lees ook overal dat er vaak een andere oorzaak aan dat vroege wakker worden vast zit. Schijnbaar is de vroege ochtend (5 a 6 uur 's ochtends) het moment dat de slaapdruk laag is en kinderen dus snel wakker worden van iets en dan niet meer in slaap kunnen komen. Kan kou of warmte zijn, of een volle luier of honger/dorst bijvoorbeeld. De tips die ik lees zijn iig zoek naar de oorzaak van het wakker worden en pak dat aan. Mijn zoontje had vorig jaar een periode van heel vroeg wakker worden en toen bleek uiteindelijk dat hij het te warm had. Laagje eraf en toen sliep hij weer langer in de ochtend.
Volgens mij heeft Bureau van Slaap een boekje/gids over te vroeg wakker worden, misschien is dat nog iets.

Haha ja het is echt een fase… Dat maaar blijven herhalen. Ene moment kan ik helemaal wegsmelten en andere moment is het echt een draak🤯 Vanmiddag wel een overwinning, want ze doet haar middagdutje. Hopelijk gaat het nu weer de goede kant op en anders gaan we dat middagdutje er maar eens afhalen…

2 likes

Vraagje! Dragen/droegen jullie newborns echt een pyjama of meer iets anders tijdens het slapen? Ik lees zulke wisselende dingen

Mijn newborns droegen gewoon de kleding die ze rest van de dag ook droegen.

19 likes

De dikte van pyjama’s stof was afhankelijk van de temperatuur meestal wel een pyjama en (lichte) slaapzak. Ze heeft toen het 35 graden was in zo’n spaghettibandjesbody geslapen.

2 likes

Onesies met rits

2 likes

Ik ging na een week of 3 wel echt over op onesies die ik als pyjama deed omdat ik echt een vaste routine deed rond 20:00 lekker pyjama aan, wassen, en dan flesje.

4 likes

Dit! Ook hier na 2/3 weken over gegaan op die boxpakjes met een inbakerdoek of de puckababy eroverheen :blush:
@Masterchef

1 like

Onze dreumes draagt nogsteeds geen pyjama’s. Gewoon z’n romper met een slaapzak :crazy_face:

Slaapzak deden we wel
Vanaf een week of 2

5 likes

Nee, ik probeerde niet zo vaak om te kleden. Trok alleen iets anders in bed aan als de ‘dagoutfit’ niet zo comfortabel was. En als ze gespuugd/gepoept hadden kregen ze natuurlijk sowieso een nieuwe outfit. Ik denk dat mijn kinderen pas echt een pyjama kregen en niet gewoon een romper/overdagkleding en slaapzak toen ze gingen kruipen, dan werd de kleding overdag echt vies.

9 likes

Nee altijd de kleren van overdag! En vanaf een maand of vier/vijf in hun romper. Daarna pas pyjama rond 2,5/3 jaar.

1 like