Nu onderweg met kind van 1,5. Maakt me ook zorgen maar t gaat echt goed. Zelf in veel dingen niet zo’n zin met kleine onderdelen, want dan smijt ze die in de auto en wordt er gegild dat ze kwijt zijn… weet niet of je kind een poppenkind is maar wij hebben haar eerste pop gekocht (best een grote) en dat werkt top. Verder geluidenboekjes en nieuwe karton boekjes (kruidvat heeft goedkope leuke, minder erg als ze gemold worden)
4x 8 uur gereden in mei met een kind die nu 1,5 is.
Liedjes zingen! Zo’n fidget bordje met pop dingen was een succes. Kind kon in mijn spiegeltje van de zonnescherm kijken, dus daarmee kiekeboe gespeeld.
Accepteren dat het soms echt ruk is vol gejank. Vaak stoppen en weten dat je je (nu) drukker maakt dan nodig is ![]()
Iets van luisterboeken? Of van die verhaaltjes van Dikkie dik van YouTube?
Desnoods introduceer je het nu al zodat het straks herkenbaar is.
Gratis (cadeau) tip
Mijn kind heeft dit boek voor zn tweede verjaardag gekregen, hij is nu drie en nog steeds een dikke hit
Edit: zelf ook leuk om te doen, hoorde dat mn moeder mn stiefvader laatst betrapte dat hij hardop zat te lachen en te zoeken ![]()
Omg dit is geweldig
ik ben nog geen members only dus kan niet in wjekw-kinderen (als dat nog bestaat? zal wel toch?) maar wil een ergernis delen:
mn zoontje is vandaag 2 geworden en ik heb geld gekregen van familie om een cadeau te kopen. ben op zoek gegaan naar van die stapelstenen en vind een dupe daarvan prima, maar die staan dus allemaal alsnog voor 80eu op marktplaats?
had gehoopt dat er inmiddels wel al tweedehands koopjes van zouden zijn maar ipv staat marktplaats vol met aliexpress ‘net als stapelstein’ dupes van 80+ euro ugh
wel nog een vraag voor de kenners trouwens: maakt het uit of je die ronde hebt of die vierkant? in die ronde kun je ook zitten en tollen maar kan dat bij zon vierkante (met bolle bovenkant ook? lijkt me wel toch?
Ik snap je vraag niet helemaal, je wil neppe stapstenen tweedehands kopen?
Die van de intertoys bijvoorbeeld zijn 40 euro nieuw.
https://www.intertoys.nl/stapstenen-set-6-stuks
Ik heb ook vierkante maar daar kan m’n dochter niet echt in tollen volgens mij, maar sowieso zijn ze slechts sporadisch populair bij ons.
In die vierkante gaat mijn kind ook gewoon zitten en draaien en in staan.
Ik heb deze. Nog goedkoper en hele goede kwaliteit.
https://www.smythstoys.com/nl/nl-nl/speelgoed/peuterspeelgoed/play-factory/play-factory-stapstenen-6-stuks/p/238597
Hoe kan jij nog geen members only zijn? Je draait hier al heel lang mee toch?
https://www.forumfeminarum.nl/t/wat-je-even-kwijt-wil-zw-k-26/40719/1645
ja maar ben een tijdje afwezig geweest dus moet nu weer naar de 50 posts (wat best lastig is want alle leuke dingen staan op members only haha)
@Kusjessoldaat niet per se neppe maar ik koop speelgoed het liefst tweedehands en ik ging ervan uit dat het inmiddels niet meer zo nieuw was dat er ook wel tweedehands aanbod zou zijn maar dat valt dus tegen
denk dat ik idd maar nieuwe neppe ga kopen haha
@Huismus zijn die glad of valt het mee? ik las dat sommige versies te ‘glad’ zijn en makkelijk wegschuiven of dat je er makkelijk vanaf glijdt ofzo
maar goed, eigenlijk zijn het gewoon 6 blokken piepschuim, waar hebben we het over. ik ga ze bestellen!
Mijn kind is er nooit zomaar vanaf gegleden en ik zelf ook niet. Ze voelen wel glad, maar heb daar geen nadelen van ondervonden eigenlijk. En mijn kind is echt niet heel voorzichtig.
Wij zeggen thuis ook altijd dat ze beter met blote voeten op de Stapelstenen kan spelen dan met sokken.
Het wegglijden op de vloer ligt denk ik ook aan je vloer, want wij hebben ‘de echte’ maar die gleden ook heel erg op de vloer van ons oude huis. Nu in het nieuwe huis veel minder. Oplossing was een speelmat, yogamat of op het kleed.
Ik wil binnenkort wat met mijn zoontje gaan knutselen. Nog geen idee wat en misschien is het ook wel echt het domste idee ooit, maar ik heb er zin in
Kind is 1,5.
Wat voor knutsel spullen kan ik het beste in huis halen?
Vingerverf en een schort!
Van die verfsticks zijn misschien ook al leuk, die zag ik laatst ook bij de Hema.
Verven vind ik leuk en heel haalbaar met 1.5. Lekker vingerverf en kliederen. Haal vooral een plastic zeil of knutsel placemat (action).
Kleuren met krijt ging hier toen ook prima. Ik heb het dikke krijt van Bruijnzeel. En stickers plakken, even helpen met eraf halen maar hij kan ze dan zelf op een papier plakken.
@Huismus thanks voor de tips! ![]()
Weten jullie toevallig of ze ook vingerverf bij de action hebben? En hoe zit dat met het eventueel in de mond doen? Snap dat dat niet de bedoeling is maar weet niet of ik het altijd kan voorkomen ![]()
Geen idee, kun je het niet op de website vinden? Ik had vrij dure van Primo omdat mijn kind die in Carrefour zag liggen en het niet meer los wilde laten. Was wel mooie kwaliteit in pastelkleuren, haha.
Let er iig wel op dat het uitwasbaar is. En als je een tuin hebt, is het wel een tip on het buiten te doen (liefst in alleen een luier), want het wordt wel echt een zooi ![]()
Ik gebruik gewone acrylverf als vingerverf dus ik ben een slechte raadgever
Het is in ieder geval niet goed uitwasbaar. Al zet ik haar meestal in een luier aan tafel om te verven, kan er ook niks mis gaan. Dingen in haar mond maak ik me niet echt zorgen om maar ze doet dat ook niet snel.
Edit - acrylverf is niet uitwasbaar bedoel ik, tenzij je gelijk uitspoelt.
Onze dreumes kleurt ook graag met Woody’s!
Stabilo woody potloden zijn hier idd een mega succes! En de foam stickers van de action, die kon ze al vrij snel zelf af pulken haha