Tips, ervaringen & aanraders #10 (Deel 10)

Kruidvat heeft nu een map met allemaal gespjes, knopen en dat soort dingen. Ik heb die vorig jaar bij de Aldi gekocht en daar is ze wel even mee bezig. Maar toen ze die kreeg was ze al wel bijna 2.

Zou ook nog voor herbruikbare stickers gaan, dat was hier de grootste hit op een lange vliegreis bij 1.5 jaar dus vast ook leuk in de auto.

2 likes

Geen specifieke andere tips maar mijn kinderen kunnen echt heel lang kijken naar de lelijke voertuigen zoekboeken. Maar echt een halfuur, dat zijn deze:

17537108178106703621776979658369

Er zijn er nog een paar van. Ik weet niet wat het is met die boeken maar ze kunnen er echt lang in kijken, en echt al een paar jaar.

7 likes

Ze kopen er nu eentje bij kruidvat maar ze gaan best hard volgens mij. Het is een map.

Ik gaf inderdaad ook aan dat we een niet-roker wilden en dat diegene niet bang of allergisch moet zijn voor katten

1 like

Hebben jullie kids ook zo vaak groeipijn? Mijn dochter heeft het meerdere keren per week vooral 's avonds heel erg. Meestal smeer ik het in met bodylotion o.i.d. en wrijf ik er wat over maar vaak helpt dat niet voldoende. Ze heeft vooral last van haar schenen. Heeft iemand nog andere tips om dit te verlichten?

1 like

Wat naar is dat he. Heb er bij mijn kind nog geen ervaring mee maar heb het zelf als kind wel heel erg gehad. als ik erop terugkijk denk ik dat een verzwaringsdeken mij had kunnen helpen! Weet alleen niet hoe oud je kind is en of dat al kan qua veiligheid.

1 like

Een dunner dekje bedoel je toch? Dat zit ook best los vind ik. Ik vond het ook niet zo prettig omdat ik bang was dat ze eronder zou komen en haalde het eruit. Toen ze wat ouder is niet altijd meer. Behalve in onze tweedehands/goed gebruikte peuter variant want daar zit ie zo los dat het meer een deken is dan een matrasje.

1 like

Ja! Dus dan lag je kindje alleen op het ‘tent doek’?

Toen ze echt klein was niet want toen lag ze toch stil dus liet ik 'm erin. Maar meer rond 1 a 1.5 jaar lag ze op dat zeiltje ja. Komt bij ons ook wel omdat ze die hele tent door ging in haar slaap en het dan los trok én omdat ze een keer met tent en al omgerold is en dat dekje dus op haar is gevallen s nachts.

2 likes

Wat gek, die zit er bij mij niet bij. Alleen dat luchtbed onder de rits en baby slaapt gewoon op het doek.

1 like

Bij ons passen beide oma’s een dag in de week op mijn twee kinderen (die nog niet naar de basisschool gaan). Nu zijn we ons aan het voorbereiden op dat de oudste wel naar school gaat en BSO, maar ik kan me nog niet zo goed voorstellen hoe dat gaat. Voor degene die ook een oppasoma/opa hebben, halen zij je oudste kind dan uit school? Of heb je die dag BSO?

Er staan elke dag veel oppas opa’s & oma’s op het schoolplein dus he tis echt heel normaal dat ze dat doen :slight_smile: ik werk altijd thuis dus als mijn moeder oppast haalde ik mn kinderen vaak uit school (mn moeder vond door onze vorige woonplaats autorijden niet zo relaxt, en ze bleef dan thuis bij de jongste) maar nu we op loopafstand van school wonen doet mijn moeder dat wel.

3 likes

Oma is overdag met onze jongste thuis en zij halen dan samen de oudste dan uit school als 'ie klaar is. Van oma mag 'ie ook wel afspreken, zowel bij ons thuis als bij een vriendje thuis. Dat moet je dan dus wel even bedenken of jij/oma dat fijn vindt: er kan dus een extra kind in huis zijn, of oma moet je kindje ophalen bij een vriendje op een bepaalde tijd

2 likes

Mijn zoontje (4) heeft dat ook al zo’n 2 jaar denk ik. Gelukkig niet elke avond, niet eens wekelijks.
Ik ben er nu wel achter ondertussen dat het vooral is op dagen waarop hij veel inspanning heeft geleverd en fysiek bezig is geweest. Zo had hij het vaak standaard op de dag dat hij naar de opvang is geweest.

Wat hier helpt is een warme pittenzak op zijn zere benen leggen en het warm wrijven met onze handen. Vaak duurt het dan max 15 minuten en wordt hij weer rustig en kan verder slapen.

Vind het altijd zo zielig.

2 likes

Misschien alleen bij oudere modellen? Ik vind het namelijk niet heel veilig voelen en ik heb die van mij overgenomen van iemand die echt al stuk oudere kinderen hadden. Normen veranderen ook over de tijd natuurlijk.

Mijn schoonouders gaan op de dag dat ze nu oppassen, mijn kind uit school halen.

2 likes

Mijn baby heeft 9/10 keer een bezweet achterhoofd na het voeden. We zetten m al zoveel mogelijk tegen kussens en een hydrofiele doek aan ipv op de arm/tegen ons aan omdat dat nog warmer is, maar ik vind het een beetje zielig dat ie telkens zo nat is (zullen mijn hormonen wel zijn) iemand hier misschien tips voor?

1 like

Eten is ook inspanning, misschien stom maar als je de baby lichter aankleedt voor voeden?

Nu nog halen mijn ouders hem op van school op hun oppasdag, uiteindelijk wordt dat wel BSO en mijn ouders alleen de schoolvakanties. Maar wilde hem niet tegelijk met school ook op de BSO laten starten. Dus blij dat het zo kan!

2 likes

Had vandaag wel een mail over summersale, maar niet over alle producten.

2 likes