Tips, ervaringen & aanraders #10 (Deel 10)

Wat leuk! Ik was vandaag bij Nemo met mn dreumes en dat was géén aanrader. Ik wist dat ze vrij jong was hiervoor, maar het was zooo druk met heel veel toeristen en wat waren mensen aso zeg😳 veel dingen waren een beetje smoeselig en wat een gedoe om in een lift te komen met een kinderwagen.

Ik kom wel terug over 4 jaar terug op een doordeweekse dag🤣

5 likes

Het kinderboekenmuseum is ook een aanrader voor een dreumes! Zelfs op een drukke dag was het leuk en kunnen kleintjes lekker ontdekken en hun gang gaan.

Heeft iemand ervaring met naturalis met een kindje van ongeveer 1,5? Of misschien nog andere aanraders voor die leeftijd?

5 likes

Nijntje museum als je dat nog niet gedaan hebt!

3 likes

Naturalis zou ik ze dan nog net iets te jong voor vinden, dat vind ik nu met 2 leuker. Ik zocht rond die leeftijd meer naar musea waar ze lekker zelf kunnen rondlopen en ontdekken, dat vind ik Naturalis niet. Ik kan alleen even niet bedenken wat nog meer geschikt is, naast Nijntje. Maar ik nam ze ook regelmatig mee naar iets wat niet per se kindvriendelijk is, dan gingen we daar wel wat sneller doorheen dan normaal.

@wompie nee NEMO vond ik ook helemaal niks, was ook op een zaterdag maar het is heel overweldigend veel vind ik.

3 likes

Ohh hier wil ik heel graag heen, er is een kikkertentoonstelling toch? Dat vind ik zelf sowieso al leuk :joy: hopelijk de kids ook :see_no_evil:

Natuurmuseum Tilburg is dat, erg leuk

2 likes

Het scheepvaartmuseum in Amsterdam heeft een dreumesafdeling. Ik was op een zaterdag in februari en het was heel leuk en relatief rustig.

Edit: wij gaan trouwens zo naar het Nijntje museum met onze 3jarige!

8 likes

Het kinderboekenmuseum ook. Die in Tilburg is een stuk kleiner.

1 like

Haha ja ik bedoelde die van de kikker boeken. Maar natuurmuseum Tilburg is inderdaad ook leuk!

Maar dat hebben ze dus in beide! Alleen is de kikker tentoonstelling in Tilburg een stuk kleiner dan die in het kinderboekenmuseum.

1 like

Spoorwegmuseum vond ik ook wel leuk voor de kleintjes. Je kunt niet alles goed zien zoals de shows. Maar zat treinen waar ze in kunnen zitten of klimmen.

6 likes

Hebben jullie aanraders voor buitenpakken? Ik weet dat ielm hier favoriet is, maar ik vind die printjes niet zo mooi :grimacing:

Thanks!

1 like

Ik heb een paar keer pakken van de Lidl gekocht, best lekker warm gevoerd met fleece. Soms zitten daar best leuke printjes bij, je kan kijken in de webshop van Lidl.

4 likes

Ik heb vorig jaar buitenpakken gekocht bij de lidl. Goedkoop en echt prima kwaliteit. Kinderregenpak online kopen | LIDL

3 likes

Name It en Celavi en Reima vind ik ook fijn, maar heb ook een fijn pak van Columbia gehad. En het fijnste was een outdoorbroek van Helly Hansen met gewoon een losse outdoorjas. Ik vind losse broek en jas fijner, dan kun je de jas ook los gebruiken en als je kind langer is, past het lekkerder. Dan wel een broek met van die elastieken bretels.
Kies iig een Scandinavisch merk (dat is Columbia niet, maar die is ook wel echt goed), die weten wat buiten spelen en nat worden echt is.
Edit: maar wel in de sale of via een outlet :wink:

Hoe oud is je kind? Nu mijn kind wat ouder is vind ik zo’n outdoorbroek met losse regenjas idd handiger, ik heb er eentje van de Zeeman via Vinted (lekker goedkoop haha). Maar als ze nog veel zitten/kruipen houdt zo’n onesie pak wel beter warm denk ik.

Losse broek (met bretels) heb je ook vaak bij C&A, @matroos. Is denk ik wat vriendelijker geprijsd dan HH.

1 like

Kuling heeft fantastische printjes! En de kwaliteit is ook mega fijn. Ze hebben complete pakken maar ook losse broeken en jassen.

1 like

Ik was van de week in het Groningermuseum en het was zo leuk. De oudste had zijn tekenboek mee en koos dan in elke zaal een werk uit om ma te tekenen. Hij lag dan midden op de grond dat na te tekenen. Echt iets waar ik als kunstdocent van gedroomd heb haha.

25 likes