En kraamzorg regelen!
Bij ons op het dorp een flinke wachtlijst, maar daar krijgt het personeel dus gelijk door wie er op de wachtlijst komt. Ben nu zelf 6 weken, maar wacht met aanmelden bij de opvang omdat zij anders eerder van deze zwangerschap weten dan familie…
Durf het haast niet meer te zeggen
maar ja hoor, geen probleem hier met sudocrem, en vind de geur ook lekker. Maar wij hebben ook nooit luieruitslag of open billen gehad, enkel wel eens wat roodheid. Doet hier prima zijn werk. Heb ook wel heilwol en lanoline en bladiebla liggen maar pak dat nooit.
Onze aankoopmakelaar wist het ook eerder dan onze familie (we wilden even toelichten waaroom we een bepaald huis héél graag wilden hebben). Niet zo boeiend toch?
Of ben je bang dat het hele dorp het straks weet via het roddelcircuit?
Heeft iemand hier een gouden tip voor een leertoren in een kleurtje. Liever niet om te zetten naar tafeltje en stoeltje. En hoeft ook niet opklapbaar.
Vind al die houtkleurige zo saai, liever geel of oranje of blauw oid, maar geen zin zelf te gaan verven
Iemand bijvoorbeeld ervaring met deze: https://www.toadly.nl/product/leertoren-sophia/?attribute_kleur=Groen&tw_source=google&tw_adid=724798119009&tw_campaign=22009476181&tw_kwdid=pla-293946777986&gad_source=1&gad_campaignid=22009476181&gbraid=0AAAAAqqya_1O8hkL1qoiyUf4URKjZTblV&gclid=Cj0KCQjwtMHEBhC-ARIsABua5iQUwOTMm5FwECzC8TapkcpztOcJZPYjXfbCXNyp1AL00aXqQUwPj9caAnYDEALw_wcB
Maar gebruikt jullie opvang dan altijd billencreme?
Zij horen wel hun mond te houden. Ik had me aangemeld bij de opvang waar mijn partner op school werkt en niemand heeft daar over gesproken. Ze hebben ook de privacywet.
Ja vaak wel, lag ook aan de PM’er.
Sommigen smeerden er echt een dikke laag op.
Wat raar. Ik heb denk ik in het jaar dat ik mijn baby heb misschie. 3x billencreme gesmeerd. Is toch helemaal niet nodig zomaar ![]()
Nee vind ik ook hoor.
Nee hoor, juist fijn! maakt merk foliumzuur nog uit? wil eigenlijk geen vitakruid sponseren. Ik slikte een multi zwanger worden gewoon van de etos huismerk.
Je kunt overstappen op een multi vitamine voor zwangeren. Heeft Etos vast ook. Ik was/ben tevreden over die van Holland & Barrett omdat die vegetarisch zijn.
Ah dankje, zou ik ook niet aan gedacht hebben. Al voor een eerste echo?
Ja zo snel mogelijk.
Onze baby heeft de hele nacht lopen kermen, kreunen en persen, zo zielig. Hij moet gewoon poepen maar het lukt niet. Zo maar een stukje wandelen in de draagzak, hopelijk helpt het
Ja zsm en als je een zzp-kraamverzorgende wil, eigenlijk gister al
(voordeel vond ik dat je gewoon weet wie komt, ze alle uren maakt waar je recht op hebt, ze altijd in duo’s werken, dus achtervang heeft, en vaak net wat meer extra doen)
In die multivitamine zit al foliumzuur. Je kan die dus gewoon opmaken voor je nieuwe koopt.
Waarom is het erg dat de opvang eerder weet dat je zwanger bent dan familie? Of heb je daar kennissen werken ofzo?
Zou ook erg onprofessioneel van de opvang zijn ze doorvertellen in het dorp wie er zwanger is?
Bij mij wisten ook heel veel anderen het voor de familie het wist ![]()
En anders zou ik nog liever hebben dat het eerder uitkomt dan dat ik puntje bij paaltje geen opvang heb ![]()
Overigens zijn dit soort dingen echt geen moment in me opgekomen.
Absoluut niet wachten met opvang! Afhankelijk van de regio moet je écht snel zijn, anders heb je het risico dat er geen plaatsen meer zijn.