Tips, ervaringen & aanraders #10 (Deel 10)

Mijn kind heeft een tas van het merk Parkland. Hij gaat er niet heel netjes mee om, maar ziet er nog erg goed uit. Hij heeft hem nu 1,5 jaar. En kan ook in de wasmachine, wat ik wel aanraad.

1 like

Het is echt niet zo ingewikkeld als je vriendin zegt :slight_smile: mijn kids hadden meestal een rugzak van Van Haren. Niet te duur, kunnen in de was (heel chill) en een broodtrommel, beker, fruitbakje en de eventuele knutsels die meekomen passen prima. Koop vooral iets wat niet zo duur is want ik heb zo vaak mn kids de tas over de grond zien slepen

7 likes

Wij hebben een tas van Next voor de één en een tas van de Freek vonk (YLX heet dat merk).
Maar zo ingewikkeld is het niet volgens mij haha :white_heart:

1 like

Huh hier heb ik geen seconde over nagedacht. Gewoon een leuke tas voor haar vierde verjaardag gegeven. Het is niet alsof ze er uren mee lopen/fietsen en het perfect afgesteld moet zijn op hun lijf.
Ik zou gewoon een tas kopen in de lievelingskleur van je kind of iets waar hij of zij fan van is.

8 likes

Je vriendin overdrijft een beetje, hoor. Bij de kleuterklas van mijn dochter hangen tassen in alle soorten en maten en ze krijgen die allemaal de klas in om te eten en drinken. Bijna altijd is de tas wat groot/zwaar voor ze, de ene wat meer dan de ander. Maar ja er moet nou eenmaal genoeg eten en drinken in passen. En buiten dat loopje zijn de keren in een schooljaar dat mijn kleuter haar eigen tas echt op de rug heeft/moet dragen op één hand te tellen. Als je iets koopt waar je kind blij van wordt dan geeft dat vast wel motivatie om met die tas te dealen.

9 likes

Nu het toch over naar schoolgaande kinderen gaat. Wat is handig? Een broodtrommel met vakjes en daarin fruit doen, of een broodtrommel voor brood en apart bakje voor fruit? Geven jullie ook twee bekers mee als je kind nog graag melk drinkt? Bij ons mogen pakjes niet en ik zie m’n kind nog niet zelf z’n fles open en (goed) dicht draaien om water bij te vullen.

Bij ons vanaf het begin of een dopper waar ze goed uit kunnen drinken (met water) of een ion8 beker. Eigenlijk nog nooit fout gegaan!

En aparte brood trommel en fruit bakje hier :relaxed:

1 like

Wij geven twee bekers mee (1 ranja, 1 melk en als ik haar wil verwennen nep fristi). En apart brood en fruitbakje.

@beefje niet te moeilijk over denken hoor. Gewoon een leuke kindertas scoren in een kleur/print die je kind leuk vindt.

Wij hebben al een paar jaar een tas van Trixie (?), maar die vindt dochter nu 'babyachtig en stom voor groep 3). Ze wil nu graag van Vaiana, prima.

2 likes

Aparte bakjes wel idd, bij ons op school halen ze bij de kleine pauze alleen die kleine bakjes en dan bij de grote pauze de hele tas. En ik merk dat mijn kind het ook wel lekker vindt om tijdens de grote pauze afwisseling te hebben. In de broodtrommel zijn twee vakjes en dan doe ik in het ene vakje brood/wrap/pasta en in het andere een ‘snackje’, dus fruit, nootjes, groentje, soms een koekje. Is ook vies als dat een halve dag in hetzelfde vakje als het brood ligt.
Bij onze school is er een soort regel dat je een fles of beker mee moet geven met water en die andere met melk of limo ofzo. De juf helpt wel met water bijvullen als het nodig is, want mijn dochter kan haar fles ook zelf nog niet openmaken.

1 like

Ze helpen elkaar in de klas wel met flessen open en dicht doen, hoor! Mijn dochter kon het eerst ook niet zelf en in de loop van het jaar wel. Wij hebben 2 waterflessen (voor elke pauze eentje), een broodtrommel met vakjes voor de grote pauze en zo’n setje van de Hema van 3 kleine bakjes voor de kleine pauze.

4 likes

Ja mijn kind zal zo’n apart bakje ook wel speciaal vinden! Fijn dat kinderen elkaar helpen en de juf ook wel, ik denk ook moeilijk haha. Ook bedankt voor de antwoorden @chachaloco en @sashiko

3 likes

wij hebben een yumbox voor als ze moet overblijven:

en dan soms nog een los bakje als het fruit bijzonder sappig of grote stukken is ofzo
en beker met een rietje van de decathlon, van rvs

maar het hele beker opendraaien etc leren ze snel genoeg, binnen een paar weken hebben ze ineens alle skills die ze eerst nog niet konden

1 like

Gebruik(t)en jullie die barrierespray van Cavillon ook bij jonge baby’s? Onze baby is een beetje open bij de liezen en heb het idee dat sudocream (sowieso geen fan van, maar kraamzorg raadde dit aan) echt 0,0 helpt.

Zoals anderen ook zeiden, zo moeilijk hoeft het niet te zijn hoor. En ook niet perse duur merk.
Mijn kind heeft 2 bekers, broodtrommel en bananenbakje mee, dus ik check of dat past.
En ik laat ze zelf kiezen wat ze mooi vinden.

1 like

Bedoel je zoiets? Want ik heb die van Blokker en Hema gehad, maar vond ze allebei kapot terug in de rugzak. Blijkbaar had m’n zoon moeite met openmaken, zit ook best strak voor kleine handjes. Dus ben nog op zoek naar iets meer foolproof.

Ik heb hem van de wibra, maar ik weet niet of dat veel verschil maakt met open maken. Denk dat hij niet steviger is iig, maar hier gaat het gelukkig verrassend goed.

Ik heb gewoon broodtrommels van mepal, ze zijn niet super hufterproof maar wel prima. En los een bakje waar fruit in gaat. Ze krijgen alleen water mee naar school.

Deze rvs drinkfles van Klean Kanteen vind ik echt een enorme tip. Ze zijn echt superstevig en als je kind alsnog de dop weet te slopen (ik zou niet weten hoe, maar ze kunnen het vast) kun je ze gewoon los bijbestellen en hoef je niet meteen alles weg te doen. Dit is na jaren eindelijk een fles waar ik echt tevreden over ben. Mepal bekers en drinkflessen, doppers, en nog een ander merk rvs drinkfles vond ik allemaal ruk.

4 likes

Ik wel. Op een gegeven moment waren zn liezen en billen kapot door gebruik van sudocreme. toen moesten we sudocreme in combinatie met miconazol smeren. En het ging maar niet dicht. Op aanraden van hier gekocht en na 2 dagen was het al veel rustiger! Binnen een week was het weg.

En zodra hij ook maar een beetje smetplek lijkt te hebben spray ik het bij hem. Echt een topproduct!

1 like

Mochten hier nog ouders zitten met een Harvey kinderwagen en ergens in de toekomst het willen ombouwen tot een duo-wagen: ga direct naar een Prénatal om dit te kopen, want heel deze serie gaat eruit. De Zoey komt ervoor in de plaats.

Ik heb van het weekend de allerlaatste extra zitje (helaas in een totaal ander kleur) gekocht van Prenatal Barendrecht.

En ja, je kan het ook via marktplaats proberen te kopen maar ik had geen geluk. De meesten willen het als set verkopen.

2 likes

Een apart bakje met fruit voor de kleine pauze en een broodtrommel voor de grote pauze.
Dan daarbij 1 fles water met zo’n dop die er niet af gedraaid hoeft te worden, dan kunnen ze het heel makkelijk zelf.

Deze heeft hij, lekt ook niet.

1 like