Dank voor alle antwoorden!
Echt afhankelijk van de temperatuur en de outfit van die dag. Zoveel mogelijk gewoon de outfit van die dag aan, maar anders indd een boxpakje.
In de winter gebruik ik wel pyjamaâs, maar dat is dan gewoon zoân onesie die over de romper onder de slaapzak gaat omdat het anders te koud is.
Ik deed wel een pyjama aan al vanaf het begin. Probeerde dat inderdaad in een ritueeltje te doen en ik vind het persoonlijk fijner. Ik vind ook een los shirtje met broekje fijner dan een pakje met knoopjes of een rits. Dus het is het echt ontdekken wat je zelf het prettigst vindt!
Ik gebruikte wel van die broekjes met voetjes eraan. Bij h&m en c&a heb je prima broekjes. C&a heeft heeft ook fijne kleine slaapzakjes vind ik (ongevraagde tip haha).
Voor diegenen met een leertoren: welke hebben jullie en waar moet ik op letten bij de aanschaf?
Wij hebben de ikea leer horen hack gedaan. Bevalt goed! Hij moet wel echt ergens tegenaan staan, maar vinden het fijn dat we hem straks weer om kunnen bouwen naar een ânormaalâ opstapje!
Oh, hierop aanhakend: heeft iemand ervaring met een inklapbare leertoren ivm kleine keuken/ruimte gebrek?
Ik heb van het weekend een inklapbare besteld via Bol. Ook voor een prima prijs. Hij komt morgen! Ik zal later hier wel posten hoe hij bevalt.
Wij hebben de Ette Tette, omdat hij ook als tafeltje en stoeltje kan en dat is super. Hij staat bijna altijd in die vorm naast de bank en peuter eet er vaak haar snacks, en speelt/knutselt er zodat onze tafel leeg blijft. Als ze in de keuken wil helpen is hij zo omgebouwd. Als je kind in de keuken zijn/haar handen moet wassen zou ik het ombouwen op den duur wel wat vervelend vinden denk ik, maar dat doen wij in de badkamer waar een gewone Ikea kruk staat.
Ik zet haar trouwens liever op de trip trap in de keuken want de leertoren is hier niet zozeer veiliger, ze klimt namelijk Ăłver de veiligheidsstang erop en niet eronderdoor
.
Ik heb ook die ette tette die je kunt omklappen en op zich ben ik daar heel tevreden over, maar zodra hij zelf ging schuiven met die toren schoof hij best vaak die slotjes langs de keukenkastjes en je ziet op die hoogte nu een kras in de fronten.
Binnenkort in het nieuwe huis sloop ik die slotjes eraf, want ik wil geen krassen in mân nieuwe keuken ![]()
En ik heb een zwarte en ik vind dat er best snel stukjes lak afknapten, achteraf had ik beter een blank houten kunnen kiezen.
Ik heb er een van Etsy. Gecombineerd met een glijbaan. Het kan omgebouwd worden tot een tafeltje en stoel. Heel fijn!
Ik heb de ette tete die je kan ombouwen naar een tafeltje en echt een van de beste kinderaankopen die we hebben gedaan mĂĄĂĄr nu ze groter is en zelf aan de keukentafel kan gaan zitten, gebruiken we de leertoren nog zelden als tafeltje. Dan had ik nu liever een opklapbare gehad dan de hele tijd een leertoren in onze niet heel grote keuken.
Voordeel van de ette tete is dat hij niet heel diep is dus je loopt er makkelijk achterlangs bij ons. Veel uitklapbare waren dieper als je ze neer zet.
Ik heb een yoleo, die je ook kunt ombouwen naar een tafeltje met stoeltje. En er zit een magneet/whiteboard op. Die functies gebruiken wij nooit maar ik vind hem superfijn.
Hij blijft mooi, ondanks veelvuldig stoten, staat heel stevig en ze kon er al super snel zelf in klimmen.
Ik vond de ette tete te duur toen, dus miss een alternatief.
https://www.amazon.de/-/en/Yoleo-Learning-Protection-Montessori-Multifunctional/dp/B09KH15QPT
Ohja edit: en bij ons past hij precies onder het aanrecht dus onder het barretje
Wij hebben die van Jindl. Die had iemand hier een aantal weken geleden mij aangeraden. Bevalt ook heel goed!
Yes deze:
Hey, thanks voor deze tip! Mijn kleine is net 6 maanden en zân Maxi Cosi is al bijna te klein. Naar aanleiding van jouw post heb ik deze net voor een mooie prijs via Kruidvat besteld ![]()
Vanavond komt de kraamhulp voor een intake en behalve dat ik het gewoon over me heen wil laten komen en vooral de kraamhulp haar verhaal wil laten doen, wat zijn nou echt dingen waarvan jullie zeggen dat moet je echt ff vragen.
Wat haar eigen ideeën zijn qua werkzaamheden en of
Dit bij jullie past?
Is er al gesproken over hoeveelheid uren?
Vragen die ik toen had
Moeten wij een parkeervergunning aanvragen?
Bed op klossen hoog genoeg? Zo niet, kunnen we dan voor de controles het logeerbed op klossen zetten?
Waar op letten met vitamine D/K kopen? Hoe zit het met vitamine K prik?
Als we maar halve dagen kunnen krijgen: dan willen we het liefst de ochtenden
Wat gaat de kraamzorg wel/niet doen? Wat bv in huishouden?
Kan er, zo nodig, zsm een lactatiekundige langskomen vanuit de kraamzorg?
Krijgen we een vast gezicht of niet?
Moeten we persee dettol/chlorix halen? (Lekkere niche vraag hoor haha, maar wij gebruiken bewust geen agressieve schoonmaakmiddelen dus als ze onze spullen wil gebruiken is dat wel fijn)
Hoeveel weken van tevoren alles bestellen bij de thuiszorgwinkel?
En moeten zelf nog nadenken over onze wensen: wel/geen stagiaire (en mag die dan bij de bevalling zijn), of we een roker erg vinden etc.
Ik zou aangeven wat voor soort persoon jij prettig vindt om om je heen te hebben. Ik voelde mezelf best kwetsbaar die eerste week en dan kan ik niks met een soort âniet zeiken maar doorbeukenâ mentaliteit. Dus heb aangegeven dat ik graag iemand wilde die zachtaardig was en waar ik af en toe ook even bij kon ventileren. En als je borstvoeding wilt geven fijn als er iemand komt die daar verstand van heeft en jou kan helpen (hoewel je daar ook niet teveel op moet rekenen want kraamzorg heeft wat bv betreft ook niet altijd de wijsheid in pacht).
Heeft iemand de gouden tip voor een busy board die geschikt is voor een kind van ruim anderhalf? Google geeft vooral temu/shein troep en dat wil ik niet.
Andere tips die ik uit eerdere topics heb gehaald om hem 6 uur in de auto te vermaken:
- snacks
- magnetisch tekenbord
- boekjes
- fidget toys
Mis ik nog iets? Om die van 3,5 maak ik me niet zo druk, die vermaakt zichzelf wel. Jongste is niet zoân fan van lange autoritten dus die moet ik wel echt vermaken. Heb alleen niet zoân zin in tekenspullen of dingen met geluid, aangezien ik zelf ingeklemd zit tussen twee autostoelen dus ik wil niet elke keer dingen hoeven oppakken ![]()