Top! Dan ga ik dat ook doen. Zo sneu die kleintjes met van die plekken.
Is er iemand die wel enthousiast is over sudocream
Wij hebben het bij onze eerste ook nauwelijks gebruikt, veel vaker die barrierespray inderdaad!
Top! Dan ga ik dat ook doen. Zo sneu die kleintjes met van die plekken.
Is er iemand die wel enthousiast is over sudocream
Wij hebben het bij onze eerste ook nauwelijks gebruikt, veel vaker die barrierespray inderdaad!
Nouja ik sta niet van de daken te schreeuwen hoe geweldig ik het vind, maar op de geur na vind ik het een prima product dat doet wat het moet doen.
Ik vond het op werk ook altijd wel prima om te gebruiken. Heb nu doordat ik gelezen heb dat er irriterende stoffen inzitten en ik zelf een gevoelige huid heb voor gekozen om voor de baby pure zinkzalf te kopen. Als ik het niet geweten had van die irriterende stoffen, had ik gewoon sudocreme gekocht.
Ik vind het sowieso best vreemd dat in zoveel baby producten, zelfs producten die je in de schaamstreek/billen smeert, parfum bevatten? Smeer daar zelf ook geen parfum, laat staan op tere baby billen…
Ik heb het nooit gebruikt en bij de opvang ook aangegeven dat ze geen sudo mogen. Ze kunnen er beide niet tegen en vind het niks doen. Wat moet het doen eigenlijk?
Bij m’n zoontje doe ik soms een klein beetje talkpoeder rond z’n piemel omdat het soms smet in dat plooitje rondom. Bij beide heb ik na dunne poep wel eens vaseline gedaan op en tussen de billen. Dat vormt voldoende barrière waardoor het een dag later niet meer rood is.
Ja ik doe altijd wolvet en nooit sudocreme. Bij dochter eerst wel gedaan maar had ook het idee dat het niks deed. Op de opvang hebben de kinderen een eigen pot wolvet in hun bakje dus daar smeren ze daar ook mee
Hier vanaf het begin twee trommels. 1 kleine voor fruit. 1 grote voor de lunch. De lunch trommel moesten ze in de ochtend direct inleveren en ging dat in een krat de koeling in. Wij hebben altijd Nepal gehad en fruitbakjes van HEMA.
Ik ben zo in de war van deze post. Als je het nog nooit gebruikt heb hoe weet je dan dat ze ee niet tegen kunnen?
Aah ik heb net een zwangerschapstest gedaan, positief. Blijheid maar ook paniek haha. Moet je de huisarts bellen of is dat niet nodig en bel je direct de verloskundige? Lees op internet tegenstrijdige dingen. Voel me enorm een niet-wetende😂
Gefeliciteerd, wat leuk! Je kunt de verloskundige bellen om je aan te melden en eventueel meteen eerste afspraken en echo’s in te plannen. Deze eerste periode is vooral veel wachten tot die eerste afspraak en kun je verder niet zoveel. Huisarts is idd niet nodig, al kun je het wel in je dosier laten noteren mocht die informatie ergens relevant voor zijn.
Ohja, wel gewoon de praktijk bellen en niet de spoedlijn ![]()
Top dankjewel!
Ga ik morgen eens kijken naar verloskundigen praktijken & bellen.
Omdat het er soms wel op zit van de opvang. En bij m’n dochter wist ik het in het begin niet en liet ik het wel toe ook al gebruikte ik het zelf niet.
Bij een tweede herken ik gelijk de geïrriteerde huid ervan
Succes! Als je een afspraak hebt bij de tandarts moet je het wel even melden (kan gewoon ter plekke) want dan maken ze bijv even geen foto’s.
Edit: ik lees net dat dit onzin is, maar mijn tandarts wilde het niet doen. Misschien is die richtlijn inmiddels veranderd.
Mijn tandarts doet het inderdaad ook niet (foto’s nu).
En toen ik eens op controle was bij de kaakchirurg was het maken van een foto ook twijfelachtig. De kaakchirurg heeft toen eerst gekeken en gezegd dat we de foto wel over konden slaan (voelde toch prettiger).
Het risico is echt nihil, de hoeveelheid straling van 1 tandfoto is ongeveer gelijk aan de achtergrondstraling in Nederland gedurende 1 dag (of 4 uur vliegen, of een week wintersport), dus als ze zo’n foto nodig hebben met een reden zullen ze hem zeker wel maken.
Maar als het een reguliere 2/3/5-jaarlijkse controlefoto is kun je die ook prima een paar maanden uitstellen.
Hier ook geen fan. Altijd geïrriteerde billen, bij de opvang ook aangegeven en eigen crème meegegeven. Anders was het na 1 dag al rood en gezwollen.
Wij gebruiken Weleda calendula billenzalf. Zit ook zink in, maar blijkbaar in een veel zachtere samenstelling.
Ik denk dat het ook uitmaakt hoe dik je smeert, bij zinkzalf sowieso maar een heel dun laagje nodig. En dan er een beetje in kloppen.
Ik kende die barrierespray niet toen kind nog in de luiers zat, anders had ik dit zeker gekocht.
Ik zou het wel meteen even doorgeven aan je huisarts. Anders vergeet je het later (ik wel tenminste) en mocht je medicatie nodig hebben voor iets niet-zwangerschapsgerelateerd dan zijn ze op tijd op de hoogte
Gefeliciteerd!
Ongevraagde tip (negeer het vooral als je hier niet op zit te wachten): foliumzuur gaan slikken en de zwangerhap app downloaden om te zien wat je veilig kunt eten en wat je beter kunt laten staan!
en aanmelden bij de kinderopvang haha
als je in een grote stad woont tenminste…
@VanderWoodsen gefeliciteerd! Ik belde toen ik zwanger was van de eerste de huisarts (gaf internet aan en ik wist ook niet echt waar te beginnen) en die vroeg zich echt af waarom ik belde… moest de verloskundige hebben en niet hem zij hij. Maar idd verloskundige voor het maken van een eerste afapraak voor over een paar weken en ik moest ook het echocentrum bellen omdat dat bij ons niet bij de verloskundige zat. Maar dat hoor je allemaal wel als je de verloskundige belt