Tips, ervaringen & aanraders #10 (Deel 10)

Geen idee, kun je het niet op de website vinden? Ik had vrij dure van Primo omdat mijn kind die in Carrefour zag liggen en het niet meer los wilde laten. Was wel mooie kwaliteit in pastelkleuren, haha.
Let er iig wel op dat het uitwasbaar is. En als je een tuin hebt, is het wel een tip on het buiten te doen (liefst in alleen een luier), want het wordt wel echt een zooi :sweat_smile:

1 like

Onze dreumes kleurt ook graag met Woody’s!

3 likes

Stabilo woody potloden zijn hier idd een mega succes! En de foam stickers van de action, die kon ze al vrij snel zelf af pulken haha

3 likes

@DikkeKip heel eerlijk, ik vind verven met een kind onder de 2 echt de hel op aarde. Ald ie voorbereiding en zooi voor vijf minuten plezier.

Als je dan toch voor verven wilt gaan, zou ik zeggen, koop een karton/canvas. Daar wat klodders verf op, daar overheen vershoudfolie en daar je kind, dus door de folie geen, laten ‘verven’.

Andere ideeën:

• Plakfolie. En daar van alles op laten plakken. Bijv stukjes gescheurd papier, watjes, bolletjes

• stickers plakken. Zo simpel maar ook heel leuk!

Wat mijn kinderen ook leuk vinden is gekleurd karton/papier en daar dan met alleen water op “verven”.

5 likes

Waterverf hebben ze wel

5 likes

Weten jullie misschien wat leuke speelgoedwinkels in de omgeving Utrecht? Niet de winkels zoals de toychamp en de intertoys, maar wat uniekere winkels?

Wilde al langer zulke stenen bestellen, maar vind de echte krankzinnig duur, vooral als je niet eens zeker weet of ze ermee gaan spelen. Dus dit is een hele goede tip! Deze zien er goed uit, reviews zijn ook positief.

Ga ze bestellen voor zijn verjaardag / Sinterklaas / kerst, ben benieuwd! :grin:

4 likes

Hier ook fan van de Woody’s!! En mijn tip is dan om ze daarmee te laten kleuren, waarna je een klein beetje water en een kwast geeft en ze kunnen ‘verven’ met wat ze getekend hebben. Er zit super veel pigment in die potloden, dus het effect is echt tof. Maar dan zonder verf overal :ok_hand:t2:

13 likes

Ja en ze kunnen ook op zwart papier. Super leuk vinden ze dat hier altijd haha

6 likes

Ja! Planet Happy in Driebergen is leuk, daar verkopen ze ook houten speelgoed etc. En rozemarijn in Zeist en kinderwinkel westerkade in Utrecht vind ik ook leuk.

5 likes

Leuke knutsel tip voor de regenachtige dagen!
Mozaïeken met lasagne bladen. Van TikTok :crazy_face:

Maar dus lasagne bladen eerst verven in verschillende kleuren (daar waren ze al wel samen 20min zoet mee, alleen primaire kleuren gegeven dus voor ze 12 verschillende kleuren hadden was ook weer een klusje) en dan na 15min is het droog, breek je de bladen in stukjes en kan je er mee “mozaïeken”.

Google op pasta of lasagne mosaic en je vindt nog voorbeelden :relieved:

19 likes

Onze peuter heeft het zo moeilijk met het feit dat er een klein broertje is :disappointed: hadden het wel verwacht maar ik vind het zo sneu. We proberen hem echt erbij te betrekken al is het met hele kleine dingen. Hij moet ook niks van mij weten en als zn broertje bij papa zit is het helemaal drama. Echt moeilijk.

Zonet een uitje met hem alleen gedaan (supermarkt :joy:), hij wilde eerst niet eens met me mee en riep alleen maar papaaaa. Uiteindelijk vond ie het toch heel gezellig en leek zn algehele toestand daarna ook beter. Hoop echt dat het allemaal snel beter wordt.

8 likes

Weet iemand of de wollen Engel Natur jasjes in de grotere maten ook zo ruim vallen?
Mijn zoontje zit nu in 110 en twijfel dus om 110/116 te bestellen of 1 maat kleiner.

1 like

Hebben jullie tips voor een goeie fiets voor mij waar mijn baby straks voorop kan? Ik zoek een niet-elektrisch fiets die lekker licht fietst. Hij hoeft niet met versnellingen (mag wel), en ik wil goed rechtop op de fiets kunnen zitten. Het liefst heb ik dus een soort oma-fiets model. Bij voorkeur koop ik m tweedehands dus een iets ouder model mag ook getipt worden. Dank!

Ik weet niet of je hier wat aan hebt maar het fijnste is als je je voet op de grond kan zetten terwijl je op het zadel zit. Met het voorzitje is de ruimte krap maar met een lage fiets vormt dat niet zo’n probleem vond ik. Ik had een omgebouwde omafiets (wel elektrisch). Ik heb nu tijdelijk de gazelle Bloom (mamafiets) , fietst prima maar de fiets zelf is echt heel zwaar en dat moet je ook allemaal meenemen, bovenop het kind dat erop zit.

Dank, dat wil ik inderdaad sowieso. Ik ben ook klein dus het moet een lage fiets zijn.

Jouw fiets klinkt te zwaar voor mij; ik wil er ook lekker op fietsen naar werk en dat is 40 min enkele reis dus dan weet ik dat ik die oversla haha.

Haha ja ik heb deze fiets nu tijdelijk want m’n andere is kapot. Maar voor mij wordt een nieuwe fiets gemaakt :heart_eyes:. Helemaal op maat met alles wat ik wil. Maargoed dat is wel duur. Tis wel vet, hij wordt gemaakt van een tweedehands frame en daarna helemaal passend aan mijn wensen gemaakt.
Als je zoveel fietst zou ik trouwens wel versnellingen doen, zoveel comfortabeler met tunnels.

3 likes

Geen wondermiddel maar wat ik echt een goede tip vond: je oudste heel veel complimenten geven “via” de baby. Dus echt tegen de baby zeggen hoe flink de oudste is, hoe goed hij kan eten, luisteren, etc. Werkte bij ons echt heel goed voor het zelfvertrouwen.

3 likes

Ik heb een Batavus fonk en dat is gewoon een fijne lichte fiets. Sinds mijn kind op het voorstoeltje zit doe ik als ik met kind fiets het zadel omlaag zodat ik bij de grond kan. Als ik alleen een langer stuk ga fietsen doe ik het zadel hoger. Gaat prima!

1 like

Thanks! Zit je ook echt heel rechtop met die fiets? Op foto’s lijkt het alsof je wel wat voorover moet buigen bij het fietsen (dat kan ik niet voor langere tijd ivm rugklachten)

1 like